EBS is er helemaal klaar voor

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Daniel »

EBS is er helemaal klaar voor
Geplaatst op: vrijdag 9 december 2011 20:21
Laatst bijgewerkt: vrijdag 9 december 2011 20:23


PURMEREND - Vanaf zondag 11 december gaan de EBS-bussen de vertrouwde Arriva-bussen vervangen binnen Waterland. Volgens directeur Maarten Post is EBS er helemaal klaar voor om Arriva te gaan vervangen. 'Er gaan wel wat dingen veranderen voor de passagiers. De kleur van de bussen wordt anders en ook het lijnnummer gaat veranderen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

Wat een FLUTACTIE van EBS. :N Eerst zeggen dat je de reiziger speciaal verwent en hiervoor zogenaamd een 'overgangssite' maakt, en vervolgens wordt je doorverwezen naar de hoofdpagina waar niks bijzonders te melden is... :x
Oud forumgebruiker

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Oud forumgebruiker »

we zijn begonnen om Arriva-bussen uit Purmerend weg te rijden...
Het zal dit weekend een komen en gaan zijn...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Milco »

Wat gaat er eigenlijk met het huidige Arriva- en TCR-materieel gebeuren?
Ik had wel (volgens mij elders op OVinNL) gelezen dat er Arriva-wagens naar Arriva Duitsland geëxporteerd zouden worden. Ook dacht ik dat er (geledes?) naar HWGO gingen.
En ik denk dat het TCR zijn materieel wel weer gaat verdelen over andere TCR-gebieden.
Maar heeft er iemand toevallig nog aanvullingen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

Ik hoorde ergens naar een nieuwe concessie in Stockholm :?:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Milco »

Ja, dat had ik ook begrepen.
Maar daar hebben ze toch niet al het materieel voor nodig?
Misschien nog een paar bussen naar DAV?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Jef400 »

Ja, De rouleringen zitten nog vol arbeidsregels fouten. Dhr. Post wil veel te strak gaan rijden. Hij vertrouwt veel te veel op uitzendkrachten. Wordt lachen maandag :D .
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door webguy »

Zag overigens pagina grote advertentie in de Spits van de week over meer beenruimte voor lange mensen...
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door stefanos »

Milco1995 schreef:Wat gaat er eigenlijk met het huidige Arriva- en TCR-materieel gebeuren?
Ik had wel (volgens mij elders op OVinNL) gelezen dat er Arriva-wagens naar Arriva Duitsland geëxporteerd zouden worden. Ook dacht ik dat er (geledes?) naar HWGO gingen.
En ik denk dat het TCR zijn materieel wel weer gaat verdelen over andere TCR-gebieden.
Maar heeft er iemand toevallig nog aanvullingen?
*O* *O* Grote kans dat ze dan naar oud-beijerland gaan rijden, dat betekent dus meer zitplaatsen.
Als ze komen dan
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door willy84 »

Leuk. Vorige keer van XX naar Arriva ging met veel geklaag gepaard. Zal nu wel weer niet allemaal 100% gaan maar ik ben benieuwd en wens EBS heel veel succes! Ik zag vrijdag al een luxe R-net bus rijden op de A1. Klaarblijkelijk onderweg naar het AMC als proefrit ter vervanging van de Q liner.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

willy84 schreef:Ik zag vrijdag al een luxe R-net bus rijden op de A1. Klaarblijkelijk onderweg naar het AMC als proefrit ter vervanging van de Q liner.
Deze bus was niet op weg naar het AMC maar naar zijn nieuwe thuis in Diemen. Alle touringcars die voor de Bizzliners zijn aangeschaft worden bij Oostenrijk in Diemen ondergebracht. Volgens John Tjon A Ten (bestuurslid van EBS) is er ook gekozen voor touringcars zodat Oostenrijk ze tussen 10:00 en 16:00 kunnen worden ingezet voor andere vervoersdiensten van Oostenrijk.

Nog meer opmerkelijke zaken uit een interview met John Tjon A Ten en Maarten Post van EBS in het Parool:
- Er is een nieuwe stalling in Amsterdam-Noord zodat er veel minder loze kilometer gemaakt worden.
- De nieuwe stalling in Noord is voorzien van tweedehands klinkers, dat zou namelijk goedkoper zijn.
- De directie van EBS smeert haar eigen boterhammen
- Het kantoormeubilair van EBS is tweedehands.

EBS geeft ook aan heel erg graag de concessie voor het stadsvervoer in Amsterdam te willen winnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door willy84 »

Waar is die nieuwe stalling in Noord dan?
Worden de loze kilometers nu door het personeel gemaakt of komt het meeste personeel uit Amsterdam Noord. Arriva had toch wat in Purmerend.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

De stalling in Purmerend blijft, de stalling in Noord is extra voor erbij.

Arriva heeft ook nu een dienstregeling waar de frequenties van de spitsrichting en de tegenspitsrichting niet gelijk zijn. Dat betekend dus dat de bussen die vanuit Amsterdam rijden leeg naar Amsterdam toekomen of de bussen naar Amsterdam toegaan leeg naar Purmerend terugrijden. Als je de bussen dan in Amsterdam-Noord plaatst kan je zo vele kilometers besparen. De nieuwe stalling in Noord is ergens aan het water, ik denk ergens aan een zijstraat van het Gedempt Hamerkanaal.
Laatst gewijzigd door Suus op za 10 dec 2011, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Oud forumgebruiker »

de stalling Purmerend zijn ze vrijdagavond met grote getale begonnen leeg te maken, maar de meerheid verdwijnt zaterdag en zondag...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

De stalling zelf blijft gewoon in gebruik, Arriva zit nu op de Nieuwe Gouw en de site van EBS geeft hetzelfde adres als locatie aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Vinny »

Bee schreef:De stalling in Purmerend blijft, de stalling in Noord is extra voor erbij.

Arriva heeft ook nu een dienstregeling waar de frequenties van de spitsrichting en de tegenspitsrichting niet gelijk zijn. Dat betekend dus dat de bussen die vanuit Amsterdam rijden leeg naar Amsterdam toekomen of de bussen naar Amsterdam toegaan leeg naar Purmerend terugrijden. Als je de bussen dan in Amsterdam-Noord plaats kan je zo vele kilometers besparen. De nieuwe stalling in Noord is ergens aan het water, ik denk ergens aan een zijstraat van het Gedempt Hamerkanaal.
Zo deze broodnodige efficiencyslag is ook rijkelijk op tijd gekomen zeg... :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afbeelding

Gisteravond was het natuurlijk nog allemaal Arriva wat te zien was.
Er stond buiten wel een R-net Scania, maar die stond zo in het donker, dat fotograferen niet veel nut had...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door VIRM »

Wel opvallende dat de man in het interview (zie eerste post) probeert voor te doen als een Nederlands bedrijf met Nederlandse managers...
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Etienne »

Volgens mij komt de stalling in Amsterdam Noord op de Aambeeldstraat, hier stonden de bussen ook al voor het gereed maken voor de dienst.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

Etienne schreef:Volgens mij komt de stalling in Amsterdam Noord op de Aambeeldstraat, hier stonden de bussen ook al voor het gereed maken voor de dienst.
En zie, een zijstraat van het Gedempt Hamerkanaal. Ik kon de achtergrond van de foto niet helemaal plaatsen maar zat duidelijk in de goede richting gisteren :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Oud forumgebruiker »

VIRM schreef:Wel opvallende dat de man in het interview (zie eerste post) probeert voor te doen als een Nederlands bedrijf met Nederlandse managers...
het is blijkbaar gewoon een BV die in Nederland gevestigd is, dat de enige aandeelhouder (of in ieder geval grootaandeelhouder) het Israëlische bedrijf is, mag dan niets maken...
marcelloch
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door marcelloch »

van een chauffeur ook begrepen dat er mogelijk een 'dagstalling' in Hoorn, waar is mij onbekend, gaat komen.
Verder viel vandaag op dat er op lijn 100 in middenbeemster, rond 16.30uur een VDL Ambassador 200 reed ipv een gelede wagen....
Zal er wel mee te maken hebben dat er dus idd al bussen weggereden worden
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door find_your_spot »

Volgens mij heeft EBS een blik aan nieuwe krachten open getrokken. Vanmiddag werd er massaal instructie gereden met de nieuwe bussen voor nieuwe krachten met de buschauffeurs.

Mijn hemel, als ze allemaal zo slecht rijden als wat ik vanmiddag tegen kwam wordt ik genoodzaakt een extra pak schadeformulieren mee te nemen.
For Your Railroad Adventures
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

EBS schreef:11 december is de dag….
....dat EBS het vervoer in Waterland over nemen mag!

Ja jongens, morgen is het zover...

Oh ja, gaat een nieuwe concessie eigenlijk gelijk in als de klok twaalf uur slaat, of pas als de nieuwe dagdienstregeling begonnen is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Daniel »

Dat laatste :wink: Anders zou je ook wel rare situaties krijgen waarin een nachtbus halverwege de rit overgenomen wordt door een bus van een andere vervoerder...

Morgen zullen we zien of het nu "Extra Beenruimte Standaard" of "Erg Beroerde Service" is... of iets anders wat je van die letters EBS kunt maken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 47 gasten