Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door find_your_spot »

R-Flow schreef: Onafhankelijk van de frequentie ga je nu serieus goedpraten dat een half lege bus gewoon maar de halte voorbij rijdt terwijl er tal van mensen op de halte stonden te wachten? Wat een onzin.
Aangezien de rijtijd op de bus alles behalve ruim genoemd kan worden, ga je geen 5 minuten vertraging extra oplopen door die hele straat achter de tram te blijven hangen. Hulde voor de buschauffeur.
For Your Railroad Adventures
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Er heeft ooit een rechtstreekse bus Leimuiden - Kudelstaart - Aalsmeer - Amstelveen - Amsterdam - Landsmeer gereden inderdaad. Eerst ingekort tot Kudelstaart, daarna geknipt in Amsterdam toen Waterland naar Arriva ging.
De verbinding met Leimuiden was er ook nog daarvoor inderdaad in het CN en NZH-tijdperk. We dwalen af...... :D
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door paolie »

Hulde voor een chauffeur die niet stopt bij een halte waar passagiers voor zijn lijn staan te wachten? Of je hebt niet goed gelezen, of je snapt er helemaal niets van.

Overigens rijdt tram 16 op de De Lairessestraat net zo snel door als een bus en halteert deze tram op dezelfde plekken als de bus (de sneldiensten uitgezonderd). 5 minuten vertraging is dus sterk overdreven.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door Klaasje »

Trams zijn echt behoorlijk wat trager dan de streekbussen. Dat is bijvoorbeeld ook goed merkbaar op de Middenweg. Een stukje van nog geen kilometer scheelt al gauw een hele minuut afhankelijk van het wel of niet in de weg rijden van een tram.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door find_your_spot »

paolie schreef:Hulde voor een chauffeur die niet stopt bij een halte waar passagiers voor zijn lijn staan te wachten? Of je hebt niet goed gelezen, of je snapt er helemaal niets van.
Nee, ik snap er helemaal niets van. Daarom heb ik hetzelfde beroep.
paolie schreef:Overigens rijdt tram 16 op de De Lairessestraat net zo snel door als een bus en halteert deze tram op dezelfde plekken als de bus (de sneldiensten uitgezonderd). 5 minuten vertraging is dus sterk overdreven.
Whahahahahhaahaa. Een tram net zo snel als een bus :') :')
Alsof ik die 5 minuten vertraging uit m'n duim zuig...
For Your Railroad Adventures
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door paolie »

Dan hoop ik jou nooit als chauffeur tegen te komen. Als ik op een halte sta te wachten, ga ik er vanuit dat een chauffeur het belangrijker vindt mij mee te nemen, dan door te karren, omdat hij anders vertraging oploopt.

Tram 16 doet over het traject Museumplein-Haarlemmermeercircuit 4 tot 5 minuten. Dus ja, die 5 minuten vertraging komen mij zeer onwaarschijnlijk voor.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door Vinny »

R-Flow schreef:M'n ouders hebben thuis een boek over historisch Amsterdam liggen waar over de desbetreffende weg geschreven is. Nergens heb ik gezegd dat die trambaan een voorwaarde was. In het boek stond echter alleen dat bij aanleg van die tramrails de stad extra subsidie kreeg vanuit Den Haag. Paar plannen/proefballonnen om er daadwerkelijk een tram overheen te laten rijden waren er inderdaad maar of deze ook daadwerkelijk uitgevoerd zouden worden was allemaal vrij vaag.

Je doet net alsof ik dit verhaal ter plekke verzin, dat is niet zo. Ik vertel alleen wat ik ooit een keer gelezen heb… Als dat verhaal onjuistheden bevat kan verder best. Daar ga ik geen oordeel over vellen.
Ik heb dat verhaal ook gehoord van iemand van Rijkswaterstaat die over de subsidiëring van wegenprojecten (incl. OV) door decentrale wegbeheerders ging en die wist ongeveer hetzelfde te vertellen. Overigens zou je nog altijd buslijn 22 kunnen vertrammen als Amsterdam dat zou willen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door R-Flow »

find_your_spot schreef:Aangezien de rijtijd op de bus alles behalve ruim genoemd kan worden, ga je geen 5 minuten vertraging extra oplopen door die hele straat achter de tram te blijven hangen. Hulde voor de buschauffeur.
Precies, en daarom hoop ik van harte dat die Connexxion-bakken zo snel mogelijk uit de binnenstad verdwijnen. Hebben ze ook geen last van die trams meer. Dag, daaag! :pos:
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 22 feb 2012, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door TLP »

Fijn, we zijn nu net een stelletje egoïsten lijkt wel. En ik heb het dan maar weer gedaan. We hebben gewoon allemaal een oordeel over de andere ...
R-Flow schreef:De enige "oen" (wat een taalgebruik weer…) ...
Nou nou, alsof jij er geen handje van hebt:
R-Flow schreef:... tekorten ontstaan. Dat is dus gewoon onzin. En vergeet niet dat de huidige 24 twee-richtingen Combino's ook nog lang niet afgeschreven zijn! Gast, Amsterdam heeft maar VIER tweerichtings Combino's... Denk je nou echt dat er nog van die kleine trapwagens op de 5 rondreden als ze 24 Combino's ...
Gast, alsjeblieft :') Het OV is één grote schuifpartij van geld en middelen, aangevoerd door de uitingen van wensen en eisen van talloze partijen. Als er voor een nieuwe/andere Amstelveenlijn een x-tal voertuigen nodig is, ...
Dit citaat komt van pagina 9. Lees die gehele pagina maar eens door en je ziet dat iedereen weleens grove woorden gebruikt. Dus niet alleen maar op mij betrekken.

Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Laatst gewijzigd door TLP op wo 22 feb 2012, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door R-Flow »

TLP schreef:Fijn, we zijn nu net een stelletje egoïsten lijkt wel. En ik heb het dan maar weer gedaan. In ieder geval begrijpt bijna niemand wat ik zeg, dat komt gewoon doordat we allemaal nu gewoon een oordeel hebben over de ander...
Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Willekeurig roepen dat bijna niemand je begrijpt omdat ze het niet met je eens zijn is ook weer zoiets… TLP, laat ik het zo zeggen: ik snap je perfect maar deel je visie gewoon niet. Simpel. En ik weet niet hoor, maar "gast", "gozer", "jongen" etc. is verder geen scheldwoord. Mensen binnen een discussie voor "oen" etc. uitmaken is iets héél anders.
TLP schreef:Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Daar ben ik het wel volkomen mee eens! :D Ben eigenlijk wel benieuwd naar meer nieuws rondom de plannen van de Amstelveenlijn en Station Zuid.
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door TLP »

R-Flow schreef:
TLP schreef:Fijn, we zijn nu net een stelletje egoïsten lijkt wel. En ik heb het dan maar weer gedaan. In ieder geval begrijpt bijna niemand wat ik zeg, dat komt gewoon doordat we allemaal nu gewoon een oordeel hebben over de ander...
Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Willekeurig roepen dat bijna niemand je begrijpt omdat ze het niet met je eens zijn is ook weer zoiets… TLP, laat ik het zo zeggen: ik snap je perfect maar deel je visie gewoon niet. Simpel. En ik weet niet hoor, maar "gast", "gozer", "jongen" etc. is verder geen scheldwoord. Mensen binnen een discussie voor "oen" etc. uitmaken is iets héél anders.
Het betreft niet eens altijd je visie delen. Het betreft gewoon dat ik een opmerking maak die ik vanuit een bepaalde invalshoek bekijk. En dat taalgebruik... ook bij woorden als "gast", "gozer", "jongen", etc. wil je toch uitdrukken dat de ander een beetje op zijn mondje gevallen is. Bovendien gebruikte ik het woord ook omdat je over mijn argumenten als "megaproject CS IJsei" leek heen te lezen, aangezien je er ook helemaal niet op terugkwam. Dat "niemand mij begrijpen" zal ik maar veranderen in "jij mij niet begrijpen", omdat dit niet de eerste keer is dat ik al een paar keer iets aan jou probeerde uit te leggen maar dat jij je eigen knopje niet omzet en maar in je eigen mening blijft volharden en ook maar DENKT dat je exact begrijpt wat ik wil zeggen. En waarom ik van onderwerp wil veranderen, is omdat dit nergens over gaat maar dat de hele discussie ook nergens over gaat, zeker sinds we het over busroutes enzo hebben.

Snap je 'm nu?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door R-Flow »

TLP schreef:Bovendien gebruikte ik het woord ook omdat je over mijn argumenten als "megaproject CS IJsei" leek heen te lezen, aangezien je er ook helemaal niet op terugkwam.
Het verdwijnen van die paar Connexxion-lijnen heeft vrijwel geen impact op het project aan de IJ-zijde, dat heb ik je al duidelijk gemaakt maar werd vervolgens niet door jou opgepikt. Nogmaals: alle EBS-streekbussen vanuit het Noorden blijven er immers gewoon stoppen. Dat een deel van de stadsbussen verdwijnen (lees: ingekort worden tot Buikslotermeerplein) stond sowieso al gepland en hetzelfde geldt blijkbaar voor die paar Connexxion-lijnen vanuit het zuiden. Verder blijft het gloednieuwe busplatform gewoon een drukke hub van Connexxion- en EBS-streekbussen die vanaf boven het IJ komen, dus daar wordt niks aan af gedaan. Zelfde geldt voor stadslijnen als de 18, 21, 22 en 48. Tenminste, als die niet (deels) sneuvelen in de bezuinigingsplannen. Je doet vervolgens nog steeds net alsof het verdwijnen van drie (of zo) Connexxion lijnen vanuit Amstelveen inhoudt dat het nieuwe busstation voor joker gebouwd is. Althans, zo komen je laatste paar reacties op mij over.

De stad wordt uiteindelijk gewoon ingedeeld in twee grote vervoersassen: CS (Noord) en Station Zuid. Vervoer daartussen wordt geregeld door stadsvervoer zoals de Noord/Zuidlijn.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2

Bericht door Chauf21 »

Hoewel het topic al een tijdje loopt, wil ik jullie toch vragen om persoonlijke vetes niet via het forum uit te spelen. Je kan daarvoor de PB-functie gebruiken. Het zal de sfeer in het topic ten goede komen. Dan kan deel 3 weer met een schone lei beginnen!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten