EBS is er helemaal klaar voor

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door mm8_nl »

Dale schreef:Iemand enig idee hoe die lampjes boven je hoofd werken in de EBS R-net bussen? Der is een blauwachtige knopje in het midden maar het lampje gaat niet aan.

Lijkt trouwens net of je in een touringcar zit.
Kan de chauffeur uit- en aanzetten.
marcelloch
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door marcelloch »

die eerder genoemde hoofdletteraanduiding in dit topic (Cs ipv CS)... Daar ligt de verantwoording denk ik bij Prodata, zij zijn volgens mij verantwoordelijk voor het correct invoeren van de benamingen op de lijnfilm....Maar ik kan het mis hebben.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door R-Flow »

Het zijn de bussen van EBS dus hebben zij gewoon de eindverantwoordelijkheid toch?
marcelloch
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door marcelloch »

Maar Prodata is de leverancier van de OVC apparatuur, en ook de aansturing van de lijnfilmkasten wordt volgens mij daarmee samenhangend door Prodata geregeld, In hoeverre EBS daar de verantwoording over heeft is mij niet bekend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Daniel »

Prodata levert de software dan wel, EBS zal toch echt zelf de data moeten aanleveren :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door R-Flow »

Wat boeit het wie de leverancier is? Degene die met die bussen gaat rijden moet er uiteindelijk voor zorgen dat alles klopt, afhankelijk van in hoeverre de SRA daar ook nog iets mee te maken heeft. Maar de leverancier heeft echt niet de eindverantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

De enige klacht die ik in de bussen van EBS heb gehoord gaat over de kaartlezers. In de 301 vonden veel reizigers het een onhandig ding en in de 121 de chauffeur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:De enige klacht die ik in de bussen van EBS heb gehoord gaat over de kaartlezers. In de 301 vonden veel reizigers het een onhandig ding en in de 121 de chauffeur.
Het viel me altijd bij Arriva op dat de kaartlezers niet krachtig genoeg waren. Vaak lazen die gele peervormige dingen niet door portemonnees heen of heel traag. Maakt EBS gebruik van gewoon dezelfde als GVB?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Gekko123 »

EBS maakt, zoals hierboven ook al een keer gemeld, gebruik van lezers van ProData. De lezers zijn van hetzelfde type als die kleine blauwe ophaalpunten die je in veel bussen vind. Alleen zijn ze geel gekleurd en missen ze de knopjes.
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door mm8_nl »

Gekko123 schreef:EBS maakt, zoals hierboven ook al een keer gemeld, gebruik van lezers van ProData. De lezers zijn van hetzelfde type als die kleine blauwe ophaalpunten die je in veel bussen vind. Alleen zijn ze geel gekleurd en missen ze de knopjes.
De piep is erg zacht of er helemaal niet, en ook een lange piep hoeft niet te betekenen dat het fout gaat. Heeft nog wat aanpassing nodig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

Ze piepen inderdaad wel, maar het geluid staat op volume 1 heb ik het idee :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Edwin »

Ik zag gisteravond de 377 en 375 in de Bijlmer achter elkaar op de halte staan en het blijft er goed uitzien.

Wat ik wel hoor zijn de snelbussen die via Landsmeer naar Amsterdam CS gaan, die zitten heel vol, terwijl de bussen die diezelfde route rijden en door Amsterdam Noord rijden vrij leeg zijn. Want niemand wil door Amsterdam Noord en extra reistijd oplopen en meer kilometers betalen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door mm8_nl »

Edwin schreef:Ik zag gisteravond de 377 en 375 in de Bijlmer achter elkaar op de halte staan en het blijft er goed uitzien.

Wat ik wel hoor zijn de snelbussen die via Landsmeer naar Amsterdam CS gaan, die zitten heel vol, terwijl de bussen die diezelfde route rijden en door Amsterdam Noord rijden vrij leeg zijn. Want niemand wil door Amsterdam Noord en extra reistijd oplopen en meer kilometers betalen.
Dat geeft dus duidelijk aan dat binnen Noord Arriva eigenlijk het werk van het GVB deed. :)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Edwin schreef:Wat ik wel hoor zijn de snelbussen die via Landsmeer naar Amsterdam CS gaan, die zitten heel vol, terwijl de bussen die diezelfde route rijden en door Amsterdam Noord rijden vrij leeg zijn. Want niemand wil door Amsterdam Noord en extra reistijd oplopen en meer kilometers betalen.
Over welke lijnen praat je nu? Valt me trouwens op dat via 9292.nl en 9292ov.nl geen prijs bekend is over de lijnen van EBS. Bij gedetailleerde informatie staat zelfs dat de reis €0,- kost (kost die al doordeweeks voor mij, maar dat even terzijde). Ja of €0,70/min als je telefonisch om advies gaat vragen :S.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Edwin »

Ik heb het over de 125 en de 225, beiden komende uit Landsmeer. De 225 gaat niet door Noord. De 125 wel. Dus iedereen pakt de 225 vanwege lagere kosten en kortere reistijd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door MdJ »

marcelloch schreef:die eerder genoemde hoofdletteraanduiding in dit topic (Cs ipv CS)... Daar ligt de verantwoording denk ik bij Prodata, zij zijn volgens mij verantwoordelijk voor het correct invoeren van de benamingen op de lijnfilm....Maar ik kan het mis hebben.
Nog hier op verdergaand: De Syntus 5101-5126 hebben enkele bussen ook de laatste s in het klein. Echter op de 5127+'ers, de ex-Veolia-amba's en de rest hebben allemaal grote S'en op het eind. Maar dit komt wel allemaal uit hetzelfde systeem.

"Zwolle Ns", "Nunspeet Ns", "Busstation/Ns"
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Anne »

Gisteren in de 118 van A'dam naar Edam reisinfo op beeldscherm; de halte afroep was niet dubbel.
Halteinfo op beeldscherm versprong soms pas net voor de volgende halte.

In de 118 naar Purmerend gaf het beeldscherm geen info; hier viel mij de dubbele halteafroep op.
Soms zeer kort na elkaar (overdreven) maar soms ook met meer tijd er tussen.

In de 301 van het Tramplein richting De Rijp zowel geen info op beeldscherm als geen halte afroep.
Maar dit is dan ook een van de kwaliteitslijnen van het R-net. :mrgreen:

In de 301 zat ik links aan het raam halverweg het lage deel.
Je hebt door het bagagenet totaal geen zicht op het "STOP" lichtje. :neg:
Wel :pos: dat er goede bagaenetten zijn in dit deel van de bus.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door webguy »

Voordat dit een aanschakeling aan reiservaringen wordt, vriendelijk verzoek verdere reiservaringen in het reiservaringen topic te plaatsen.
Dale
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 nov 2011, 13:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Dale »

Rijdt TCR ook voor EBS?

Zag zonet een bus van TCR op lijn 611(weliswaar geen dienst) en gisterochtend leek het of ik een TCR Citaro Qliner zag op de lijn 608(Had wel dienst). Ik stond ver weg en het was donker dus die van de lijn 608 weet ik niet zeker of het TCR was. Het was iedergeval geen Scania van EBS want het motor geluid en achterkant van de bus was anders.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Voor zover ik weet heeft EBS al haar Scania/Higer A30 bussen nodig voor de Bizzliner. Het is dus mogelijk dat de schoollijnen gereden worden door TCR of door een lokale taxiboer/touringcarbedrijf. Maar ik weet niet of dit ook daadwerkelijk het geval is.

Edit:
Dit is oud nieuws, maar op 13 december meldde EBS netjes dat er nog steeds problemen zijn met de bestemmingsdisplays en dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Na 13 december is daarover niets meer geplaatst.

Bron
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op wo 21 dec 2011, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door DSJM »

Dale schreef:Rijdt TCR ook voor EBS?

Zag zonet een bus van TCR op lijn 611(weliswaar geen dienst) en gisterochtend leek het of ik een TCR Citaro Qliner zag op de lijn 608(Had wel dienst). Ik stond ver weg en het was donker dus die van de lijn 608 weet ik niet zeker of het TCR was. Het was iedergeval geen Scania van EBS want het motor geluid en achterkant van de bus was anders.
Ja
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Onder welk formule wordt er dan gereden? Q-liner of Bizzliner of een gewone schoollijn?
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door DSJM »

Michael 1988 schreef:Onder welk formule wordt er dan gereden? Q-liner of Bizzliner of een gewone schoollijn?
Het laatste. Q-liner is Arriva-formule.
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Dus als EBS alsnog de schoollijnen gaan rijden met eigen personeel en materieel komen dus extra Scania's, die grotendeels van de dag reserve staan (volgens mij zo'n 13 scania's), omdat ze alleen in de ochtend- en middagspits echt nodig zijn. Tja dan is uitbesteden een betere optie. Maar waarschijnlijk zijn dat de verdwenen 14 scania's (13 voor de schoollijnen en 1 extra reserve). Want zover ik mij kan herinneren zouden er in eerste instantie 225 bussen geleased worden bij Scania en dat zijn er nu 211. Tenminste dat las ik op de website van Scania.
Dale
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 nov 2011, 13:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Dale »

Jammer dat TCR de Bizzliner niet rijdt. Zou er tenminste wat meer variaties zijn in het materieël wat er in Waterland rijdt. Nu alleen maar Scania's. De Scania A30 zijn dat automaat? Wanneer die schakelt naar een hoger versnelling lijkt het net of het een handmatige versnellingsbak is. Die stoelen zijn wel top.

Er wordt trouwens ook R-Net materieël ingezet op normale lijnen. Laatste rit 110 Edam/Volendam naar Amsterdam Centraal vandaag was met een R-Net Scanina Omnilink Geleed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten