Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door Suus »

Komt nog bij dat de trams die nu op de Amstelveenlijn rijden bijna allemaal van dezelfde generatie trams zijn die nog gebouwd werden met stalen kasten.

Bovendien heeft de ontwikkeling van kreukelzones en bufferconstructies ook niet stilgestaan in de afgelopen 20 jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door Vinny »

Dat is te merken ja. De kreukelzone van de bus bood me toch een bescherming... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door Suus »

Een kreukelzone van een bus zit ook niet in de zijkant van een bus. We hadden het over frontale aanrijdingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door Stefan »

Zucht, heb je in de auto bij een zijdelings ongeval wél een kreukelzone dan? :')

Edit: Bee was me net voor..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door Vinny »

Alle aanrijdingen zijn frontaal?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door hauptbahnhof »

Ze hebben het eigen materieel-aanrijdingen. Dus jah, alleen maar frontale aanrijdingen.

Alhoewel, bij het wissel bij VU kunnen ze alsnog scharen...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Een kreukelzone van een bus zit ook niet in de zijkant van een bus. We hadden het over frontale aanrijdingen.
Vanaf Binnenhof zou een sneltram zo in de flank van een tram kunnen rijden. Idem bij Zuid.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door RoelZ1 »

Vinny schreef:Alle aanrijdingen zijn frontaal?
Wel de tram-tram, metro-metro en metro-tram aanrijdingen waar zij het over hadden. Er zijn maar 2 mogelijkheden voor een niet-frontale botsing op de Amstelveenlijn en dat is als een tram uit Binnenhof op een metro uit Westwijk botst of als een tram uit Amsterdam op een metro naar Westwijk botst bij de splitsingen.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door hauptbahnhof »

Wat ik dus heel raar vind want er zitten seinkoppelspoelen, in ieder geval tussen VU en WTC dus lijn 51 zou bij een rood sein moeten worden tegengehouden, maar het gebeurd wel 's dat er een lijn 51 richting Parnassusweg rijdt (al lijkt het mij wel raar dat bij een rood sein daar het spoor afbuigend richting Parnassusweg ligt)...

Ik zal het aan een metrobestuurder vragen binnenkort.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door TLP »

Vinny schreef:Dat is te merken ja. De kreukelzone van de bus bood me toch een bescherming... :|
Was jij een van de inzittenden tijdens het ongeluk? (if zeg ik nu echt iets heel geks? :?)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Passagier dood door botsing tram op lijnbus

Bericht door Ruben »

Daar hoef je geen inzittende voor te zijn. Feit is dat de bus geraakt is op een plek waar een kreupelzone van welk innovatief soort dan ook niet ingebouwd zit: de zijkant.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten