Pagina 6 van 8

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: zo 11 dec 2011, 07:52
door fred1954
TLP schreef:Even een issue...

Op de site van CXX staat bij de dienstregeling van lijn 242 dat deze vanaf de nieuwe dienstregeling tussen Amstelveen Busstation en Amsterdam Zuid v.v. op alle haltes gaat stoppen :!: Dit staat al een hele tijd daar, maar ik vraag me af of dit klopt aangezien dit niet op de wijzigingspagina van CXX is gemeld en de lijn ook niet staat vermeld op de ongeveer 3 weken oude haltepalen van 'nieuwe' haltes als Dijkgravenlaan en Graaf Florislaan vermeld staat. :O (NB: lijnen als 174 en 241 staan wél vermeld!) Weet iemand hier misschien meer van :?:
Volgens het reisplanner op de site van Connexxion kun je met de 242 vanaf bijv. de Dijkgravenlaan naar station Zuid. Ik heb gisteren nog even gekeken, maar inderdaad, de haltepalen zijn aangepast, maar de Dijkgravenlaan en Graaf Florislaan hebben geen sticker met lijn 242, wel bijv. de nieuwe lijn 174. Dus dat is inderdaad onduidelijk

Edit: van Nijenrodeweg/Amstelveenseweg (geen halte 142), is wel een halte van 242. Waarschijnlijk worden dan toch alle haltes aangedaan na het busstation. Nu hou ik er over op. :X

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: zo 11 dec 2011, 16:15
door TLP
fred1954 schreef:Edit: van Nijenrodeweg/Amstelveenseweg (geen halte 142), is wel een halte van 242. Waarschijnlijk worden dan toch alle haltes aangedaan na het busstation.
Dan zul je ongetwijfeld gelijk hebben. Ben vandaag alleen ff vergeten te kijken op de lijnkaartjes die in de abri's hangen. :roll:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: zo 11 dec 2011, 22:48
door Vinny
Bee schreef:Ga je nu opeens klagen terwijl je eerder nog het volgende zei over de negatieve gevolgen van de bezuiniging:
Vinny schreef:Niet mee eens, de inkrimpingen in Amstelland-Meerlanden betreffen vooral bussen waar niet (of nauwelijks) een kip inzit. Volstrekt begrijpelijk dat die eraan gaan.
Moet eerlijk gezegd toegeven dat ik de consequentie voor Schiphol Rijk niet in eerste instantie overzien had. :oops:
Het is natuurlijk ook een cumulatief probleem, de 198 wordt ook 's avonds en in het weekend geschrapt, waardoor reizigers nu in Hoofddorp of op bushalte De Hoek moeten overstappen. Dat zijn 's avonds en in het weekend niet de meest enerverende plaatsen.
De reden dat ik ooit eens drie kwartier heb moeten wachten op Amstelveen Sacharovlaan voor mijn aansluiting richting Aalsmeer was een belangrijke reden voor mij om mijn rijbewijs te gaan halen :mrgreen:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 13 dec 2011, 20:28
door Yup
Vinny schreef:
Stefan schreef:Dat nachtnet gaat ook echt leuk worden.. Ik snap niet dat ze de N70 inkorten naar Wilnis, dat de N70 in het weekend een 20/40 dienstregeling gaat rijden en de N71 nog maar 1x per uur gaat.. Doordeweeks rijdt er nog maar 1 nachtrit (1.20u vanaf centraal) naar Uithoorn.. Gaat gezellig worden. :')
Tja, de nachtbus van Connexxion, dat is voor mij meer dan 10 jaar geleden geweest. Er is kennelijk wel altijd vraag geweest naar een nachtelijke verbinding met een dorp als Vinkeveen. Die reizigers hebben helemaal geen alternatief, behalve een heel eind lopen in het holst van de nacht. Ik vind dat een beetje kortzichtig.
Vanuit Amsterdam naar de dorpen na Uithoorn is het inderdaad echt heel schraal geworden. Sinds middelbare school, ook meer dan 10 jaar geleden, pak ik onregelmatig, maar gemiddeld zeker eens per maand de nachtbus. *bus* Vanaf ze moment ze ook eens doordeweeks gingen reden, was ik helemaal happy. Zeker in combinatie met de nachttrein was het superfijn dat je bijna altijd wel thuis kon komen met het OV. *O*

Doordeweeks vaker dan een keer per uur een nachtbus naar Mijdrecht, Wilnis en Vinkeveen was misschien wel iets teveel luxe. Toch wel een paar keer meegemaakt dat er maar drie man inzaten, zo vanaf Uithoorn. Met name in de zomervakantie was het wel erg rustig. Maar met een groepje van 10+ man kwam ook wel eens voor. *O* Zeker do, vr en za nacht zijn er toch vaak studenten en andere stappers uit de polder die dankbaar gebruik maakten van de nachtbus. Ook zo te horen is de nachtbus een uitkomst voor als je in de horeca, schoonmakers, Schiphol, bollenstreek e.d. werkt. Het waren er te weinig om het rendabel te houden, maar het blijft echt megazonde. De taxi is tig keer duurder, dus nauwelijks een alternatief voor een hoop mensen.

Was het echt nodig om het zo rigoureus te schrappen? Het aantal ritten terugdringen was toch een redelijk compromis? En inderdaad, zelfs in het weekend niet meer doorrijden naar Vinkeveen... -o- Doordeweeks 's avonds gezellig nog een filmpje meepikken of wat langer natafelen in Amsterdam zit er dus niet meer in. Om 23:15 gaat de laatste bus van A'dam CS, als je nog met de bus terug wilt komen in je Mijdrecht/Wilnis. En als je in Vinkeveen woont, moet je maar overdag naar de bios als je een lange voorstelling wilt als Avatar ofzo. Of een fiets neerzetten in Wilnis. :')

's Avonds is het gevoelsmatig ook een behoorlijk lange rit geworden met al die stops en/of overstappen. Die sneldienst 142 wat toch ook echt heel plezierig. Denk dat ik er echt aan moet geloven een autootje te kopen. :evil: Dit is gewoon echt niet leuk meer. :cry:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 00:06
door Vinny
Er is wel een kans dat vanaf volgend jaar er een R-net bus tussen Schiphol en "de polder" wordt ingelegd, en die zal dan ook 's nachts gaan rijden.

Maar goed, ze beloofden in de jaren '90 al een opwaardering van de toenmalige 140 (Haarlem-Utrecht) naar Zuidtangent normen. Ik heb die lijn de laatste jaren alleen maar verder zien verkommeren...

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 08:09
door fred1954
Vinny schreef:Er is wel een kans dat vanaf volgend jaar er een R-net bus tussen Schiphol en "de polder" wordt ingelegd, en die zal dan ook 's nachts gaan rijden.

Maar goed, ze beloofden in de jaren '90 al een opwaardering van de toenmalige 140 (Haarlem-Utrecht) naar Zuidtangent normen. Ik heb die lijn de laatste jaren alleen maar verder zien verkommeren...
Zodra het nieuwe stuk N201 open gaat (volgens mij in 2013 *bus* ) wordt het oude stuk N201 grotendeels busbaan en wordt de 140 omgenummerd naar 340 en wordt dan een R-net lijn, heb ik begrepen.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 10:51
door Vinny
Even de plannen in vogelvlucht (laten we zo zeggen, doorkijkje naar 2015)
- Tussen Hoofddorp en Schiphol Rijk wordt naast de nieuwe N 201 een busbaan aangelegd van de Fokkerweg naar de Zuidtangent.
- Tussen Schiphol Rijk en Aalsmeer wordt op het tracé van de huidige N 201 een busstrook aangelegd, naast een (dubbelbaans) invalsweg voor Aalsmeer.
- De N 201 wordt in Aalsmeer helemaal opgebroken, er wordt daarna een nieuwe busbaan aangelegd met drie haltes (Dorp, Ophelialaan en Zwarteweg)
- Tussen Aalsmeer en Uithoorn is al gedeeltelijk een busbaan aangelegd, en die wordt verlengd.
- Tevens is een nieuwe busbaan gepland tussen Uithoorn en Amstelveen, over het oude tracé van de spoorlijn Uithoorn-Amsterdam.
- Op lange termijn wordt wellicht de sneltramlijn Amsterdam-Zuid - Amstelveen Westwijk doorgetrokken naar de Bloemenveiling van Aalsmeer, of hier komt ook een vrije busbaan.

En inderdaad er zouden drie nieuwe buslijnen moeten komen: 340 Haarlem-Hoofddorp-Aalsmeer-Uithoorn (-wellicht verder Utrecht in), 398 Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn en 370 Uithoorn-Amstelveen-Amsterdam.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 11:00
door Klaasje
Waarom moet alles eindigen op een nul?... Dat slaat werkelijk nergens op en bovendien raakt de 3xx-serie de komende tijd toch behoorlijk vol dus kies nou voor een regiogebonden serie als 34x.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 11:10
door webguy
Op zich is eindigen op een nul voor de "hoofdroute" en dan eventuele uitschieters/afwijkingen/verlengingen onder een ander nummer toch niet zo'n slecht idee? Beetje "corridor denken"

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 14:05
door fred1954
Vinny schreef: En inderdaad er zouden drie nieuwe buslijnen moeten komen: 340 Haarlem-Hoofddorp-Aalsmeer-Uithoorn (-wellicht verder Utrecht in), 398 Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn en 370 Uithoorn-Amstelveen-Amsterdam.
Die 340 komt bij mijn weten zodra de N201 klaar is.

De 398 (ex-198) geloof ik niet meer zo in. Lijn 188 (Uithoorn-Aalsmeer-Schiphol) is vorig jaar al opgehouden (bezuinigingen, te weinig belangstelling?) De 198 (Aalsmeer-Schiphol) rijdt alleen nog doordeweeks en niet meer in het weekend. Ook in het weekend werken er op Schiphol veel mensen, ook gaan er veel mensen op vakantie in het weekend.
Kan me niet voorstellen dat er in de loop van de tijd opeens een 398 gaat rijden.

Lijn 370 (waarschijnlijk dan i.p.v.170) kan vanaf Uithoorn tot Amstelveen Busstation redelijk doorrijden. Na het Busstation en met name vanaf Amstelveenseweg wordt het een drama en is dan ook niet meer R-net waardig meer, tenzij de 370 dan gaat eindigen ergens Amsterdam-Zuid.

Kom toevallig net uit de stad met de 170 naar de van Nijenrodeweg. Wat een drama, omgeving Leidseplein, Stadhouderskade, Paulus Potterstraat, van Baerlestraat en Museumplein. Bijna geen doorkomen aan.

Ik ben normaal gesproken geen doemdenker, maar gezien de gigantische bezuinigingen, ga ik er vanuit dat veel plannen langdurig in de ijskast zullen blijven.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 14:27
door Klaasje
Aan de andere kant.. Wat niet is, kan wel komen. Schultz heeft in het MIRT wel een potje "R-net" staan. (Ik weet alleen niet hoe groot danwel klein dat is.)

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 14:41
door fred1954
Klaasje schreef:Aan de andere kant.. Wat niet is, kan wel komen. Schultz heeft in het MIRT wel een potje "R-net" staan. (Ik weet alleen niet hoe groot danwel klein dat is.)
Klopt Klaasje. Maar het kabinet is van plan om het MIRT te verlengen van 2020 naar 2028. Dat kan betekenen dat plannen, gepland vóór 2020, nu doorgeschoven gaan worden richting 2028. Dat is nog heel ver weg.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:21
door TLP
Vinny schreef: En inderdaad er zouden drie nieuwe buslijnen moeten komen: 340 Haarlem-Hoofddorp-Aalsmeer-Uithoorn (-wellicht verder Utrecht in), 398 Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn en 370 Uithoorn-Amstelveen-Amsterdam.
Nee jongens, dat gaat echt niet werken. Twee dubbelnummeringen en daarnaast vind de routes nog niet af. Ik heb eigenlijk een veel beter idee voor nummering en routes

- Lijn 340 Haarlem-Uithoorn-Breukelen
- Lijn 342/344 Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn(-Wilnis-Vinkeveen)
- Lijn 369 Amsterdam-Schiphol-Aalsmeer(-Kudelstaart)

Dat betekent ook nog eens wat routeverlengingen aan beide kanten die ik ook gráág zou willen zien. :roll:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:27
door TLP
fred1954 schreef:
Vinny schreef: En inderdaad er zouden drie nieuwe buslijnen moeten komen: 340 Haarlem-Hoofddorp-Aalsmeer-Uithoorn (-wellicht verder Utrecht in), 398 Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn en 370 Uithoorn-Amstelveen-Amsterdam.
Die 340 komt bij mijn weten zodra de N201 klaar is.

De 398 (ex-198) geloof ik niet meer zo in. Lijn 188 (Uithoorn-Aalsmeer-Schiphol) is vorig jaar al opgehouden (bezuinigingen, te weinig belangstelling?) De 198 (Aalsmeer-Schiphol) rijdt alleen nog doordeweeks en niet meer in het weekend. Ook in het weekend werken er op Schiphol veel mensen, ook gaan er veel mensen op vakantie in het weekend.
Kan me niet voorstellen dat er in de loop van de tijd opeens een 398 gaat rijden.

Lijn 370 (waarschijnlijk dan i.p.v.170) kan vanaf Uithoorn tot Amstelveen Busstation redelijk doorrijden. Na het Busstation en met name vanaf Amstelveenseweg wordt het een drama en is dan ook niet meer R-net waardig meer, tenzij de 370 dan gaat eindigen ergens Amsterdam-Zuid.

Kom toevallig net uit de stad met de 170 naar de van Nijenrodeweg. Wat een drama, omgeving Leidseplein, Stadhouderskade, Paulus Potterstraat, van Baerlestraat en Museumplein. Bijna geen doorkomen aan.

Ik ben normaal gesproken geen doemdenker, maar gezien de gigantische bezuinigingen, ga ik er vanuit dat veel plannen langdurig in de ijskast zullen blijven.
Na Amstelveen is het ook een grote ramp. Vanmiddag weer file op de Amstelveenseweg dus het schiet echt niet op. Bovendien komen de bussen volgens mij regelmatig in de file richting Uithoorn bij de kruising met de Sportlaan, dus er moeten wonderen gebeuren wil dit nog wat worden... :N

Ik dacht nog aan een verlegging over de Beneluxbaan maar dan becconcureer je sneltram 51 denk ik te veel, tenzij je vanaf Amstelveen rechtstreeks naar VU medisch centrum rijdt...

En ja mijn bovengenoemde ideeën zullen dan wel helemaal waanzin zijn, geloof ik zo. :cry:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:30
door Jef400
TLP schreef:
Vinny schreef: En inderdaad er zouden drie nieuwe buslijnen moeten komen: 340 Haarlem-Hoofddorp-Aalsmeer-Uithoorn (-wellicht verder Utrecht in), 398 Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn en 370 Uithoorn-Amstelveen-Amsterdam.
Nee jongens, dat gaat echt niet werken. Twee dubbelnummeringen en daarnaast vind de routes nog niet af. Ik heb eigenlijk een veel beter idee voor nummering en routes

- Lijn 340 Haarlem-Uithoorn-Breukelen
- Lijn 342/344 Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn(-Wilnis-Vinkeveen)
- Lijn 369 Amsterdam-Schiphol-Aalsmeer(-Kudelstaart)

Dat betekent ook nog eens wat routeverlengingen aan beide kanten die ik ook gráág zou willen zien. :roll:
Maar hoeveel rijden er dan van Haarlem naar Breukelen toe? Dan kun je die bus net zo goed verlengen naar Utrecht CS. Heb je nog meer reizigers.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:41
door R-Flow
TLP schreef:Ik dacht nog aan een verlegging over de Beneluxbaan maar dan becconcureer je sneltram 51 denk ik te veel, tenzij je vanaf Amstelveen rechtstreeks naar VU medisch centrum rijdt...
Wat op zich niet erg is wat tram 5 en metro 51 redden het haast niet meer.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 18:19
door TLP
JeffreyMeijer schreef:
TLP schreef:
Vinny schreef: En inderdaad er zouden drie nieuwe buslijnen moeten komen: 340 Haarlem-Hoofddorp-Aalsmeer-Uithoorn (-wellicht verder Utrecht in), 398 Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn en 370 Uithoorn-Amstelveen-Amsterdam.
Nee jongens, dat gaat echt niet werken. Twee dubbelnummeringen en daarnaast vind de routes nog niet af. Ik heb eigenlijk een veel beter idee voor nummering en routes

- Lijn 340 Haarlem-Uithoorn-Breukelen
- Lijn 342/344 Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn(-Wilnis-Vinkeveen)
- Lijn 369 Amsterdam-Schiphol-Aalsmeer(-Kudelstaart)

Dat betekent ook nog eens wat routeverlengingen aan beide kanten die ik ook gráág zou willen zien. :roll:
Maar hoeveel rijden er dan van Haarlem naar Breukelen toe? Dan kun je die bus net zo goed verlengen naar Utrecht CS. Heb je nog meer reizigers.
Ja tuurlijk, lijn 130 is in 2003 afgeknipt van lijn 140 en net in 2008 ingekort tot Breukelen.
Leuk idee, maar als dat zo is, dan vind ik dat lijn 125 als lijn 325 opnieuw in het leven moet worden geroepen! Heb ik tenminste een rechtstreekse verbinding naar Utrecht. :P

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:26
door Yup
TLP schreef:Ja tuurlijk, lijn 130 is in 2003 afgeknipt van lijn 140 en net in 2008 ingekort tot Breukelen.
Leuk idee, maar als dat zo is, dan vind ik dat lijn 125 als lijn 325 opnieuw in het leven moet worden geroepen! Heb ik tenminste een rechtstreekse verbinding naar Utrecht. :P
Ah, de 140, dat waren nog eens tijden. Een rit van 2 uur van Haarlem naar Utrecht. 8-) Kon je van Aalsmeer naar Utrecht gewoon nog lekker een tukje doen 's ochtends. En nu: twee overstappen, met een grote kans op een gemiste aansluiting in de spits. :evil:
Vooral die overstap op de trein is zo'n flater. Duurder, niet sneller, onhandiger. Ik kan nog steeds kwaad worden op die "Gedupeerde" [sic] Staten lid Jan Ekkers van de VVD. Wat een wanvertoning was dat. :6

De tijden dat er nog goede verbindingen waren tussen de dorpen aan de andere kant van de Amstel/provinciegrens nog een goede aansluiting gaan krijgen met regio Amsterdam is toch echt wel voorbij.
Yeah, provincie Utrecht! -o-
Ben benieuwd of ze voor deze winter wel genoeg zout hebben ingekocht. Vorig jaar was het echt treurig. Glibberdebibber naar en over de busbaan en dan de provinciegrens over in Noord-Holland: keurig gestrooid in plaats van een mislukte zandbak. :')
Nee, het is geen pretje zo vlakbij de grensstreken te wonen.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:56
door Vinny
De wereld is natuurlijk wel veranderd in de afgelopen 10 jaar. Zo is de Utrechtboog aangelegd, waardoor je vanuit bijv. Hoofddorp en Aalsmeer via Schiphol een relatief snelle verbinding met Utrecht hebt gekregen. Ook is de Zuidtangent aangelegd naar Amsterdam Bijlmer/ArenA zodat buslijn 125 ook overbodig is geworden.

Hoe de lijnvoering van de bussen de komende jaren moet gaan worden, daar kun je een topic over volschrijven. Vooral omdat de stadsregio nog steeds niet heeft gekozen voor een dragende modaliteit. Mijn oude leuze: De HOV wordt een sof, komt zo ernstig dicht bij de waarheid.

Amstelland Meerlanden is mijn "thuisconcessie" bij uitstek, ik heb vroeger vele buskilometers in het gebied versleten, en gemiddeld genomen kwam de algemene kwaliteit van de dienstregeling ergens tussen knudde en pet met peren uit. Vervloekt heb ik de dagen dat ik weer eens een half uur kon luchthappen op enerverende plaatsen als Sacharovlaan, of De Hoek, viaduct A 4. Voor uw beeld: dan sta je dus hier:
http://maps.google.nl/maps?q=de+hoek&hl ... 5,,1,-1.73

Gelukkig zijn de dagen dat je 's avonds een overstaptijd van 28 minuten op Hoofddorp Station (ik heb van pure wanhoop maar een pizza laten bestellen daar) wel verleden tijd, maar echt supergoed, nee dat is het nog steeds niet.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: do 15 dec 2011, 00:08
door Suus
De frequenties van de drukste buslijnen zijn in Amstelland hoger dan in bijna elke andere concessies in Nederland en nog is het niet goed? In Aalsmeer komen twee buslijnen die 6x per uur rijden, daarmee is het zo'n beetje de kleinste plaats in Nederland die zo'n goede busbediening heeft op werkdagen.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: do 15 dec 2011, 00:28
door Vinny
Even voor je beeld, Bee. Als ik met de auto naar mijn ouders ga, ben ik drie keer zo snel en vijf keer zo comfortabel onderweg. Het is bovendien ongeveer net zo duur. Ik kan natuurlijk niet voor andere concessies spreken, maar reden genoeg voor mij om zonder schuldgevoel de olieslurper van stal te halen. (A)

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: do 15 dec 2011, 01:00
door Suus
Vinny schreef:Even voor je beeld, Bee. Als ik met de auto naar mijn ouders ga, ben ik drie keer zo snel
Overdrijven is ook een vak. Het verschil in reistijd is maximaal 15 minuten (32 minuten auto op 44 minuten ov), en dan is er geen rekening gehouden met files bij de berekening van de autoroute.
Vinny schreef:vijf keer zo comfortabel onderweg.
Je wordt gereden in plaats van dat je zelf moet rijden. Je kan een krantje lezen en een broodje eten zonder last te hebben van gestreste zakenmannen naast je in de file.
Vinny schreef:maar reden genoeg voor mij om zonder schuldgevoel de olieslurper van stal te halen. (A)
Als iedereen die in de bus zit dat zou doen is er over een paar decennia geen leven meer mogelijk in Aalsmeer, dat staat dan onder water.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: do 15 dec 2011, 09:10
door Vinny
Overdrijven is ook een vak. Het verschil in reistijd is maximaal 15 minuten (32 minuten auto op 44 minuten ov), en dan is er geen rekening gehouden met files bij de berekening van de autoroute.
De snelste reisweg als ik nu in de tram stap is 1.08. De reisroute is dan alsvolgt: tram 3 naar de Bilderdijkstraat, dan tram 17 naar Lelylaan, dan de Sprintercity naar Schiphol, dan bus 287 naar Schiphol Rijk, dan 140 naar Aalsmeer Hortensialaan en dan de 172 richting Kudelstaart.

Dat is dus geen comfortabele route :N

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: do 15 dec 2011, 10:47
door Chauf21
Op die manier maak je het jezelf ook wel erg moeilijk. Neem gewoon de tram/fiets naar busstation Marnixstraat of Museumplein (afhankelijk van waar je woont en welke lijnen voor de deur stoppen) en stap daar over op de directe 172. Kost amper meer tijd, is (waarschijnlijk) goedkoper en is met flink minder overstappen. Comfort is een keuze.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: do 15 dec 2011, 12:30
door R-Flow
Vinny schreef:De snelste reisweg als ik nu in de tram stap is 1.08. De reisroute is dan alsvolgt: tram 3 naar de Bilderdijkstraat, dan tram 17 naar Lelylaan, dan de Sprintercity naar Schiphol, dan bus 287 naar Schiphol Rijk, dan 140 naar Aalsmeer Hortensialaan en dan de 172 richting Kudelstaart.

Dat is dus geen comfortabele route :N
Sorry, maar je spoort echt niet als je 5x een overstap maakt voor misschien 10 minuten tijdwinst. Helemaal niet gezien hoe veel dingen mis kunnen gaan.

PS LOL! Ik heb effe nagekeken, met 5x overstappen bespaar je inderdaad maar 10 minuten t.o.v. 1 overstap (tram 3 > Bus 172). Mits alles goed gaat dan hè... Hoef denk ik niet uit te leggen dat als je @ Schiphol Rijk net je verbinding mist door een vertraging ergens je flink de Sjaak bent...