Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor Michael 1988 » Ma 19 Dec 2011, 21:53

Nou.... nee. Als je hier kijkt zie je de info over de ExquiCity 24 Diesel-elektrisch. Dit had ik zo op de website van Van Hool gevonden. Er bestaat trouwens ook een trolleyversie van de ExquiCity 24, dus dat verraadde al dat er een diesel-hybride bus bestaat ;). Maar uhm.... ja sorry, wist zo 1,2,3 ook niet een pagina waar duidelijk op staat in een overzicht welke versies en aandrijvingen er van de ExquiCity zijn :oops: .

Edit:
Kijk anders ook even hier de volgende keer.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: Ma 24 Mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor Stephan » Di 20 Dec 2011, 14:43

Ja, het BRU kiest voor een nieuwe aanbesteding.

http://www.regioutrecht.nl/nieuws/bru-k ... nbesteding
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.

feanfan2008
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 02 Jan 2012, 10:23

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor feanfan2008 » Ma 02 Jan 2012, 10:29

Laat die buitenlandser maatschappijen erbuiten.
Alleen nederlander moeten kans maken.

Die ambtenaren maken alles kapot met hun regeltjes van gasbussen etc.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor Klaasje » Ma 02 Jan 2012, 10:42

Er is maar één Nederlandse busmaatschappij buiten de GVB's om dus dat gaat het hem niet worden. Bovendien is er niets mis mee als Arriva of Connexxion rondrijdt en ze hun werk gewoon goed doen. Het zal gewoon een Nederlands dochterbedrijf zijn dat in Nederland belasting betaald.

Voor wat betreft de regeltjes is het zo dat die nou eenmaal nodig zijn om de koffietafelmentaliteit waar GVB-Amsterdam ooit beroemd mee is geworden te voorkomen. Nou is dat allang niet meer het geval in Amsterdam maar het imago is er nog steeds naar. Nou is het in het Utrechtse aanbesteden wel zo dat het aantal eisen en voorschriften behoorlijk de pan uit rees doordat alles aan een vervoerder voorgeschreven wordt in plaats van goede functionele eisen te stellen.

Mijn bus
Berichten: 9
Lid geworden op: Za 26 Nov 2011, 18:48

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor Mijn bus » Wo 04 Jan 2012, 11:40

Wie is de eigenaar van bussen?

Hier is het:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Connexxion ... B_Sneltram
"De bussen waren nieuw bij aanvang en zijn van de types Berkhof Ambassador en Mercedes-Benz Citaro. Alle bussen in deze twee concessies zijn herkenbaar aan de kanariegeel/bruine huisstijl. Al het materieel is eigendom van het BRU."

en hier:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... er_Utrecht
"Connexxion heeft voor deze concessie een vloot VDL Berkhof Ambassadors en gelede Mercedes-Benz Citaro's besteld. BRU is bereid (vanwege de korte duur van de concessie) deze bussen over te nemen wanneer Connexxion de volgende aanbesteding verliest."

Cygnum
Berichten: 67
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 11:33

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor Cygnum » Wo 04 Jan 2012, 12:39

feanfan2008 schreef:Laat die buitenlandser maatschappijen erbuiten.
Alleen nederlander moeten kans maken.

Die ambtenaren maken alles kapot met hun regeltjes van gasbussen etc.

Ik wist niet dat Geert Wilders ook op dit forum zat :X ?

Als een buitenlandse maatschappij het beter kan doen dan een Nederlandse tegen lagere kosten (natuurlijk wel ceteris paribus), waarom dan niet kiezen voor de buitenlandse maatschappij?

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 04 Jan 2012, 14:41

Mijn bus schreef:Wie is de eigenaar van bussen?

Hier is het:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Connexxion ... B_Sneltram
"De bussen waren nieuw bij aanvang en zijn van de types Berkhof Ambassador en Mercedes-Benz Citaro. Alle bussen in deze twee concessies zijn herkenbaar aan de kanariegeel/bruine huisstijl. Al het materieel is eigendom van het BRU."

en hier:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... er_Utrecht
"Connexxion heeft voor deze concessie een vloot VDL Berkhof Ambassadors en gelede Mercedes-Benz Citaro's besteld. BRU is bereid (vanwege de korte duur van de concessie) deze bussen over te nemen wanneer Connexxion de volgende aanbesteding verliest."

Ook hier wordt het vermeld:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Connexxion
"3159 - 3289 - 2008 - VDL Berkhof Ambassador 200 - In dienst - Bussen eigendom van Bestuur Regio Utrecht. "
"9228 - 9238 - 2008 - Mercedes-Benz Citaro G (geleed) - In dienst - Bussen eigendom van Bestuur Regio Utrecht. "

Ook vond ik dit: "BRU is bereid (vanwege de korte duur van de concessie) deze bussen over te nemen wanneer Connexxion de volgende aanbesteding verliest."
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... er_Utrecht

Maar meer dan dat kon ik niet vinden.

Wel vond ik een interressant stukje tekst. BRU houdt om een of andere reden niet van aardgasbussen. Het TNO kwam in 2010 met een rapport aan dat aardgasbussen en elektrische bussen schoner (minder NO2/NOx-uitstoot) zijn en beter aan de luchtkwaliteitsnormen voldoen dan hybride bussen, maar toch kiest BRU ervoor, ondanks de resultaten van het TNO. Waarom is nog steeds onduidelijk. Maar ik denk omdat dat komt vanwege de dubbelgelede busssen. Voor zover ik weet zijn er geen dubbelgelede aardgasbussen (Phileas even daar buiten gehouden)

Bron
TNO-onderzoeksresultaten
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3991
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor reisthijs » Wo 04 Jan 2012, 16:42

In plaats van wiki's af te speuren, gewoon zoeken naar een bron die zeker betrouwbaar is:
reisthijs schreef:Je kan het bestek van de concessie zelf teruglezen, dat is te vinden op de site van het BRU
Zoals ik al eerder aangaf heeft Connexxion die gele bussen dus geleased en moet de nieuwe vervoerder dat leasecontract overnemen. Het BRU bemoeit zich daar verder niet mee zolang er maar bussen rijden die aan hun eisen voldoen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Mijn bus
Berichten: 9
Lid geworden op: Za 26 Nov 2011, 18:48

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor Mijn bus » Do 05 Jan 2012, 09:51

Bedankt! Ik kan niet zo goed op websites van autoriteiten zoeken.
Het onderwerp van de Concessie Duin- en Bollenstreek kon ik niets vinden.
Waterland of Amsterdam? (www.stadsregioamsterdam.nl) Ook niet alles.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor 010jongen » Do 05 Jan 2012, 12:21

zijn een beetje amateurs daar bij het BRU.
op lijn 2 dienen gelede bussen ingezet te worden... hoe kan je nou zo een fout maken :N

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor R-Flow » Za 07 Jan 2012, 01:15

010jongen schreef:zijn een beetje amateurs daar bij het BRU.
op lijn 2 dienen gelede bussen ingezet te worden... hoe kan je nou zo een fout maken :N

Idd! Lijn 2 kan wel dubbelgeleed gebruiken! :D

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor microshit » Za 07 Jan 2012, 13:47

Dat gaat dus nooit passen :P

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor R-Flow » Za 07 Jan 2012, 21:20

Dubbelgelede Smarts :P

TLP
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 14:07

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor TLP » Za 07 Jan 2012, 21:36

R-Flow schreef:Dubbelgelede Smarts :P

Wat zijn dat voor bussen :?:
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor STF » Zo 08 Jan 2012, 00:38


Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Utrecht: Langer oude bus vanwege nieuwe procedure

Berichtdoor R-Flow » Zo 08 Jan 2012, 18:21

Ik moest effe heel hard lachen toen ik dat plaatje zag. Zie het al helemaal voor me! GENIAAL! :D


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast