Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Maar Vinny, dan wil ik wel eens weten hoe de bus waar jij toen inzat de tram wist te passeren?
Heel simpel, door gewoon niet over de trambaan te rijden, maar over de baan voor autoverkeer. Dat mag (want trams mag je rechts inhalen). Was overigens inderdaad op de Corn. Krusemansstraat/Lairessestraat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door TLP »

R-Flow schreef:Ik had laatst dat ik vanuit tram 16 op de Lairessestraat, halte Valeriusplein wou overstappen op bus 145 die achter ons zat. Die haalde tram 16 vervolgens over de rijbaan (rechts van de tram) in om vervolgens mij en de rest van de wachtende reizigers op de halte voorbij te rijden.

Heerlijk met zo'n bus die 1x in het half uur gaat.
Ik hoop dat je een klacht hebt ingediend?

Tevens geef ik mezelf gewonnen wat betreft deze discussie, het wordt vrij nutteloos en ik krijg er toch geen vinger tussen. We kunnen beter over een ander onderwerp gaan praten.
Bijvoorbeeld: vanmiddag spotte ik voor het eerst een 241 die nagenoeg leeg was. Toen ik al zag dat de lijn ging rijden, trok ik al mijn vraagtekens. Ik vind de overbediening van Legmeer bijzonder geldverspillend met zo'n frequente bus waar meestal bijna geen kip inzit volgens mij. :N
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door TLP »

Vinny schreef:
Maar Vinny, dan wil ik wel eens weten hoe de bus waar jij toen inzat de tram wist te passeren?
Heel simpel, door gewoon niet over de trambaan te rijden, maar over de baan voor autoverkeer. Dat mag (want trams mag je rechts inhalen). Was overigens inderdaad op de Corn. Krusemansstraat/Lairessestraat.
Ik kreeg al een rare indruk... Maar dan weet ik nu hoe dat komt :P
En zoals ik hierboven al zei: ik geef me gewonnen. Laten we maar kappen met deze discussie. :idea:
Martin A
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 23:34

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Martin A »

Lijn 241 is gewoon een doekje voor het bloeden voor de KLM. Door het opheffen van lijn 166 verviel de verbinding tussen het Amsterdam Zuid en het KLM hoofdkantoor/Raadhuis van Amstelveen. Door de lege ritten van lijn 242 simpelweg lijn 241 te noemen is er in de spits wel weer een verbinding. Vandaar ook dat lijn 241 in de ochtend vrij laat start en in de middag alweer vroeg stopt.
Laatst gewijzigd door Martin A op di 20 dec 2011, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Volgens mij wordt de verbinding Raadhuis - KLM Hoofdkantoor nu verzorgt door de 149 die in die hoek van Amstelveen een lusroute rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten