Bee schreef:Het GVB wordt over een paar jaar toch afgeschreven, dat lijkt mij ondertussen toch wel onvermijdelijk geworden en er is werkelijk niemand die het bedrijf nog een kans geeft om na 2015 te overleven.
Dat het Sternet naar Connexxion gaat komt het GVB best wel goed uit, aangezien alle Sternetbussen na december zo snel als mogelijk eruit moeten omdat ze niet aan de eisen van de nieuwe concessie voldoen, ze hebben namelijk een euro-II motor.
Over het geheel kan trouwens gesteld worden dat de dienstregeling voor 2012 in rondom Amsterdam een groot feest had moeten worden maar dat het na een waterval aan maatregelen nu meer op een afschuwelijk bloedbad begint te lijken.
Niet mee eens, de inkrimpingen in Amstelland-Meerlanden betreffen vooral bussen waar niet (of nauwelijks) een kip inzit. Volstrekt begrijpelijk dat die eraan gaan. De lijnen (zoals lijn 172) die een reizigersgroei laten zien, die worden wel uitgebreid. Wat er in GVB land precies gebeurt is me nog altijd niet helemaal duidelijk, het GVB zwijgt vooralsnog in alle talen over de op handen zijnde nieuwe dienstregeling.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"