Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Geplaatst: wo 11 jan 2012, 19:49
Wel op Schiphol Plaza...
Buiten Schiphol om dan... Heb in ieder geval tram 16 en 24 nog nooit voorbij zien komen in de 197...Vinny schreef:Lijn 69 is geen GVB lijn?
Hij staat wel aangegeven op het schermpje bij Schiphol Plaza...
Op die lijnen na zijn alle bussen die in de concessie Amstelland komen van Connexxion en Connexxion is verplicht om de dienstregeling van alle buslijnen in Amstelland-Meerlanden komen op zijn site te zetten. Daarom vallen die lijnen van het GVB extra op terwijl het eigenlijk niet zo bijzonder isMilco1995 schreef:Lijn 69 is, net als de 369 overigens, gewoon een GVB-lijn. De 69 zag ik vorige week nog een aantal keer op Schiphol langscrossen met een GVB-Citaro G.
Maar Connexxion vermeldt de (3)69 wel op hun site, gek genoeg :( Net als GVB-spitsbus 247 overigens.
Ok, ik dacht dat dat eerder aan het feit lag dat de lijnen die Connexxion later gaat overnemen, alvast vermeld werden op de site. Lijn 69 staat immers gepland om verbetert te worden en binnen afzienbare tijd een R-netlijn te worden (vergelijkbaar met de voormalige Zuidtangent). Maar dan begrijp ik het nu.Bee schreef:Op die lijnen na zijn alle bussen die in de concessie Amstelland komen van Connexxion en Connexxion is verplicht om de dienstregeling van alle buslijnen in Amstelland-Meerlanden komen op zijn site te zetten. Daarom vallen die lijnen van het GVB extra op terwijl het eigenlijk niet zo bijzonder isMilco1995 schreef:Lijn 69 is, net als de 369 overigens, gewoon een GVB-lijn. De 69 zag ik vorige week nog een aantal keer op Schiphol langscrossen met een GVB-Citaro G.
Maar Connexxion vermeldt de (3)69 wel op hun site, gek genoeg :( Net als GVB-spitsbus 247 overigens.
Taa-Daa in de bus? Ik heb nog nooit Taa-Daa in een bus gehoord, zeker niet in een GVB-bus. Volgens mij is het geluid of EEEEEEEEEEE of helemaal niks. (ik neem toch wel aan dat je het net over een Citaro G had?)Bee schreef:Maar dat is nog niet alles, ook het deursluitgeluid is misvormd, het is niet meer Taa-Daa, maar EEEEEEEE.
@lijn 7: GONG Burgemeester FockstraatOverstappen op lijn 14, 21, 64 (zonder spatie!)R-Flow schreef:GONG Rembradtplein. Overstappen op 9.
GONG Het Spui. Overstappen op lijn 4, 9, 16, 24, 25
Nu weet ik niet waar en wanneer je diegene zag staan, maar er rijdt nu een pendelbusje (link en link) van een plaatselijke taxicentrale tussen station Weesp en het bedrijventerrein. Als het ergens langs dat deel van de route was, zou het kunnen dat diegene daarop wachtte.Bluearrow schreef:Even iets anders. Ik weet dat men over het algemeen bij het GVB niet echt heel snel is, maar het is inmiddels alweer ruim anderhalve week geleden dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en in Weesp op de vervallen route van lijn 49 staan nog de haltepalen langs de weg. Zag vanmiddag nog 'vrolijk' iemand in het wachthokje staan, waarschijnlijk op wacht op een bus die er nimmer meer rijdt.
Dat de busroute is opgegeven staat alleen aangegeven in het vertrektijdenkastje. Misschien dat een 'oranje zak' over het haltebord wat eerder door evt. passagiers zal worden opgemerkt.
Nee, ik had het over een metro.TLP schreef:Taa-Daa in de bus? Ik heb nog nooit Taa-Daa in een bus gehoord, zeker niet in een GVB-bus. Volgens mij is het geluid of EEEEEEEEEEE of helemaal niks. (ik neem toch wel aan dat je het net over een Citaro G had?)Bee schreef:Maar dat is nog niet alles, ook het deursluitgeluid is misvormd, het is niet meer Taa-Daa, maar EEEEEEEE.
Nee hoor. De Citaro's van de derde serie en de Citea's hebben inderdaad een beeldscherm met daarop de volgende haltes maar de omroep is nog gewoon aanwezig.TLP schreef:Overigens zag ik vanmiddag op lijn 21 dat een Citaro G van de tweede versie routestrips van de eerstvolgende 4-5 haltes had gekregen op het DRIS. Maar dat is blijkbaar ten koste gegaan van de afroepen, handig voor blinden...
Ik hoorde toch echt geen halteafroep hoor. (hij zal wel kapot zijn geweest, maar dat is vrij uitzonderlijk voor de GVB-bussen)Bee schreef:Nee hoor. De Citaro's van de derde serie en de Citea's hebben inderdaad een beeldscherm met daarop de volgende haltes maar de omroep is nog gewoon aanwezig.TLP schreef:Overigens zag ik vanmiddag op lijn 21 dat een Citaro G van de tweede versie routestrips van de eerstvolgende 4-5 haltes had gekregen op het DRIS. Maar dat is blijkbaar ten koste gegaan van de afroepen, handig voor blinden...
Dat klopt inderdaad. Als er een halteafroep komt in de LHB moet het systeem altijd eerst effe 'laden'. Dan hoor je dus het geluid van een ontspoorde cassetteband.Ardan schreef:De afroepen en de vertreksignalen worden bij de metro afgespeeld door het EMROM-systeem. Aangezien de LHB's tot 35 jaar oud zijn is bij sommige stellen het systeem flink versleten. Vandaar dat ze soms vervormd zijn, of dat de afroep heeeel zacht klinkt, of soms juist heel hard. Vlak voor en na de afroep klinkt er bijna altijd een 'vastgelopen casettebandje'-geluid (kgggk BOING blablabla kggk') maar die hoor je eigenlijk niet te horen, alleen bij harde afroep hoor je het wel. Het volume is niet aan te passen door de bestuurder maar is afhankelijk van de instellingen in de bediende cabine.
Maar je hebt een beetje geluid en je hebt metro 15, waar het geluid wel heel nadrukkelijk aanwezig is. En daarnaast, als ook het sluitgeluid vervormd is, is er wel iets heel erg mis, dat heb ik met koekblikken nog nooit meegemaakt.Ardan schreef:De afroepen en de vertreksignalen worden bij de metro afgespeeld door het EMROM-systeem. Aangezien de LHB's tot 35 jaar oud zijn is bij sommige stellen het systeem flink versleten. Vandaar dat ze soms vervormd zijn, of dat de afroep heeeel zacht klinkt, of soms juist heel hard. Vlak voor en na de afroep klinkt er bijna altijd een 'vastgelopen casettebandje'-geluid (kgggk BOING blablabla kggk') maar die hoor je eigenlijk niet te horen, alleen bij harde afroep hoor je het wel. Het volume is niet aan te passen door de bestuurder maar is afhankelijk van de instellingen in de bediende cabine.
LEZEN: Ik heb het over een vervormd sluitgeluid bij een koekblik.hauptbahnhof schreef:Dat geluid waar jij het over hebt, komt echt al heeeeeeeeeel lang voor. Is dus niet iets nieuws. Net als de vervormde deursluittonen van de S1/S2-serie..
Het was op de halte bij de Pampuslaan.Thomas schreef:Nu weet ik niet waar en wanneer je diegene zag staan, maar er rijdt nu een pendelbusje (link en link) van een plaatselijke taxicentrale tussen station Weesp en het bedrijventerrein. Als het ergens langs dat deel van de route was, zou het kunnen dat diegene daarop wachtte.Bluearrow schreef:Even iets anders. Ik weet dat men over het algemeen bij het GVB niet echt heel snel is, maar het is inmiddels alweer ruim anderhalve week geleden dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en in Weesp op de vervallen route van lijn 49 staan nog de haltepalen langs de weg. Zag vanmiddag nog 'vrolijk' iemand in het wachthokje staan, waarschijnlijk op wacht op een bus die er nimmer meer rijdt.
Dat de busroute is opgegeven staat alleen aangegeven in het vertrektijdenkastje. Misschien dat een 'oranje zak' over het haltebord wat eerder door evt. passagiers zal worden opgemerkt.
Maar slordig is het wel, natuurlijk.
Lieverd, misschien moet jij eens even lezen want ik heb het over de koekblik... En heb er ook aan toegevoegd, dat ook bij de S1/S2 vervormde deursluittonen voorkomen (welliswaar een andere variant)...Bee schreef:LEZEN: Ik heb het over een vervormd sluitgeluid bij een koekblik.hauptbahnhof schreef:Dat geluid waar jij het over hebt, komt echt al heeeeeeeeeel lang voor. Is dus niet iets nieuws. Net als de vervormde deursluittonen van de S1/S2-serie..