Pagina 18 van 21

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: zo 12 mei 2013, 21:16
door hauptbahnhof
Die zijn er dagelijks. En de laatste 2 nachten (na einde exploitatie) ook nog geluidsmetingen met Zilvermeeuw, CAF en M5 op de Gaasperplas-tailtrack.

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: di 14 mei 2013, 13:50
door FLJ
Op een ander forum wordt gemeld dat het eerste stel uit de serieproductie, de 111, is aangekomen bij de werkplaats in Diemen. Eén deze dagen zal ook de andere helft wel komen (ik neem aan de 112).

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: di 14 mei 2013, 15:13
door fred1954
21 mei om 8.00 uur is het zover. Dan gaat de M5 ingezet worden in de passagiersdienst vanaf station Sloterdijk.
http://www.at5.nl/artikelen/103027/nieu ... eek-rijden. *O* *O* *O*

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: di 14 mei 2013, 16:14
door VIRM
Bedoelen ze niet vanaf station Isolatorweg?

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: di 14 mei 2013, 16:31
door reisthijs
Het "officiële" begin van de "eerste" rit hoeft niet op het werkelijke beginpunt te zijn. :wink:

Misschien stappen er om 8:00 op Sloterdijk een paar hotemetoten in? Dan is het "officieel".

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 09:13
door fred1954
reisthijs schreef:Het "officiële" begin van de "eerste" rit hoeft niet op het werkelijke beginpunt te zijn. :wink:

Misschien stappen er om 8:00 op Sloterdijk een paar hotemetoten in? Dan is het "officieel".
Ik denk inderdaad dat de M5 vanaf het opstelspoor aan de Isolatorweg leeg aankomt op Sloterdijk en dat dan de officiële eerste rit begint, al dan niet met hotemetoten. Een eerste rit vanaf het winderige, desolate station Isolatorweg is niet indrukwekkend, dat kan beter, zal men gedacht hebben. En terecht!

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 09:32
door Suus
Dat is ook dichter bij het hoofdkantoor natuurlijk :P

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 09:52
door fred1954
Bee schreef:Dat is ook dichter bij het hoofdkantoor natuurlijk :P
Dan hoeven die hotemetoten ook niet zo ver te lopen :lol:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 19:25
door hauptbahnhof
Uhm mensen, die metro zal hoe dan ook op Isolatorweg beginnen. Het lijkt mij uitgesloten dat die metro vanaf De Vlugtlaan overloopt naar Sloterdijk spoor 1 en dan kopmaakt, midden in de spits. Dus hij zal vanaf de tailtrack Isolatorweg worden gehaald en dan zijn rit richting Sloterdijk en Gein maken.

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 20:08
door fred1954
hauptbahnhof schreef:Uhm mensen, die metro zal hoe dan ook op Isolatorweg beginnen. Het lijkt mij uitgesloten dat die metro vanaf De Vlugtlaan overloopt naar Sloterdijk spoor 1 en dan kopmaakt, midden in de spits. Dus hij zal vanaf de tailtrack Isolatorweg worden gehaald en dan zijn rit richting Sloterdijk en Gein maken.
Uh, dat had ik dus al opgemerkt hierboven?

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 20:29
door hauptbahnhof
Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 20:39
door fred1954
hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
Ok, ik heb geen bericht gezien over Ass.

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 22:33
door Vinny
hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
De X-metro?

:') (A)

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 22:34
door Thom91
hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
Je weet dat het grapjes zijn, toch nog even de pret bederven. Zucht.

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 23:30
door hauptbahnhof
Nou jah, ik moest er niet echt om lachen :N Waren te flauw. :roll:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Geplaatst: do 16 mei 2013, 12:39
door FLJ
Toch weer problemen met de Trein-TV..

http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Introduc ... steld.aspx

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 17:49
door FLJ
Nu ook een bericht met filmpje op de website van AT5 *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 18:48
door deadlock
VIRM schreef:In de CAF krijg je alleen verplaatsing van warme lucht. In BN was er eigenlijk helemaal niks te merken van luchtstromen die enige verkoeling zouden moeten bieden. Ofwel: ik blij dat ik niet in de spits hoefde te reizen. :)
Dan is omdat het GVB dan zeker weet dat ja kan genieten van de pislucht aan het andere einde van het stel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 18:59
door VIRM
deadlock schreef:
VIRM schreef:In de CAF krijg je alleen verplaatsing van warme lucht. In BN was er eigenlijk helemaal niks te merken van luchtstromen die enige verkoeling zouden moeten bieden. Ofwel: ik blij dat ik niet in de spits hoefde te reizen. :)
Dan is omdat het GVB dan zeker weet dat ja kan genieten van de pislucht aan het andere einde van het stel.
Ik heb in de metro nog nooit last gehad van een pislucht. Wel de geuren van mensen van wie het kennelijk teveel is gevraagd om 's ochtends even onder de douchte te staan. Bwegh...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 19:04
door deadlock
Ik heb het heel erg vaak meegemaakt op warme dagen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 19:04
door Jurre
hauptbahnhof schreef:Net op AT5-nieuws: M5 gaat as woensdag rijden. Probleem met de Trein-tv is tijdelijk opgelost door het systeem uit de zilvermeeuwen te halen en die tijdelijk in de M5 te plaatsen.
In de tussentijd kan Alstom naar een permanente oplossing zoeken.
Raar dat 'ie wordt ingezet op de 50. Lijn 54 in de spits kan het veel beter gebruiken. Nu ga je voor mijn gevoel grotendeels leeg naar het vandalisme-gevoeligere Gaasperplas.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 21:02
door hauptbahnhof
Vind ik ook. Onder het normale metronet is lijn 50 het beste maar nu is lijn 54 toch de beste kandidaat ervoor.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 21:29
door FLJ
Ben ook wel benieuwd of ze nu verder gaan met de afname van nieuwe stellen. Bij mijn weten is enkel de 109/110 afgenomen; van de 107/108 en 111/112 weet ik het niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 22:37
door Ruben
hauptbahnhof schreef:Vind ik ook. Onder het normale metronet is lijn 50 het beste maar nu is lijn 54 toch de beste kandidaat ervoor.
Het drukste deel is Sloterdijk - Zuid. Dat neemt de ontvlechting niet weg. Bovendien houd je meer stellen over voor de 54 dus kan je daar ook meer treinen met 3 stellen rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 20 jun 2013, 23:30
door hauptbahnhof
Dat drukste deel van lijn 50 is alleen druk in de spits.Nu met de ontvlechting is lijn 54 altijd wel druk. Dat probeer ik te zeggen :wink: