Aangezien de rijtijd op de bus alles behalve ruim genoemd kan worden, ga je geen 5 minuten vertraging extra oplopen door die hele straat achter de tram te blijven hangen. Hulde voor de buschauffeur.R-Flow schreef: Onafhankelijk van de frequentie ga je nu serieus goedpraten dat een half lege bus gewoon maar de halte voorbij rijdt terwijl er tal van mensen op de halte stonden te wachten? Wat een onzin.
Toekomstvisie Amsterdams OV #2
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
For Your Railroad Adventures
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
De verbinding met Leimuiden was er ook nog daarvoor inderdaad in het CN en NZH-tijdperk. We dwalen af...... :DBee schreef:Er heeft ooit een rechtstreekse bus Leimuiden - Kudelstaart - Aalsmeer - Amstelveen - Amsterdam - Landsmeer gereden inderdaad. Eerst ingekort tot Kudelstaart, daarna geknipt in Amsterdam toen Waterland naar Arriva ging.
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Hulde voor een chauffeur die niet stopt bij een halte waar passagiers voor zijn lijn staan te wachten? Of je hebt niet goed gelezen, of je snapt er helemaal niets van.
Overigens rijdt tram 16 op de De Lairessestraat net zo snel door als een bus en halteert deze tram op dezelfde plekken als de bus (de sneldiensten uitgezonderd). 5 minuten vertraging is dus sterk overdreven.
Overigens rijdt tram 16 op de De Lairessestraat net zo snel door als een bus en halteert deze tram op dezelfde plekken als de bus (de sneldiensten uitgezonderd). 5 minuten vertraging is dus sterk overdreven.
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Trams zijn echt behoorlijk wat trager dan de streekbussen. Dat is bijvoorbeeld ook goed merkbaar op de Middenweg. Een stukje van nog geen kilometer scheelt al gauw een hele minuut afhankelijk van het wel of niet in de weg rijden van een tram.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Nee, ik snap er helemaal niets van. Daarom heb ik hetzelfde beroep.paolie schreef:Hulde voor een chauffeur die niet stopt bij een halte waar passagiers voor zijn lijn staan te wachten? Of je hebt niet goed gelezen, of je snapt er helemaal niets van.
Whahahahahhaahaa. Een tram net zo snel als een bus :') :')paolie schreef:Overigens rijdt tram 16 op de De Lairessestraat net zo snel door als een bus en halteert deze tram op dezelfde plekken als de bus (de sneldiensten uitgezonderd). 5 minuten vertraging is dus sterk overdreven.
Alsof ik die 5 minuten vertraging uit m'n duim zuig...
For Your Railroad Adventures
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Dan hoop ik jou nooit als chauffeur tegen te komen. Als ik op een halte sta te wachten, ga ik er vanuit dat een chauffeur het belangrijker vindt mij mee te nemen, dan door te karren, omdat hij anders vertraging oploopt.
Tram 16 doet over het traject Museumplein-Haarlemmermeercircuit 4 tot 5 minuten. Dus ja, die 5 minuten vertraging komen mij zeer onwaarschijnlijk voor.
Tram 16 doet over het traject Museumplein-Haarlemmermeercircuit 4 tot 5 minuten. Dus ja, die 5 minuten vertraging komen mij zeer onwaarschijnlijk voor.
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Ik heb dat verhaal ook gehoord van iemand van Rijkswaterstaat die over de subsidiëring van wegenprojecten (incl. OV) door decentrale wegbeheerders ging en die wist ongeveer hetzelfde te vertellen. Overigens zou je nog altijd buslijn 22 kunnen vertrammen als Amsterdam dat zou willen...R-Flow schreef:M'n ouders hebben thuis een boek over historisch Amsterdam liggen waar over de desbetreffende weg geschreven is. Nergens heb ik gezegd dat die trambaan een voorwaarde was. In het boek stond echter alleen dat bij aanleg van die tramrails de stad extra subsidie kreeg vanuit Den Haag. Paar plannen/proefballonnen om er daadwerkelijk een tram overheen te laten rijden waren er inderdaad maar of deze ook daadwerkelijk uitgevoerd zouden worden was allemaal vrij vaag.
Je doet net alsof ik dit verhaal ter plekke verzin, dat is niet zo. Ik vertel alleen wat ik ooit een keer gelezen heb… Als dat verhaal onjuistheden bevat kan verder best. Daar ga ik geen oordeel over vellen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Precies, en daarom hoop ik van harte dat die Connexxion-bakken zo snel mogelijk uit de binnenstad verdwijnen. Hebben ze ook geen last van die trams meer. Dag, daaag! :pos:find_your_spot schreef:Aangezien de rijtijd op de bus alles behalve ruim genoemd kan worden, ga je geen 5 minuten vertraging extra oplopen door die hele straat achter de tram te blijven hangen. Hulde voor de buschauffeur.
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 22 feb 2012, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Fijn, we zijn nu net een stelletje egoïsten lijkt wel. En ik heb het dan maar weer gedaan. We hebben gewoon allemaal een oordeel over de andere ...
Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Nou nou, alsof jij er geen handje van hebt:R-Flow schreef:De enige "oen" (wat een taalgebruik weer…) ...
R-Flow schreef:... tekorten ontstaan. Dat is dus gewoon onzin. En vergeet niet dat de huidige 24 twee-richtingen Combino's ook nog lang niet afgeschreven zijn! Gast, Amsterdam heeft maar VIER tweerichtings Combino's... Denk je nou echt dat er nog van die kleine trapwagens op de 5 rondreden als ze 24 Combino's ...
Dit citaat komt van pagina 9. Lees die gehele pagina maar eens door en je ziet dat iedereen weleens grove woorden gebruikt. Dus niet alleen maar op mij betrekken.Gast, alsjeblieft :') Het OV is één grote schuifpartij van geld en middelen, aangevoerd door de uitingen van wensen en eisen van talloze partijen. Als er voor een nieuwe/andere Amstelveenlijn een x-tal voertuigen nodig is, ...
Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Laatst gewijzigd door TLP op wo 22 feb 2012, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Willekeurig roepen dat bijna niemand je begrijpt omdat ze het niet met je eens zijn is ook weer zoiets… TLP, laat ik het zo zeggen: ik snap je perfect maar deel je visie gewoon niet. Simpel. En ik weet niet hoor, maar "gast", "gozer", "jongen" etc. is verder geen scheldwoord. Mensen binnen een discussie voor "oen" etc. uitmaken is iets héél anders.TLP schreef:Fijn, we zijn nu net een stelletje egoïsten lijkt wel. En ik heb het dan maar weer gedaan. In ieder geval begrijpt bijna niemand wat ik zeg, dat komt gewoon doordat we allemaal nu gewoon een oordeel hebben over de ander...
Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Daar ben ik het wel volkomen mee eens! :D Ben eigenlijk wel benieuwd naar meer nieuws rondom de plannen van de Amstelveenlijn en Station Zuid.TLP schreef:Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Het betreft niet eens altijd je visie delen. Het betreft gewoon dat ik een opmerking maak die ik vanuit een bepaalde invalshoek bekijk. En dat taalgebruik... ook bij woorden als "gast", "gozer", "jongen", etc. wil je toch uitdrukken dat de ander een beetje op zijn mondje gevallen is. Bovendien gebruikte ik het woord ook omdat je over mijn argumenten als "megaproject CS IJsei" leek heen te lezen, aangezien je er ook helemaal niet op terugkwam. Dat "niemand mij begrijpen" zal ik maar veranderen in "jij mij niet begrijpen", omdat dit niet de eerste keer is dat ik al een paar keer iets aan jou probeerde uit te leggen maar dat jij je eigen knopje niet omzet en maar in je eigen mening blijft volharden en ook maar DENKT dat je exact begrijpt wat ik wil zeggen. En waarom ik van onderwerp wil veranderen, is omdat dit nergens over gaat maar dat de hele discussie ook nergens over gaat, zeker sinds we het over busroutes enzo hebben.R-Flow schreef:Willekeurig roepen dat bijna niemand je begrijpt omdat ze het niet met je eens zijn is ook weer zoiets… TLP, laat ik het zo zeggen: ik snap je perfect maar deel je visie gewoon niet. Simpel. En ik weet niet hoor, maar "gast", "gozer", "jongen" etc. is verder geen scheldwoord. Mensen binnen een discussie voor "oen" etc. uitmaken is iets héél anders.TLP schreef:Fijn, we zijn nu net een stelletje egoïsten lijkt wel. En ik heb het dan maar weer gedaan. In ieder geval begrijpt bijna niemand wat ik zeg, dat komt gewoon doordat we allemaal nu gewoon een oordeel hebben over de ander...
Goed, de plaat blijft hangen. Ik stel voor dat we van onderwerp veranderen. Verzin bijvoorbeeld eens een leuk lijnennet en discussieer erover, net zoals OVAMS deed. Tenminste beter dan dit ...
Snap je 'm nu?
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Het verdwijnen van die paar Connexxion-lijnen heeft vrijwel geen impact op het project aan de IJ-zijde, dat heb ik je al duidelijk gemaakt maar werd vervolgens niet door jou opgepikt. Nogmaals: alle EBS-streekbussen vanuit het Noorden blijven er immers gewoon stoppen. Dat een deel van de stadsbussen verdwijnen (lees: ingekort worden tot Buikslotermeerplein) stond sowieso al gepland en hetzelfde geldt blijkbaar voor die paar Connexxion-lijnen vanuit het zuiden. Verder blijft het gloednieuwe busplatform gewoon een drukke hub van Connexxion- en EBS-streekbussen die vanaf boven het IJ komen, dus daar wordt niks aan af gedaan. Zelfde geldt voor stadslijnen als de 18, 21, 22 en 48. Tenminste, als die niet (deels) sneuvelen in de bezuinigingsplannen. Je doet vervolgens nog steeds net alsof het verdwijnen van drie (of zo) Connexxion lijnen vanuit Amstelveen inhoudt dat het nieuwe busstation voor joker gebouwd is. Althans, zo komen je laatste paar reacties op mij over.TLP schreef:Bovendien gebruikte ik het woord ook omdat je over mijn argumenten als "megaproject CS IJsei" leek heen te lezen, aangezien je er ook helemaal niet op terugkwam.
De stad wordt uiteindelijk gewoon ingedeeld in twee grote vervoersassen: CS (Noord) en Station Zuid. Vervoer daartussen wordt geregeld door stadsvervoer zoals de Noord/Zuidlijn.
Re: Toekomstvisie Amsterdams OV #2
Hoewel het topic al een tijdje loopt, wil ik jullie toch vragen om persoonlijke vetes niet via het forum uit te spelen. Je kan daarvoor de PB-functie gebruiken. Het zal de sfeer in het topic ten goede komen. Dan kan deel 3 weer met een schone lei beginnen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 169 gasten