Geen idee. Maar je hebt voorgesteld RET Metro E door te laten rijden naar HS. Ik zou zeggen herstel sprinter Leiden - Rotterdam, liefst 4x per uur. En dan heb je een goede verbinding tussen HS en Laan van NOI. Bovendien worden weer een aantal directe reisrelaties tussen Rotterdam en Leiden weer hersteld. De verbinding tussen Laan van NOI met CS en het centrum blijft ook uitstekend.iljitsch schreef:Is die kruising tussen treinen die op HS binnenkomen vanaf richting Leiden en die die vertrekken richting CS niet een bottleneck?
Hef Laan van NOI op als treinstation!
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Jaweliljitsch schreef:Is die kruising tussen treinen die op HS binnenkomen vanaf richting Leiden en die die vertrekken richting CS niet een bottleneck?
http://www.sporenplan.nl/html_nl/sporen ... l/gvc.html
En zie: http://somda.nl/doorkomststaat/4/Gv/4/13.45/14.45/g/
De treinen moeten op elkaar wachten. De sprinters naar Gvc wachten tot de IC's uit Asd gepasseerd zijn en kruisen dan pas achterlangs naar Gvc. Ideaal zou een dive-under zijn naar Gvc vanuit Gv. Maar ik denk dat dat ruimte technisch niet past.
Komt wel goed schatje.
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Er is al een keer onderzoek naar gedaan en het is technisch mogelijk om een fly-over te maken, een dive-under wordt lastiger door een aantal onderdoorgangen. Het is echter wel duur en ProRail heeft besloten dat ze hun geld beter aan andere projecten kunnen besteden omdat het nu nog niet al te veel problemen oplevert.
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Een andere optie zou zijn een flyover/diveunder ergens tussen Rijswijk en HS zodat de treinen richting CS conflictvrij op spoor 1 afgehandeld kunnen worden. Had mooi destijds met het nieuwe station Rijswijk aangelegd kunnen worden, hoewel die locatie het inhalen tot en met HS wel beperkt.
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Gezien de grote verontwaardiging hier op dit forum over de gebrekkige overstap in Leiden is het meer verstandig om tussen NOI en Leiden wat aan de spoorconfiguratie te doen zodat de treinen Haarlem-Leiden-Den Haag HS en Schiphol-Leiden-Den Haag Centraal elkaar niet in de weg zitten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Bovendien is er sinds de nieuwe dienstregeling een hele mooie knoop in Den Haag HS tussen s2100 / s2200 en s5000 / s5100, cross-platform, elke kwartier, in beide richtingen.
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Waarmee het hele probleem is opgelost, want te Laa kan er overgestapt worden richting Gvm en te Leiden naar Schiphol, het is maar waar iedereen zich zorgen over maakt.Reiziger Delft schreef:Bovendien is er sinds de nieuwe dienstregeling een hele mooie knoop in Den Haag HS tussen s2100 / s2200 en s5000 / s5100, cross-platform, elke kwartier, in beide richtingen.
Ze hebben eindelijk een strakke dienstregeling waarbij het duidelijk is welke trein waar stopt en welke niet. De regionale vervoerders kunnen hier ook weer mee aan de slag. Het enige treurige is dat de cross-platform overstappen verdwenen zijn te Ledn richting Shl danwel Hlm..
Komt wel goed schatje.
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Aan de andere kant zorgden die starre cross-platformoverstappen wel weer voor langere stationnementen. De overstap moest immers goed haalbaar zijn en dus werden er een paar minuten extra rijtijd/stationnement gerekend. Wanneer je afstapt van die starre overstappen en ervoor zorgt dat er binnen ongeveer vijf minuten een aansluitende trein vertrekt, hebben de doorgaande reizigers een snellere verbinding.Thom91 schreef:Ze hebben eindelijk een strakke dienstregeling waarbij het duidelijk is welke trein waar stopt en welke niet. De regionale vervoerders kunnen hier ook weer mee aan de slag. Het enige treurige is dat de cross-platform overstappen verdwenen zijn te Ledn richting Shl danwel Hlm..
Het is jammer dat de aansluitingen in Leiden nu wel flink beroerd (kunnen) uitpakken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Daar is dus niet het hele probleem mee opgelost, in HS is er nu wel een mooie knoop maar in Laa en Ledn helemaal niet. De overstap in Laa is zo lang dat je van HS naar Mariahoeve het snelste bent als je omreist via CS.Thom91 schreef:Waarmee het hele probleem is opgelost, want te Laa kan er overgestapt worden richting GvmReiziger Delft schreef:Bovendien is er sinds de nieuwe dienstregeling een hele mooie knoop in Den Haag HS tussen s2100 / s2200 en s5000 / s5100, cross-platform, elke kwartier, in beide richtingen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Want in Laa stap je over op dezelfde trein als op CS..
Komt wel goed schatje.
Re: Hef Laan van NOI op als treinstation!
Inderdaad, en de trein naar Den Haag Centraal vertrekt 1 minuut later dan die naar NOI ;). Dus via Centraal is 1 minuut sneller. Overigens is er voor Mariahoeve, Voorschoten en De Vink nog een laatste mogelijkheid, maar die geeft de reisplanner niet omdat de overstap te kort is. Als je een beetje kunt doorlopen kan je vanuit de s4300 overstappen op de s1900. De overstap is 4 minuten en dus in principe te halen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 143 gasten