Pagina 10 van 11

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 19:49
door Vinny
Wel op Schiphol Plaza... :lol:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 19:49
door Milco
Lijn 69 is, net als de 369 overigens, gewoon een GVB-lijn. De 69 zag ik vorige week nog een aantal keer op Schiphol langscrossen met een GVB-Citaro G.
Maar Connexxion vermeldt de (3)69 wel op hun site, gek genoeg :( Net als GVB-spitsbus 247 overigens.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 19:59
door R-Flow
Vinny schreef:Lijn 69 is geen GVB lijn? :?:
Hij staat wel aangegeven op het schermpje bij Schiphol Plaza...
Buiten Schiphol om dan... Heb in ieder geval tram 16 en 24 nog nooit voorbij zien komen in de 197...

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 20:06
door Suus
Milco1995 schreef:Lijn 69 is, net als de 369 overigens, gewoon een GVB-lijn. De 69 zag ik vorige week nog een aantal keer op Schiphol langscrossen met een GVB-Citaro G.
Maar Connexxion vermeldt de (3)69 wel op hun site, gek genoeg :( Net als GVB-spitsbus 247 overigens.
Op die lijnen na zijn alle bussen die in de concessie Amstelland komen van Connexxion en Connexxion is verplicht om de dienstregeling van alle buslijnen in Amstelland-Meerlanden komen op zijn site te zetten. Daarom vallen die lijnen van het GVB extra op terwijl het eigenlijk niet zo bijzonder is :wink:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 20:32
door TLP
Bee schreef:
Milco1995 schreef:Lijn 69 is, net als de 369 overigens, gewoon een GVB-lijn. De 69 zag ik vorige week nog een aantal keer op Schiphol langscrossen met een GVB-Citaro G.
Maar Connexxion vermeldt de (3)69 wel op hun site, gek genoeg :( Net als GVB-spitsbus 247 overigens.
Op die lijnen na zijn alle bussen die in de concessie Amstelland komen van Connexxion en Connexxion is verplicht om de dienstregeling van alle buslijnen in Amstelland-Meerlanden komen op zijn site te zetten. Daarom vallen die lijnen van het GVB extra op terwijl het eigenlijk niet zo bijzonder is :wink:
Ok, ik dacht dat dat eerder aan het feit lag dat de lijnen die Connexxion later gaat overnemen, alvast vermeld werden op de site. Lijn 69 staat immers gepland om verbetert te worden en binnen afzienbare tijd een R-netlijn te worden (vergelijkbaar met de voormalige Zuidtangent). Maar dan begrijp ik het nu.
Overigens is het opvallend dat lijn 354 dan weer niet vermeld staat op de CXX site. (nachtbus GVB naar Amstelveen) Of...
(ach ja, zoals Bee al eerder zei moet ik niet teveel verklaren :P Ik wacht wel een eventueel antwoord af.)

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 23:18
door Bluearrow
Even iets anders. Ik weet dat men over het algemeen bij het GVB niet echt heel snel is, maar het is inmiddels alweer ruim anderhalve week geleden dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en in Weesp op de vervallen route van lijn 49 staan nog de haltepalen langs de weg. Zag vanmiddag nog 'vrolijk' iemand in het wachthokje staan, waarschijnlijk op wacht op een bus die er nimmer meer rijdt.
Dat de busroute is opgegeven staat alleen aangegeven in het vertrektijdenkastje. Misschien dat een 'oranje zak' over het haltebord wat eerder door evt. passagiers zal worden opgemerkt.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 09:01
door Suus
Ondertussen heb ik een koekblik ontdekt waarin de omroep is aangepast, nummer 15.

Helaas is er iets grondig misgegaan daarbij, want voor en na het omroepbericht klinkt er een vastgelopen cassetebandgeluid door het voertuig. Maar dat is nog niet alles, ook het deursluitgeluid is misvormd, het is niet meer Taa-Daa, maar EEEEEEEE.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 11:24
door R-Flow
GONG Rembradtplein. Overstappen op 9.
GONG Het Spui. Overstappen op lijn 4, 9, 16, 24, 25

Overstappen op 9... Op 9 wat? Beheerst men de Nederlandse taal niet of is het nou echt zo lastig om het juiste geluidsfragement te selecteren en erin te plakken?

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 14:18
door TLP
Bee schreef:Maar dat is nog niet alles, ook het deursluitgeluid is misvormd, het is niet meer Taa-Daa, maar EEEEEEEE.
Taa-Daa in de bus? Ik heb nog nooit Taa-Daa in een bus gehoord, zeker niet in een GVB-bus. Volgens mij is het geluid of EEEEEEEEEEE of helemaal niks. (ik neem toch wel aan dat je het net over een Citaro G had?)
Overigens zag ik vanmiddag op lijn 21 dat een Citaro G van de tweede versie routestrips van de eerstvolgende 4-5 haltes had gekregen op het DRIS. Maar dat is blijkbaar ten koste gegaan van de afroepen, handig voor blinden... :oops:
R-Flow schreef:GONG Rembradtplein. Overstappen op 9.
GONG Het Spui. Overstappen op lijn 4, 9, 16, 24, 25
@lijn 7: GONG Burgemeester FockstraatOverstappen op lijn 14, 21, 64 (zonder spatie!)

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 14:21
door Thomas
Bluearrow schreef:Even iets anders. Ik weet dat men over het algemeen bij het GVB niet echt heel snel is, maar het is inmiddels alweer ruim anderhalve week geleden dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en in Weesp op de vervallen route van lijn 49 staan nog de haltepalen langs de weg. Zag vanmiddag nog 'vrolijk' iemand in het wachthokje staan, waarschijnlijk op wacht op een bus die er nimmer meer rijdt.
Dat de busroute is opgegeven staat alleen aangegeven in het vertrektijdenkastje. Misschien dat een 'oranje zak' over het haltebord wat eerder door evt. passagiers zal worden opgemerkt.
Nu weet ik niet waar en wanneer je diegene zag staan, maar er rijdt nu een pendelbusje (link en link) van een plaatselijke taxicentrale tussen station Weesp en het bedrijventerrein. Als het ergens langs dat deel van de route was, zou het kunnen dat diegene daarop wachtte.
Maar slordig is het wel, natuurlijk.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 15:30
door Suus
TLP schreef:
Bee schreef:Maar dat is nog niet alles, ook het deursluitgeluid is misvormd, het is niet meer Taa-Daa, maar EEEEEEEE.
Taa-Daa in de bus? Ik heb nog nooit Taa-Daa in een bus gehoord, zeker niet in een GVB-bus. Volgens mij is het geluid of EEEEEEEEEEE of helemaal niks. (ik neem toch wel aan dat je het net over een Citaro G had?)
Nee, ik had het over een metro.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 15:49
door TLP
Ohja Koekblik natuurlijk. Koekblik... oude meuk.
Gistermiddag gewoon nog PING-PONG in een LHB, maar er was volgens mij geen 15 aanwezig in het setje.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 16:18
door Suus
TLP schreef:Overigens zag ik vanmiddag op lijn 21 dat een Citaro G van de tweede versie routestrips van de eerstvolgende 4-5 haltes had gekregen op het DRIS. Maar dat is blijkbaar ten koste gegaan van de afroepen, handig voor blinden... :oops:
Nee hoor. De Citaro's van de derde serie en de Citea's hebben inderdaad een beeldscherm met daarop de volgende haltes maar de omroep is nog gewoon aanwezig.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 16:26
door TLP
Bee schreef:
TLP schreef:Overigens zag ik vanmiddag op lijn 21 dat een Citaro G van de tweede versie routestrips van de eerstvolgende 4-5 haltes had gekregen op het DRIS. Maar dat is blijkbaar ten koste gegaan van de afroepen, handig voor blinden... :oops:
Nee hoor. De Citaro's van de derde serie en de Citea's hebben inderdaad een beeldscherm met daarop de volgende haltes maar de omroep is nog gewoon aanwezig.
Ik hoorde toch echt geen halteafroep hoor. (hij zal wel kapot zijn geweest, maar dat is vrij uitzonderlijk voor de GVB-bussen)

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 17:22
door Ardan
De afroepen en de vertreksignalen worden bij de metro afgespeeld door het EMROM-systeem. Aangezien de LHB's tot 35 jaar oud zijn is bij sommige stellen het systeem flink versleten. Vandaar dat ze soms vervormd zijn, of dat de afroep heeeel zacht klinkt, of soms juist heel hard. Vlak voor en na de afroep klinkt er bijna altijd een 'vastgelopen casettebandje'-geluid (kgggk BOING blablabla kggk') maar die hoor je eigenlijk niet te horen, alleen bij harde afroep hoor je het wel. Het volume is niet aan te passen door de bestuurder maar is afhankelijk van de instellingen in de bediende cabine.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 18:12
door TLP
Ardan schreef:De afroepen en de vertreksignalen worden bij de metro afgespeeld door het EMROM-systeem. Aangezien de LHB's tot 35 jaar oud zijn is bij sommige stellen het systeem flink versleten. Vandaar dat ze soms vervormd zijn, of dat de afroep heeeel zacht klinkt, of soms juist heel hard. Vlak voor en na de afroep klinkt er bijna altijd een 'vastgelopen casettebandje'-geluid (kgggk BOING blablabla kggk') maar die hoor je eigenlijk niet te horen, alleen bij harde afroep hoor je het wel. Het volume is niet aan te passen door de bestuurder maar is afhankelijk van de instellingen in de bediende cabine.
Dat klopt inderdaad. Als er een halteafroep komt in de LHB moet het systeem altijd eerst effe 'laden'. Dan hoor je dus het geluid van een ontspoorde cassetteband.
Het valt me ook op dat je de halteafroep ook veel luider hoort in de stellen waar ook de motor het meest hoorbaar is. Dat is met name (in een driewagenstel) in de middelste en iets minder in de achterste wagen.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 18:19
door Suus
Ardan schreef:De afroepen en de vertreksignalen worden bij de metro afgespeeld door het EMROM-systeem. Aangezien de LHB's tot 35 jaar oud zijn is bij sommige stellen het systeem flink versleten. Vandaar dat ze soms vervormd zijn, of dat de afroep heeeel zacht klinkt, of soms juist heel hard. Vlak voor en na de afroep klinkt er bijna altijd een 'vastgelopen casettebandje'-geluid (kgggk BOING blablabla kggk') maar die hoor je eigenlijk niet te horen, alleen bij harde afroep hoor je het wel. Het volume is niet aan te passen door de bestuurder maar is afhankelijk van de instellingen in de bediende cabine.
Maar je hebt een beetje geluid en je hebt metro 15, waar het geluid wel heel nadrukkelijk aanwezig is. En daarnaast, als ook het sluitgeluid vervormd is, is er wel iets heel erg mis, dat heb ik met koekblikken nog nooit meegemaakt.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 19:53
door hauptbahnhof
Dat geluid waar jij het over hebt, komt echt al heeeeeeeeeel lang voor. Is dus niet iets nieuws. Net als de vervormde deursluittonen van de S1/S2-serie.

En het gekraak wat je hoort voor de afroep heeft niks met "laden" te maken. Op dat moment wordt de speaker open/aan gezet door het systeem. Volgens mij is het zelfs zo dat je geluiden uit de bediende cabine hoort (bijv als de bestuurder met iemand aan het praten is).

Dat gekraak hoor je namelijk ook als de halteafroep niet is ingeschakeld. Het is gewoon standaard dat 15 seconde nadat er op het/de oprijden-knop(pen) is gedrukt dat de speakers op dat moment open gaan.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 20:06
door Jef400
Ik doe de volgende keer wel mijn oordopjes op in de metro. :6

Edit: Grammaticale fout

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 21:21
door Suus
hauptbahnhof schreef:Dat geluid waar jij het over hebt, komt echt al heeeeeeeeeel lang voor. Is dus niet iets nieuws. Net als de vervormde deursluittonen van de S1/S2-serie..
LEZEN: Ik heb het over een vervormd sluitgeluid bij een koekblik.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 21:41
door Bluearrow
Thomas schreef:
Bluearrow schreef:Even iets anders. Ik weet dat men over het algemeen bij het GVB niet echt heel snel is, maar het is inmiddels alweer ruim anderhalve week geleden dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en in Weesp op de vervallen route van lijn 49 staan nog de haltepalen langs de weg. Zag vanmiddag nog 'vrolijk' iemand in het wachthokje staan, waarschijnlijk op wacht op een bus die er nimmer meer rijdt.
Dat de busroute is opgegeven staat alleen aangegeven in het vertrektijdenkastje. Misschien dat een 'oranje zak' over het haltebord wat eerder door evt. passagiers zal worden opgemerkt.
Nu weet ik niet waar en wanneer je diegene zag staan, maar er rijdt nu een pendelbusje (link en link) van een plaatselijke taxicentrale tussen station Weesp en het bedrijventerrein. Als het ergens langs dat deel van de route was, zou het kunnen dat diegene daarop wachtte.
Maar slordig is het wel, natuurlijk.
Het was op de halte bij de Pampuslaan.
Maar....het is alsof ze bij het GVB meelezen op dit forum, vanavond toen ik er langs reed waren de halteborden weg.

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 21:52
door JWM
Valt het wel onder de verantwoordelijkheid van GVB aangezien het buiten het concessiegebied van het stadsvervoer Amsterdam ligt?

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 22:00
door hauptbahnhof
Bee schreef:
hauptbahnhof schreef:Dat geluid waar jij het over hebt, komt echt al heeeeeeeeeel lang voor. Is dus niet iets nieuws. Net als de vervormde deursluittonen van de S1/S2-serie..
LEZEN: Ik heb het over een vervormd sluitgeluid bij een koekblik.
Lieverd, misschien moet jij eens even lezen want ik heb het over de koekblik... En heb er ook aan toegevoegd, dat ook bij de S1/S2 vervormde deursluittonen voorkomen (welliswaar een andere variant)... :wink:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 22:03
door Jef400
Gaan we ook in deze discussie letten op het aantal miliseconden dat een deur sluit?

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Geplaatst: do 12 jan 2012, 22:05
door hauptbahnhof
Goed idee. Zal het morgen even timen als ik naar het werk ga.