Nieuwe metro Amsterdam
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Die zijn er dagelijks. En de laatste 2 nachten (na einde exploitatie) ook nog geluidsmetingen met Zilvermeeuw, CAF en M5 op de Gaasperplas-tailtrack.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Op een ander forum wordt gemeld dat het eerste stel uit de serieproductie, de 111, is aangekomen bij de werkplaats in Diemen. Eén deze dagen zal ook de andere helft wel komen (ik neem aan de 112).
Re: Nieuwe metro Amsterdam
21 mei om 8.00 uur is het zover. Dan gaat de M5 ingezet worden in de passagiersdienst vanaf station Sloterdijk.
http://www.at5.nl/artikelen/103027/nieu ... eek-rijden. *O* *O* *O*
http://www.at5.nl/artikelen/103027/nieu ... eek-rijden. *O* *O* *O*
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Bedoelen ze niet vanaf station Isolatorweg?
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Het "officiële" begin van de "eerste" rit hoeft niet op het werkelijke beginpunt te zijn.
Misschien stappen er om 8:00 op Sloterdijk een paar hotemetoten in? Dan is het "officieel".
Misschien stappen er om 8:00 op Sloterdijk een paar hotemetoten in? Dan is het "officieel".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Ik denk inderdaad dat de M5 vanaf het opstelspoor aan de Isolatorweg leeg aankomt op Sloterdijk en dat dan de officiële eerste rit begint, al dan niet met hotemetoten. Een eerste rit vanaf het winderige, desolate station Isolatorweg is niet indrukwekkend, dat kan beter, zal men gedacht hebben. En terecht!reisthijs schreef:Het "officiële" begin van de "eerste" rit hoeft niet op het werkelijke beginpunt te zijn.
Misschien stappen er om 8:00 op Sloterdijk een paar hotemetoten in? Dan is het "officieel".
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Dat is ook dichter bij het hoofdkantoor natuurlijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Dan hoeven die hotemetoten ook niet zo ver te lopenBee schreef:Dat is ook dichter bij het hoofdkantoor natuurlijk
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Uhm mensen, die metro zal hoe dan ook op Isolatorweg beginnen. Het lijkt mij uitgesloten dat die metro vanaf De Vlugtlaan overloopt naar Sloterdijk spoor 1 en dan kopmaakt, midden in de spits. Dus hij zal vanaf de tailtrack Isolatorweg worden gehaald en dan zijn rit richting Sloterdijk en Gein maken.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Uh, dat had ik dus al opgemerkt hierboven?hauptbahnhof schreef:Uhm mensen, die metro zal hoe dan ook op Isolatorweg beginnen. Het lijkt mij uitgesloten dat die metro vanaf De Vlugtlaan overloopt naar Sloterdijk spoor 1 en dan kopmaakt, midden in de spits. Dus hij zal vanaf de tailtrack Isolatorweg worden gehaald en dan zijn rit richting Sloterdijk en Gein maken.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Ok, ik heb geen bericht gezien over Ass.hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
De X-metro?hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
:') (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Je weet dat het grapjes zijn, toch nog even de pret bederven. Zucht.hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Nou jah, ik moest er niet echt om lachen :N Waren te flauw.
De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Nu ook een bericht met filmpje op de website van AT5 *O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dan is omdat het GVB dan zeker weet dat ja kan genieten van de pislucht aan het andere einde van het stel.VIRM schreef:In de CAF krijg je alleen verplaatsing van warme lucht. In BN was er eigenlijk helemaal niks te merken van luchtstromen die enige verkoeling zouden moeten bieden. Ofwel: ik blij dat ik niet in de spits hoefde te reizen. :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik heb in de metro nog nooit last gehad van een pislucht. Wel de geuren van mensen van wie het kennelijk teveel is gevraagd om 's ochtends even onder de douchte te staan. Bwegh...deadlock schreef:Dan is omdat het GVB dan zeker weet dat ja kan genieten van de pislucht aan het andere einde van het stel.VIRM schreef:In de CAF krijg je alleen verplaatsing van warme lucht. In BN was er eigenlijk helemaal niks te merken van luchtstromen die enige verkoeling zouden moeten bieden. Ofwel: ik blij dat ik niet in de spits hoefde te reizen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik heb het heel erg vaak meegemaakt op warme dagen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Raar dat 'ie wordt ingezet op de 50. Lijn 54 in de spits kan het veel beter gebruiken. Nu ga je voor mijn gevoel grotendeels leeg naar het vandalisme-gevoeligere Gaasperplas.hauptbahnhof schreef:Net op AT5-nieuws: M5 gaat as woensdag rijden. Probleem met de Trein-tv is tijdelijk opgelost door het systeem uit de zilvermeeuwen te halen en die tijdelijk in de M5 te plaatsen.
In de tussentijd kan Alstom naar een permanente oplossing zoeken.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Vind ik ook. Onder het normale metronet is lijn 50 het beste maar nu is lijn 54 toch de beste kandidaat ervoor.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ben ook wel benieuwd of ze nu verder gaan met de afname van nieuwe stellen. Bij mijn weten is enkel de 109/110 afgenomen; van de 107/108 en 111/112 weet ik het niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Het drukste deel is Sloterdijk - Zuid. Dat neemt de ontvlechting niet weg. Bovendien houd je meer stellen over voor de 54 dus kan je daar ook meer treinen met 3 stellen rijden.hauptbahnhof schreef:Vind ik ook. Onder het normale metronet is lijn 50 het beste maar nu is lijn 54 toch de beste kandidaat ervoor.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dat drukste deel van lijn 50 is alleen druk in de spits.Nu met de ontvlechting is lijn 54 altijd wel druk. Dat probeer ik te zeggen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 183 gasten