NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door Meltrain »

NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken
Geplaatst op: maandag 31 oktober 2011 15:19
Laatst bijgewerkt: maandag 31 oktober 2011 15:20


De Haagse stadsvervoerder HTM mag met het busbedrijf Qbuzz samenwerken bij de openbare aanbesteding van het busvervoer in de Haagse regio. Dat heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) bepaald.

HTM en Qbuzz willen een gezamenlijk bedrijf oprichten, dat gaat proberen de opdracht voor het busvervoer in de Haagse regio te winnen voor de periode 2012-2017.

Anders dan in de Haagse regio is Qbuzz in de Rotterdamse regio al wel actief als busbedrijf. 'Omdat Qbuzz nog niet actief is in Den Haag heeft zij geen voordelen ten opzichte van concurrenten zoals Arriva en Connexxion/Veolia', aldus de NMa in een verklaring.
Lees verder

Wat een k*t reden. :neg:
Maar goed, ik ben wel blij voor Qbuzz en HTM. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door webguy »

Opzich is het wel logisch... de RET is verder ook gewoon veel groter bedrijf dan HTM. Dat jij persoonlijk liever de RET en Qbuzz samenwerking had is wat anders.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door robert55 »

Daar moet je nog bij vermelden dat de NMa alleen heeft gezegd de RET - Qbuzz samenwerking te willen onderzoeken. Een onderzoek hoeft niet per se tot een afwijzing te leiden, maar door de tijdsklem waarin de bedrijven zitten, hebben ze zelf beoordeeld dat ze de uitkomst van een onderzoek niet kunnen afwachten en hun concentratiemelding ingetrokken. Een samenwerking HTM - Veolia zou tegen dezelfde bezwaren zijn aangelopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door Suus »

Tot nu toe heeft echter nog geen enkel bedrijf interesse getoond in de stadsbussen in Haaglanden, aldus omroep WNL. Vraag mij af of de concessie wel winstgevend kan worden uitgebaat door HTMBuzz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door Oud forumgebruiker »

het gaat alle bedrijven om het railvervoer, maar als ze nu geen interesse in de bus tonen, kan dat eventueel gan betekenen, dat ze dan straks ook niet gekozen worden voor het andere...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door Chauf21 »

Er zijn zeven vervoerders geweest die interesse hebben getoond in het busvervoer in Den Haag. Of zij ook allemaal een offerte gaan indienen is maar de vraag. Een van de dingen van meespelen is bijvoorbeeld de veronderstelling dat met het loskoppelen van bus en tram, de bus een ondergeschikte rol gaat spelen. Een logische veronderstelling, ook vanuit vervoersperspectief, maar het zal ook gevolgen hebben voor de opbrengsten.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door flipje »

In dat document staat ook het volgende: ''Eén in Nederland gevestigde vervoerder is momenteel alleen in het buitenland actief als busvervoerder.'' Abellio?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door Daniel »

Eerder Keolis vermoed ik...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door flipje »

Daniel schreef:Eerder Keolis vermoed ik...
Dat dacht ik eerst ook maar verder op in de tekst staat: ''Ook twee in het buitenland actieve vervoerders hebben het document opgevraagd.''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door Daniel »

Maar Keolis heeft al een vestiging in Nederland, die heeft ook al meegeboden op de SAN-concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMa: HTM en Qbuzz mogen samenwerken

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Eerder Keolis vermoed ik...
Of EBS. Die zijn al wel in Nederland gevestigd maar de bussen gaan pas over anderhalve maand rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten