Nieuwe metro Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Thom91 »

En het gaat alleen om winterdienst. Nu weer terug naar de nieuwe metro?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Suus »

De winterdienst is de dienst die loopt van december tot juni en van september tot december :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Het gaat om de dienstregeling vanaf de nieuwe Winterdienst, maar het is allemaal afhankelijk van de instroom van de nieuwe metro in Amsterdam. :wink:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door JWM »

De Zilvermeeuwen krijgen een revisie en gaan op de Noord/Zuidlijn rijden:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DTNWdsClhy8[/youtube]
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Wel leuk filmpje. Zilvermeeuwen met het geluid van een sneltram en de oude afroepen van Debby Kowsolea.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Ardan »

Verrek ja, ik ken dat filmpje al een paar jaar uit het informatiecentrum Noord/Zuidlijn, maar dat van dat sneltramgeluid en die afroepen was me nog niet eens opgevallen. Ik kan alleen de stationsnaam niet goed verstaan..
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Weesperplein
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Weesperplein
Ja. Het is toch onlangs omgedoopt tot Noord-Bult-Zuidlijn? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik snap de grap niet :oops:
Ik doe ook maar wat
duucoo
Berichten: 66
Lid geworden op: za 25 feb 2012, 13:06
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door duucoo »

Op AT5 Gloednieuwe metro laat nog maanden op zich wachten

http://www.at5.nl/artikelen/96904/gloed ... ch-wachten
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

duucoo schreef:Op AT5 Gloednieuwe metro laat nog maanden op zich wachten

http://www.at5.nl/artikelen/96904/gloed ... ch-wachten
Het voordeel van de latere indienststelling is dat hij wel wat testritjes heeft kunnen maken in de Nederlandse winter, dus hopelijk kan hij daar goed tegen. Dan krijgen we bij het GVB ten minste geen SLT-toestanden. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik hoor trouwens op de achtergrond in het filmpje wanneer de vrouw aan het spreken is dat de afroep is aangepast, ik hoor Marc een heel verhaal ophangen :) Maar wat-ie precies zegt kan ik niet verstaan.
Ik doe ook maar wat
Born2beJorn
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 jan 2013, 15:55

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Born2beJorn »

Zal binnenkort de nieuwe M5 gaan rijden? Of zullen ze op 2 april nog geen nieuwe berichten hebben?

http://www.hierzijnwij.nu/nieuws/rene-v ... amsterdam/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Jurre »

Ik hoop dat 'ie dan onderhand wel gaat rijden. Laatst in een zilvermeeuw als passagier zelf de deuren dicht moeten duwen :lol:.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Volgens een item van het AT5 een paar weken terug waren er wel een aantal softwareproblemen opgelost dus laten we hopen dat in dienst stelling niet lang op zich laat wachten.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

De rijopleidingen zijn deze week begonnen of beginnen volgende week. Dus er is schot in de zaak.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

Jurre schreef:Ik hoop dat 'ie dan onderhand wel gaat rijden. Laatst in een zilvermeeuw als passagier zelf de deuren dicht moeten duwen :lol:.
Haha! :D ik zit wel eens vaker in een Zilvermeeuw op de 50. Ik vraag mij soms af hoe die dingen nog in beweging komen... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Suus »

De Zilvermeeuw is het beste wat de Amsterdamse metro te bieden heeft, ik zie nog liever die CAF's naar de vuilnisbelt verdwijnen dan de oerdegelijke Zilvermeeuwen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Van mij mag het hele zootje zo de prullenbak in. Zilvermeeuwen oud en versleten, CAFjes te klein en ernstig aan het aftakelen, over de BN'ers maar niet te spreken (die zullen sowieso geen lang leven meer hebben in Amsterdam). Enig voordeel van dit diverse materieel: voor de hobbyist blijft er genoeg interessants te fotograferen (om even voor mijzelf te spreken :-)).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door STF »

Eigenlijk zijn die LHB's natuurlijk uitstekende metro's gezien het feit dat ze al zo'n beetje sinds het "geboortejaar" van de oostlijn in Amsterdam rondrijden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Ardan »

Tuurlijk, no offence naar de Zilvermeeuwen, wat mij betreft de enige échte metrotreinen in Amsterdam. Maar toch, de oudste onderdelen zijn nu al 40 jaar oud (de prototypetreinen 1-4 komen uit 1973, zijn na het testbedrijf afgebroken en opnieuw opgebouwd). Nieuwe onderdelen zijn niet meer te krijgen... dus bedankt, maar doei.
Ik doe ook maar wat
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Het zijn gewoon ouwe rammelbakken. Oké het rijdt, en ze zijn (naar mijn mening) heerlijk metro's, de opfrisbeurt van een paar jaar terug heeft ze esthetisch ook iets opgefleurd maar comfortabel zijn ze niet meer te noemen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Vinny »

Die Zilvermeeuwen zijn tenminste echte metro's. Alleen nu wringt zich het gebrek aan reserveonderdelen. Jammer, want het is degelijk materieel. En het heeft niet dezelfde fratsen als de 51, zoals een verwarming die in de zomer niet uit kan, en in de winter defect is... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk dat je je toch behoorlijk vergist. Alle materieeltypen hebben verwarmingsproblemen. Een paar jaar geleden is GVB begonnen in de zomer om wat de verwarming betreft de stoppen uit te schakelen/ eruit te halen omdat in de zomer de metro bloedheet was.
En alle 3 de materieeltypen zijn soms koud als het buiten vriest.

Blijf het wel raar vinden. In Hamburg rijdt het broertje van de zilvermeeuwen hier nog steeds (DT3) en het lijkt wel prima te gaan. (Of andere steden met oudere metro's).
Born2beJorn
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 jan 2013, 15:55

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Born2beJorn »

Ik heb liever de Zilvermeeuwen dan de andere rijtuigen.. Zilvermeeuwen zijn dan wel oud en soms is het een troep, maar dat houd je toch wel als de mensen die erin zitten niet veranderen. Alleen als ik in een van de andere zit ga ik er zo snel mogelijk weer uit omdat er een aparte geur binnen is (vind ik, weet niet hoe het met jullie zit).
Hopelijk gaat de M5 de kant op van de zilvermeeuwen! Dan hebben we tenminste lang plezier van deze metro.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten