Toekomstvisie Amsterdams OV

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door Ruben »

mattie156 schreef:Ze zouden en tram moeten doortrekken naar de Bijlmer want die is helemaal niet betrokken bij het tramnetwerk ik stel voor om tram 9 na Diemen via Duivendrecht Via de Arena en Ouderkerk door te trekken als Hogesnelheidstram (net zoals 26) naar Amstelveen Binnenhof.
Dit is enigszins karakteristiek voor het huidige inefficiënte beleid. De Bijlmer heeft stadinwaarts geen tram nodig, want er ligt al een metro. Dan is het huidige vervoer daar, waarbij de buslijnen op de metrostations gericht zijn, al de beste oplossing.
Als de vervoersstromen binnen Zuidoost, of van Zuidoost tot in Diemen nou dusdanig groot zijn dat een tram noodzakelijk is, is een doortrekking van lijn 9 nuttig. Maar niet voor het bieden van stadinwaarts vervoer, en al helemaal niet om enkel de situatie op te heffen dat de Bijlmer niet op de tram is aangesloten.
Met goede tramassen (in Amsterdam Oost en Centrum) kruisend op de metro is ZuidOost voordeliger en sneller aangesloten op het tramnet.

Een tram naar Amstelveen zou enkel met het oog op een eventueel capaciteitsprobleem van de Zuidtangent aan bod moeten komen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door hauptbahnhof »

Vinny schreef: - Lijn 26:
Het probleem van de huidige trams is, dat een conducteur noodzakelijk is voor de waarborg van de veiligheid in de Piet Heijntunnel, ook omdat er fietsen in de tram meegenomen mogen worden. Een open instapregime kan dus niet worden ingevoerd op die lijn, zeker niet in gekoppelde dienst.
Bij de metro heb je in principe meer fietsen en meer passagiers mee... En dat kan ook zonder conducteur. Daarom begrijp ik die keuze niet zo: elke tram van lijn 26 verplicht een conducteur..
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door JWM »

Vinny schreef:Ik zou willen dat de stadsstations Lelylaan, Sloterdijk, Zuid, en Amstel meer raken ingebed in het stadsvervoer.
Nog meer? Alleen Zuid loopt wat achter, maar je hebt bijvoorbeeld vanaf Sloterdijk metro/tram/buslijnen naar alle omliggende wijken, alleen naar de Staatsliedenbuurt straks niet meer.

Een buslijn Amstel-IJburg is ook leuk en aardig, maar wat is er mis met een overstap op het Zeeburgereiland 26 <> 37?
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door robert55 »

Ik betwijfel ook of dit een reële veiligheidseis is of iets zelfopgelegds. Maar zelfs als het zo is: dan kan je zo'n veiligheidsbeambte ook inzetten tussen Rietlandpark en Zuiderzeeweg.
hauptbahnhof schreef:
Vinny schreef: - Lijn 26:
Het probleem van de huidige trams is, dat een conducteur noodzakelijk is voor de waarborg van de veiligheid in de Piet Heijntunnel, ook omdat er fietsen in de tram meegenomen mogen worden. Een open instapregime kan dus niet worden ingevoerd op die lijn, zeker niet in gekoppelde dienst.
Bij de metro heb je in principe meer fietsen en meer passagiers mee... En dat kan ook zonder conducteur. Daarom begrijp ik die keuze niet zo: elke tram van lijn 26 verplicht een conducteur..
Er worden momenteel mensen in de publieke sector ontslagen die nuttig werk doen. Ik zie niet waarom niet-zinvolle conducteursfuncties dan buiten schot moeten blijven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door Vinny »

Ik betwijfel ook of dit een reële veiligheidseis is of iets zelfopgelegds.
Alle veiligheidseisen zijn natuurlijk door mensen bedacht. Wat ik (diep gravend in mijn geheugen) kan herinneren is dat de fietsen in de tunnel moeten zijn "verzekerd" door een stang naar beneden te doen. De conducteur moet er op toezien dat dat ook daadwerkelijk gebeurde. In de eerste weken dat de lijn 26 in dienst was (en ik hem nog vaak gebruikte om naar strand Blijburg te gaan) stapte de conducteur ook uit zijn hok om de stang dicht te doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door Chauf21 »

Kom op zeg, de metro en sneltram van Amsterdam gaan ook door tunnels en kennen geen vaste conducteurs, maar het meenemen van fietsen is toegestaan.
De RandstadRail in Den Haag gaat ook door een tunnel, kent geen vaste conducteurs, maar de fiets mag wel mee.
In de metro van Rotterdam (die ook door tunnels gaat), mag je je fiets ook meenemen.
In alle gevallen is het 'zekeren' door middel van een stang niet mogelijk, dus waarom zou dat op lijn 26 ineens een probleem moeten zijn?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door Vinny »

Ik heb die regels ook niet bedacht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door hauptbahnhof »

Dat verzekeren is allang niet meer aan de orde.
Alhoewel, je hebt nu 2 soorten fietsenrekken, de rekken zoals in de CAF/BN-metro's en een andere waar de voorwiel tussen wordt geklemd. Bij het binnenrijden van de tunnel moet de conducteur op een knop drukken waardoor de fietsen vergrendeld zijn. Bij het uitrijden kan de conducteur de vergrendeling weer opheffen. Ik heb lang niet op lijn 26 gereden maar volgens mij is dit systeem alleen op wagen 2141 geïnstalleerd (als proef).

Het blijft idd appart, zoveel gedoe op de IJtram terwijl de andere lijnen totaal geen beveiliging hebben...
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door 010jongen »

Vinny schreef:Ik heb niet de tijd gehad om de toekomstvisie erg gedetailleerd door te lezen, maar ik ben het op zich redelijk eens met de uitgangspunten. Een conducteur "altijd/overal/zittend" is wat veel van het goede. Er worden wel dingen genoemd waar ik op wil reageren:

- Herziening lijnnet:
Ik zou willen dat de stadsstations Lelylaan, Sloterdijk, Zuid, en Amstel meer raken ingebed in het stadsvervoer. Er worden leuke bushaltes gebouwd, maar de lijnvoering (bijv. naar Sloterdijk) is niet wezenlijk veranderd, en lijn 60 (hoewel ik het eens ben dat de huidige vorm van die lijn een mislukking is) gaat ook al weg.
Verder denk ik dat een goede afstemming met het streekvervoer benodigd is.
Op langere termijn denk ik aan de sluiting van de metroring (verbeterd het OV tussen Amsterdam West en Centrum fors) waarna de buslijnen meer als visgraatuitlopers kunnen dienen.

- Lijn 26:
Het probleem van de huidige trams is, dat een conducteur noodzakelijk is voor de waarborg van de veiligheid in de Piet Heijntunnel, ook omdat er fietsen in de tram meegenomen mogen worden. Een open instapregime kan dus niet worden ingevoerd op die lijn, zeker niet in gekoppelde dienst. Een oplossing is denk ik het uitbreiden van het busvervoer: Voer bijvoorbeeld een buslijn in van het Amstelstation naar IJburg.
dan passen ze die domme regels eens aan met die piet heijn tunnel. anders kan je op de metro ook wel extra mensen mee laten reizen i.v.m. de veiligheid. ze hadden al meteen vanaf de opening met gekoppelde trams moeten rijden. vind die combino's niet geschikt voor massavervoer. wat vooral te weiten valt aan de indeling.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:- Lijn 26:
Het probleem van de huidige trams is, dat een conducteur noodzakelijk is voor de waarborg van de veiligheid in de Piet Heijntunnel, ook omdat er fietsen in de tram meegenomen mogen worden.
Dan vraag ik me af wat een tram zo uniek maakt dat dit bij een metro in tunnel niet nodig is? Per metro heb je ook maar één mannetje personeel terwijl er in principe véél meer mensen in zo'n trein passen. Daarnaast rijdt de metro langer ondergronds t.o.v. het stukje Rietlandpark - Zuiderzeeweg. Lijkt me een kwestie van dubbele standaarden en kwestie van regels aanpassen, want dit slaat nergens op.

EDIT: hauptbahnhof, robert55, 010jongen komen met exact dezelfde opmerking zie ik. :P

EDIT 2: En de tramtunnel in Den Haag dan?
robert55 schreef:Al met al is met langere trams de kruising op uurbasis iets minder lang 'bezet', maar wel in grotere blokken.
Dus kom je op uurbasis toch nog steeds op een grotendeels dezelfde hoeveelheid tijd neer dat een kruispunt vrij is. Wellicht bespaar je zelfs tijdwinst bij gekoppelde trams omdat je één keer oranje licht (voor auto's) mist en in het algemeen minder geremd + opgetrokken hoeft te worden. De issue van grotere blokken zie ik echt niet. Bij de enige twee drukke kruisingen bij de A10 en Zuiderzeeweg (hetzij in iets mindere mate) is de snelheid van de tram aanzienlijk. Daarnaast, in Amstelveen, Rotterdam, Den Haag en Utrecht kan het toch ook gewoon? Waarom is alles hier in Amsterdam zo problematisch?

Er moet geld bespaard worden, feit. Er is bij tram 26 een concrete oplossing voor die gebruik maakt van de middelen die al beschikbaar zijn, feit. Dan kan men wel weer 1001 redenen gaan verzinnen waarom er niet in dubbelbedrijf gereden mag worden, maar dan kom je nooit ergens. Helemaal als je bedenkt dat IJburg in de tussentijd gewoon vrolijk doorgroeit, uitgebreid wordt met Zeeburgereiland en de huidige configuratie van trams sowieso die hoeveelheid reizigers niet gaat aankunnen. Versterking met bussen helpt waarschijnlijk marginaal omdat de meeste mensen toch IJburg - CS aandoen (denk ik). Dan kan je tegen 2013/2014 wel iedere drie minuten gaan rijden in de spits en in 2015 iedere twee minuten, op zeer korte termijn al een compleet onhoudbare situatie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door R-Flow »

Weet niet of dit al geplaatst was maar reactie van directeur vervoer van GVB wat betreft het mogelijk verdwijnen van conducteurs:
Het wegbezuinigen van conducteurs is onbespreekbaar. Beknibbelen op sociale veiligheid in het openbaar vervoer leidt direct tot meer incidenten en minder reizigers.

Dat zeggen het GVB en de vakbonden in reactie op het voorstel van de Stadsregio alleen conducteurs op drukke of onveilige tramlijnen te zetten. Daardoor kan veertig tot zeventig procent van de conducteurs verdwijnen, blijkt uit het ov-plan voor Amsterdam dat wethouder Eric Wiebes gisteren presenteerde.

Over de andere ideeën van Wiebes zijn het GVB en de bonden wel enthousiast. 'Als dat allemaal lukt, is het een doorbraak,' zegt Adrie Bolier, directeur vervoer van het GVB. 'Door het slimme lijnennet van Wiebes vallen de gevolgen van de bezuinigingen mee. Maar dat van die conducteurs is een beetje onhandig.'

Wiebes benadrukt dat een bezuiniging op conducteurs maar één van zijn voorstellen is en dat die niet ten koste hoeft te gaan van het aantal arbeidsplaatsen. Maar dat neemt de ergernis niet weg.

'Wiebes zei dat het slechts een voorbeeld was. Ik zei meteen dat het vooral een slecht voorbeeld was,' zegt Eric Vermeulen van vakbond Abvakabo FNV. 'Daar gaan wij zeker vóór liggen.'

Bolier vreest grote problemen als de Stadsregio een deel van de conducteurs schrapt. 'Dat is een paar jaar geleden ook gebeurd, maar daarna liep het enorm uit de hand op de tram. Die conducteurs zijn uiteindelijk allemaal teruggekomen.'

Wiebes blijft erbij dat het niet noodzakelijk is op veilige, rustige lijnen altijd conducteurs te hebben. 'Met cameratoezicht en vliegende brigades kan het ook veilig zijn.'
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... ende.dhtml
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door willy84 »

Voer bijvoorbeeld een buslijn in van het Amstelstation naar IJburg.
Ik zie steeds vaker mensen uit lijn 66 overstappen op de Maxisweg op een lijn naar/van het Amstelstation. Dat lijkt me een prima verbinding in de spits als er een frequente dienst is.

Edit: volgens OV 9292 reis je vanaf de achterkant van IJburg met een overstap op de Maxixweg in 29 min naar het Amstel. Met 26 en dan over op de 37 is dat 45 minuten. Dat is de helft meer! Daarnaast heb je via de 66 en XX meer kans op een zitplaats en luxer materieel. Echter, hoe meer ja naar voren woont, hoe sneller je via het CS gaat natuurlijk. Daarnaast zal de 26 meer riesmogelijkheden bieden. Ik heb het Annie Boshof naar Amstelstation opgegeven via 9292.
Ze zouden en tram moeten doortrekken naar de Bijlmer want die is helemaal niet betrokken bij het tramnetwerk ik stel voor om tram 9 na Diemen via Duivendrecht Via de Arena en Ouderkerk door te trekken als Hogesnelheidstram (net zoals 26) naar Amstelveen Binnenhof.
Het punt is dat er bezuinigd moet worden. Peperdure lijnen aanleggen zit er dus niet in komende jaren. Daarnaast creeer je gelijk een nieuw probleem. Je knipt lijn 300 op zodat er een extra overstap ontstaat zodra je de knoop voorbij reist.
Laatst gewijzigd door willy84 op zo 18 dec 2011, 19:14, 3 keer totaal gewijzigd.
immer kwaliteits posts
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door hauptbahnhof »

Ben ik eigenlijk wel benieuwd wat "slimme lijnennet van Wiebes" precies inhoudt...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Ben ik eigenlijk wel benieuwd wat "slimme lijnennet van Wiebes" precies inhoudt...
Van wat ik van de uitzending heb begrepen wil hij het hele lijnennet in Amsterdam hervormen naar "huidige maatstaven" of zoiets. Lijnen schrappen, omleggen, andere eindpunten etc. Opvallend is dat ie twee nieuwe tramlijnen naar Zuid wil hebben. Waar het vooral om ging is dat het huidige net te veel centrum gericht is, hij wil dit deels verschuiven naar andere centra's zoals Zuid en Sloterdijk.
mattie156 schreef:Ze zouden en tram moeten doortrekken naar de Bijlmer want die is helemaal niet betrokken bij het tramnetwerk ik stel voor om tram 9 na Diemen via Duivendrecht Via de Arena en Ouderkerk door te trekken als Hogesnelheidstram (net zoals 26) naar Amstelveen Binnenhof.
Uit onderzoek is gebleken dat de vraag naar een dergelijke verlenging van tram 9 te klein en dus niet rendabel is. Er zijn meerdere verlengingen onderzocht, waaronder eentje naar Bijlmer ArenA.
Laatst gewijzigd door R-Flow op zo 18 dec 2011, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door willy84 »

R-Flow schreef:Weet niet of dit al geplaatst was maar reactie van directeur vervoer van GVB wat betreft het mogelijk verdwijnen van conducteurs:
Het wegbezuinigen van conducteurs is onbespreekbaar. Beknibbelen op sociale veiligheid in het openbaar vervoer leidt direct tot meer incidenten en minder reizigers.

Dat zeggen het GVB en de vakbonden knip/
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... ende.dhtml
Ik vind deze vakbondsreactie kenmerkent voor hun houding. De deur gaat op slot en het is niet bespreekbaar. Waarom zou er op zondag ochtend perse een conducteur op de 25 mee moeten. Zelfs als de hele tram zwartrijdt (wat onaannemelijk is) dan is dat nog goedkoper dan een conducteur inhuren.
immer kwaliteits posts
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door hauptbahnhof »

Ja ok, dat had ik inderdaad begrepen maar de rest van de lijnen... Wat er precies mee zou moeten gebeuren, welke andere nieuwe lijnen er zouden moeten komen; ofwel: nieuw lijnennetkaart.

Lijn 9 kunnen ze beter verlengen naar het Centrum van Diemen.

En please, hou mijn lijn 25 buiten schot :wink:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door R-Flow »

willy84 schreef:Ik vind deze vakbondsreactie kenmerkent voor hun houding.
Het is niet enkel de vakbond ook GVB zelf ziet het niet zitten.
hauptbahnhof schreef:En please, hou mijn lijn 25 buiten schot :wink:
Is dat niet de eerste lijn op het lijstje die wordt afgeschoten met op de tweede plaats de 14? Vind het echt zonde van de 25, die lijn hebben ze compleet om zeep geholpen en krijgt waarschijnlijk niet eens de kans om terug te keren in de Ferdinand Bol.


Dat hele capaciteitsgebeuren van de trams: Beetje vreemd dat Amsterdam destijds 155 (!) trams heeft aangeschaft met zulke lage capaciteit t.o.v. andere steden. Begrijp dat het deels te maken had met de Leidsestraat, maar goed daar moet wat op te vinden zijn lijkt me? Keertje doseerlichten neerzetten of zo.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door willy84 »

De 25 had al jaren terug een spitslijn moeten worden. Werkelijk de hele route op 3 haltes na, wordt al door ander OV bedient. De rijtijden waren op een gegeven moment zo ruim dat de bestuurder langzamer dan een fiets reed en expres voor groen licht bleef wachten totdat het weer rood werd. Zeer frusterend! Wat mij betreft verdient lijn 25 het predicaat werkverschaffingsproject.

De PTA lus dient ook genomineerd te worden voor het ter ziele gegane programma "geld over de balk".
immer kwaliteits posts
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door R-Flow »

Die PTA-lus heb ik nooit begrepen, maar goed.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door willy84 »

Ik wel. Het kwam uit een of ander potje en het was een fancy projectje. Iets met cruise schepen enzo.

Iets anders dan ik niet heb gelezen en dus mis. Het verbussen van bepaalde tramlijnen op daluren?

En het verhogen van de boete voor zwartrijden.
immer kwaliteits posts
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door Jef400 »

willy84 schreef:De 25 had al jaren terug een spitslijn moeten worden. Werkelijk de hele route op 3 haltes na, wordt al door ander OV bedient. De rijtijden waren op een gegeven moment zo ruim dat de bestuurder langzamer dan een fiets reed en expres voor groen licht bleef wachten totdat het weer rood werd. Zeer frusterend! Wat mij betreft verdient lijn 25 het predicaat werkverschaffingsproject.

De PTA lus dient ook genomineerd te worden voor het ter ziele gegane programma "geld over de balk".
Ja inderdaad. Laat de 25 dan doorrijden naar IJburg, dit is inderdaad een rare kansloze plaats voor een eindhalte. Gedeelde halte met de 26. Typisch Amsterdams. Zelfde de 7 en de 14. Zelfde eindpunten maar alleen een andere route door de binnenstad.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door R-Flow »

willy84 schreef:Ik wel. Het kwam uit een of ander potje en het was een fancy projectje. Iets met cruise schepen enzo.
"Nooit begrepen" in de zin van dat ik al sinds dag één al zag aankomen dat het geen succes zou gaan worden...
willy84 schreef:Iets anders dan ik niet heb gelezen en dus mis. Het verbussen van bepaalde tramlijnen op daluren?
Half met trams en half met bussen gaan rijden op dezelfde lijn? Denk niet dat ook maar een partij daar zin in heeft. Helemaal niet omtrent de milieu-eisen waar de stad aan moet voldoen. Om maar te zwijgen over het tekort aan gelede bussen.
JeffreyMeijer schreef:Ja inderdaad. Laat de 25 dan doorrijden naar IJburg
Want er rijdt natuurlijk nog geen tram op dat exact zelfde traject...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door Jef400 »

R-Flow schreef:
willy84 schreef:Ik wel. Het kwam uit een of ander potje en het was een fancy projectje. Iets met cruise schepen enzo.
"Nooit begrepen" in de zin van dat ik al sinds dag één al zag aankomen dat het geen succes zou gaan worden...
willy84 schreef:Iets anders dan ik niet heb gelezen en dus mis. Het verbussen van bepaalde tramlijnen op daluren?
Half met trams en half met bussen gaan rijden op dezelfde lijn? Denk niet dat ook maar een partij daar zin in heeft. Helemaal niet omtrent de milieu-eisen waar de stad aan moet voldoen. Om maar te zwijgen over het tekort aan gelede bussen.
JeffreyMeijer schreef:Ja inderdaad. Laat de 25 dan doorrijden naar IJburg
Want er rijdt natuurlijk nog geen tram op dat exact zelfde traject...
Verleg de tram dan van de Kennedylaan naar het Amstelstation. Heb je een 25 die IJburg - Amstelstation rijdt en een 26 als een soort versterker tussen het CS en IJburg.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door willy84 »

Ja, tuurlijk! Het idee is dat er juist minder gaat rijden ivm bezuinigingen. Versterkingsritten of andere leuke dingetjes kan je komende jaren vergeten tenzij een lijn echt uit zijn voegen barst.
immer kwaliteits posts
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV

Bericht door hauptbahnhof »

Versterkingsritten (die dus korter zijn) is goedkoper dan de hele lijn vaker te rijden...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten