Dienstregeling GVB 2012 #2

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

Ik vind het een verbetering qua layout.
Jammer dat je moet klikken voor de geplande omleidingen. Verder is het wat merkwaardig dat nog altijd de omleiding van nachtbus 357 gemeld wordt. Dat is namelijk een permanente omleiding want de infrastructuur is niet meer geschikt voor bussen. Dit kan dus veel beter via een normale dienstregelingswijziging gecommuniceerd worden. Of wil het GVB dit 10 jaar laten staan... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

De omleidingen van lijn 64, 69, 353 en 369 die volgende week ingaan staat ook nog niet op de site :lol:

De omleiding van lijn 357 blijft op de site staan zolang er geen definitieve nachtbushalte op de Valkenburgerstraat is gerealiseerd is mij verteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door STF »

Bij een 12-rittenkaart voor de nachtbus, ben je trouwens maar €2,50 per rit kwijt. Als je naast 's nachts ook overdag nog een beetje gebruik maakt van het OV in Amsterdam, ben je met een dagkaart van €7,50 best behoorlijk goedkoop uit want die is ook in het nachtnet geldig.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Thomas »

Alargule schreef:Wat me wel opvalt: vanochtend stond de metroplattegrond van Mijksenaar nog online, maar nu niet meer...
Typisch genoeg is in de metrofolder (die nu in de bakken op de stations ligt) een kaart opgenomen die duidelijk zeer sterk gebaseerd is op de Mijksenaarkaart. Zonder vermeldingen van Bureau Mijksenaar en het London Transport Museum, uiteraard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Ja, dat vond ik ook vreemd, net zoals het feit dat de oude metrokaart ook nog steeds op alle metrostations hangt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door JWM »

R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Maar wat boeit het, alleen R-Flow gaat meteen weer over de zeik.
Doe effe niet zo triest man. Vroeg me enkel af of ze zich toch zich bedacht hadden en de deuren alsnog blauw gespoten werden in lijn met de huidige metro's.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 03 jan 2012, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Ardan »

Hmmm, ik zie ook meteen dat GVB de website heeft vernieuwd, fraai!
Ik zag ook een artikel over de nieuwe metro, waarin staat dat-ie M5 heet, ik dacht dat dat alleen het 'Baureihe'-nummer was, en de naam 'Metropolis'?
En hij heeft ineens blauwe deuren! Het is een foto van de mock-up, dus had die mock-up nou blauwe deuren of is-ie gefotosoept?

Ow wacht, ik heb dit topic nog niet goed doorgelezen, alle bovenstaande is al genoemd geloof ik :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

R-Flow schreef:
Bee schreef:Maar wat boeit het, alleen R-Flow gaat meteen weer over de zeik.
Doe effe niet zo triest man. Vroeg me enkel af of ze zich toch zich bedacht hadden en de deuren alsnog blauw gespoten werden in lijn met de huidige metro's.
Okee, ik zwak mijn woorden af, Ardan gaat ook over de zeik. :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Okee, ik zwak mijn woorden af, Ardan gaat ook over de zeik. :6
Enige waar ik van over de zeik ga is die waardeloze reactie van je. Ik stel doodnormaal een vraag waarom de deuren in die foto opeens blauw zijn omdat ze óók van de mock-up in Diemen sowieso in het begin rood waren. Ardan stelt doodnormaal diezelfde vraag. Interesse heet zoiets.

PS
Ardan schreef:Ik zag ook een artikel over de nieuwe metro, waarin staat dat-ie M5 heet, ik dacht dat dat alleen het 'Baureihe'-nummer was, en de naam 'Metropolis'?
"Metropolis" is de naam van het type metro dat Alstom maakt volgens mij. Beetje hetzelfde hoe Volkswagen bijv. het model Golf produceert.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 03 jan 2012, 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Ardan »

Dank je Bee :6 Maar ik weet dat ik dat toch niet serieus op hoef te vatten ;)

Ruzies vecht je maar over de PB uit. Gaan we hier weer gezellig verder?

Maar goed, Metropolis is dus zeg maar een 'familienaam' waarvan dus meerdere varianten bestaan? Naja goed, eigenlijk heeft alleen de LHB een naam, Zilvermeeuw (of koekblik of container, gekscherend). BN'ers en CAFjes hebben ook geen naam, het is de naam van de fabriek. Het Baureihennummer (weet geen goed Nederlands woord) gebruiken we alleen als we het over een specifieke deelserie hebben, S1-3 en M4..

Ach wat, ik zit weer een eind weg in de rondte te lullen xD Entschuldigung :P
Laatst gewijzigd door Ardan op di 03 jan 2012, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

De volgende keer zal ik het duidelijker aangeven dat ik een grapje maak, dan trap ik ook niet op de (naar mijn mening erg lange) tenen van R-Flow. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Chauf21 »

Bedankt voor je opmerking, Ardan.
Even niet zo op de teentjes getrapt en gewoon weer vrolijk verder gaan, heren!
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:De volgende keer zal ik het duidelijker aangeven dat ik een grapje maak, dan trap ik ook niet op de (naar mijn mening erg lange) tenen van R-Flow. :roll:
Zet er dan een knipoog achter.
Chauf21 schreef:Bedankt voor je opmerking, Ardan.
Even niet zo op de teentjes getrapt en gewoon weer vrolijk verder gaan, heren!
Will do! :)
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 03 jan 2012, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Ardan schreef:Maar goed, Metropolis is dus zeg maar een 'familienaam' waarvan dus meerdere varianten bestaan?
Zelfde als Combino, Citadis, Citea, Citaro etc. etc. Iedere stad heeft natuurlijk z'n eigen wensen en kan een eigen unieke kop laten ontwerpen. Die details vul je als opdrachtgever zelf in.
hermanw7
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 12:04

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hermanw7 »

Vinny schreef:Vandaag erachter gekomen waarom lijn 21 niet doorgetrokken kan worden over de Haarlemmerweg. De stadsregio "kan de doorstroming niet garanderen". Hierdoor kan lijn 60 niet het lusje Staatsliedenbuurt overnemen, waardoor de basis onder de lijn wegvalt en terecht wordt opgeheven. Volgens mij gaat dit wel behoorlijk slecht uitpakken voor de 21 zelf. Ik neem voortaan gewoon de 18... :Y
Het is maar wat je terecht vindt. Een dichtbevolkte buurt en culturele hotspot hebben nu geen verbinding meer met een nabij station wat verbindt met de luchthaven en de 2e en 3e stad van 't land (Den Haag, R'dam). Terug reizen naar Centraal is om en duurder, en bus 21>metro 50>trein betekent veel te veel overstappen en extra kosten, om nog maar niet eens over de extra reistijd te beginnen.

Tram 10 naar Sloterdijk doortrekken of gewoon een busbaan op de Haarlemmerweg zijn wat mij betreft de beste opties. De logistiek is in dit geval gewoon een GVB-smoesje om de verbinding op te heffen.

Dus bedankt GVB! (wat mij betreft GVD!)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Lijn 60 is opgeheven omdat de reizigersaantallen tegenvielen en het de toekomst van de lijn door het steeds maar uitstellen van de werkzaamheden aan de Haarlemmerweg al ongewis was. De wijk is bovendien nog steeds goed voorzien met twee hoogfrequente lijnen (10 en 21).

Je kan het GVB wel de schuld geven, maar uiteindelijk hebben we te maken met steeds verdergaande bezuinigingen op het OV dus waar er links niet bezuinigd wordt zal er rechts bezuinigd moeten worden. Daar kan het GVB ook weinig aan doen, als er geen geld is kan het gewoon niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door find_your_spot »

R-Flow schreef: PS €4 voor de nachtbus tegenwoordig? Relaxt hoor ieder jaar er gewoon een halve euro bovenop tyfen... Ga nog effe zo door en de taxi is straks vrijwel net zo duur als je met z'n tweeën op stap bent en kan je het nachtnet opheffen. Maar goed dat is waarschijnlijk ook het idee bij de regio: de nachtbus steeds onaantrekkelijker maken zodat er straks amper meer vraag naar is en dan hebben ze een excuus om het nachtnet helemaal op te heffen. :roll:
Wat loop jij hier voor onzin uit te kramen...

2012: 4,00 euro
2011: 4,00 euro
2010: 4,00 euro

2009: 3,50 euro
2008: 3,50 euro
2007: 3,00 euro
2006: 3,00 euro
2005: 3,00 euro
2004: 3,00 euro
2003: 3,00 euro
2002: 2,00 euro

Zoals je hier kunt zien is de prijs van 4 euro voor een nachtbus rit al sinds december 2009!
Als je geen behoorlijk onderzoek hebt gedaan kun je beter je reactie voor je houden.
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens mij lezen ze mee bij GVB want die mock up met blauwe deuren is vervangen door een S3... :cry:
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door FLJ »

Nee hoor, alleen op de hoofdpagina is de foto vervangen door een S3, op de pagina zelf staat nog gewoon de mock-up met blauwe deuren afgebeeld.

Overigens viel mij de afgelopen dagen op dat bij het Muiderpoortstation en Station Sloterdijk overdag bussen staan opgesteld die vermoedelijk hun inzet in de avondspits afwachten (oa lijn 15 en 41). Dit was bij mijn weten hiervoor niet zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Nee hoor, de afbeelding van die metro met rode deuren is weggehaald, maar op de pagina zelf staat hij nog steeds triomfantelijk met blauwe deuren. Maar ze lezen wel mee, dat wisten we al van eerdere gebeurtenissen, zoals bordjes op metrostations die plotseling vervangen waren :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

find_your_spot schreef:Zoals je hier kunt zien is de prijs van 4 euro voor een nachtbus rit al sinds december 2009!
Als je geen behoorlijk onderzoek hebt gedaan kun je beter je reactie voor je houden.
Het is een tijdje geleden dat ik gebruik heb gemaakt van de nachtbus, dacht oprecht dat het tarief nog op 3,50 lag. Foutje!

Neemt hoe dan ook niet weg dat met twee personen de taxi wel steeds aantrekkelijker wordt t.o.v. de nachtbus dus die onzin van me valt wel mee... :roll:
hauptbahnhof schreef:Volgens mij lezen ze mee bij GVB want die mock up met blauwe deuren is vervangen door een S3... :cry:
Voor Amsterdamse begrippen zijn die ook best nieuw. :D lol...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Trouwens, zouden die schermpjes in de trams niet per 1 januari 2012 verdwijnen?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door JWM »

FLJ schreef:Overigens viel mij de afgelopen dagen op dat bij het Muiderpoortstation en Station Sloterdijk overdag bussen staan opgesteld die vermoedelijk hun inzet in de avondspits afwachten (oa lijn 15 en 41). Dit was bij mijn weten hiervoor niet zo.
Niet alleen daar, maar ook op het KNSM-Eiland, Gaasperplas, Holendrecht, Bijlmer/ArenA en de Volendammerweg.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

En ook met de tram wordt dat steeds vaker gedaan. Nu gebeurt dat bij lijn 1, 5, 9, 13.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten