Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet

Berichtdoor Daniel » Do 15 Dec 2011, 19:46

Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet
Geplaatst op: donderdag 15 december 2011 19:44
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 december 2011 19:46


Voor Beter OV is buitengewoon slecht te spreken op het comfort dat aan reizigers wordt geboden op het vernieuwde busstation aan de achterzijde van het Centraal Station van Amsterdam. Al eerder was dit busstation onderwerp van hilariteit, toen een gebouwde oprit te smal bleek te zijn voor de bussen, en weer moest worden afgebroken om te worden vervangen door een breder exemplaar.
Nu blijkt het nieuwe dak zo lek als een mandje te zijn. Navraag bij de verantwoordelijke gemeentedienst DIVV bracht aan het licht, dat de glasplaten wel op het dak zijn bevestigd, maar dat de kit om het spul waterdicht te maken, pas in april kan worden aangebracht.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7695
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet

Berichtdoor webguy » Do 15 Dec 2011, 19:51

Zo raar is dat toch niet? Als het vriest kan je geen kit gaan aanbrengen...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet

Berichtdoor Daniel » Do 15 Dec 2011, 19:53

't hele probleem is dat ze na het aanbrengen van de glasplaten van het dak de abri's, die eerst wel op dat busstation stonden, hebben verwijderd... Da's niet zo handig als het dak nog niet waterdicht is.

(Daarnaast heeft het al weken niet gevroren in Nederland :wink: )
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet

Berichtdoor VIRM » Vr 16 Dec 2011, 00:18

Wanneer is dat dak dan geplaatst? Dat is toch niet in de winter gebeurd?
Beul van de blindegeleidelijn

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet

Berichtdoor find_your_spot » Vr 16 Dec 2011, 00:41

Tijd voor R-net paraplu's
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet

Berichtdoor R-Flow » Vr 16 Dec 2011, 09:53

find_your_spot schreef:Tijd voor R-net paraplu's

Veelte duur man, worden van die dunne plastic poncho's met korte mouwen die ze ook tijdens festivals uitdelen. :D

Wordt weer een topwinter dit in Amsterdam: poncho's voor de bus omdat het dak lekt, en warme chocolademelk in de metro omdat de verwarming het niet doet.

DSJM
Berichten: 31
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 22:17

Re: Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet

Berichtdoor DSJM » Wo 21 Dec 2011, 23:07

Daniel schreef:Nieuw dak busstation Amsterdam Centraal lijkt vergiet
Geplaatst op: donderdag 15 december 2011 19:44
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 december 2011 19:46


Al eerder was dit busstation onderwerp van hilariteit, toen een gebouwde oprit te smal bleek te zijn voor de bussen, en weer moest worden afgebroken om te worden vervangen door een breder exemplaar. (...)


Vergeet niet de steile, bochtige, onverwarmde en onoverdekte op- en afritten, die bij een beetje vorst of winterse neerslag veranderen in levensgevaarlijke bobsleebanen. In de vorige twee winters is het al een aantal keren voorgekomen dat het gloednieuwe busplatform daardoor niet meer bruikbaar was en de Waterlandbussen moesten uitwijken naar het Prins Hendrikplantsoen (Victoriahotel) en/of de halte voor de Nicolaaskerk, met totale chaos op de Prins Hendrikkade als gevolg.

Ook de dagelijkse sluiting van het IJsei na 0:40 uur is natuurlijk nog steeds een lachertje. Dit omdat de NS de doorgang voor de streekbuspassagiers niet wil openhouden en deze reizigers na 0:40 dus moeten opstappen bij het Victoriahotel. Daar vertrekken na middernacht dan weer níet de GVB-lijnen die de toeristen daar eerder op de dag/avond hebben uitgezet. Die staan daar dus voor Jan-met-de-korte-achternaam op de (nacht)bus terug te wachten terwijl ze dan op de Kamperbrug en aan het Open Havenfront moeten zijn.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten