GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Suus » Wo 15 Feb 2012, 08:12

Contract GVU en Connexxion t/m 2013 verlengd
Bestuur Regio Utrecht (BRU) heeft met vervoerders GVU en Connexxion afspraken gemaakt over verlenging van de huidige concessies van het openbaar vervoer in de regio. Beide vervoerders blijven het openbaar vervoer in de stad en regio verzorgen tot en met 7 december 2013. Verlenging is nodig omdat de vorige aanbestedingsprocedure niet tot definitieve gunning heeft geleid. BRU start daarom medio 2012 een nieuwe aanbesteding voor het OV in de Utrechtse regio. De nieuwe concessie moet ingaan op 8 december 2013.

Kwaliteit gegarandeerd
Tijdens de verlengingsperiode blijven alle geldende concessievoorwaarden onverminderd van toepassing. Ook de huidige bijdragen met betrekking tot de kiosk, sociale veiligheid en marketing blijven onder dezelfde voorwaarden en werkwijze in stand als voor de verlenging. Dit om de kwaliteit van het openbaar vervoer te garanderen en de succesvolle aanpak van de sociale veiligheid te continueren. Omdat de bussen langer mee moeten, draagt BRU wel bij aan de kosten voor extra onderhoud zodat de bussen blijven voldoen aan de wettelijke eisen en bestek. Ook staat BRU het vervoerder Connexxion toe om, waar nodig, de GVU-bussen (de blauw-met-witte bussen in het stadsvervoer) aan te vullen met bussen in de eigen huisstijl (groene bussen).
Bron: Regioutrecht.nl
Rame à l'approche

Zonnig
Berichten: 374
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Zonnig » Wo 15 Feb 2012, 10:32

Dus straks toch groene XX-bussen op stadslijnen. XX heeft het weer voor elkaar.
En .... waarom krijgen ze extra geld voor het onderhoud van de bussen? Worden ze nog beloond voor hun gedrag!

Bij XX zitten mensen die veel / zo niet alles aanvechten om de nieuwe concessienemer te frustreren.
Dit kunnen ze doen door het kapitaal dat nog in gebouwen zit daarvoor aan te wenden, hoezo concurrentievervalsing.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor MdJ » Wo 15 Feb 2012, 18:59

Onderhoud heeft geen evenredig verband met de tijd, maar exponentieel. Hoe ouder de wagens, hoe vaker je per tijdseenheid onderhoud moet geven.

Dat kost geld...

Zo gaan binnen nu en een tijdje de geel/witte amba's en volvo's van Syntus in ZHO eruit en vervangen worden door nieuwe bussen uit Heerenveen-Valkenswaard.
Bij twijfel: gebruik beton.

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor WSM » Wo 15 Feb 2012, 20:20

Wow mag die oude meuk van GVU nog langer rondtoeren daar!
Bij deze is Utrecht genomineerd om de busmuseum-trofee over te nemen, deze stond sinds dat de Randstadrail naar behoren rijdt stof te trekken in Zoetermeer ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Daniel » Wo 15 Feb 2012, 20:49

Utrecht zal als gevolg hiervan wel het landelijke afvoerputje van Connexxion gaan worden...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor R-Flow » Wo 15 Feb 2012, 20:50

Is het al sinds het begin van de concessie...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Daniel » Wo 15 Feb 2012, 20:51

Valt op zich wel mee, zo heel veel ex-Connexxion wagens heeft het GVU nu ook weer niet rondrijden. En het omstickeren naar GVU-kleuren verhinderde natuurlijk al het snel even met bussen schuiven.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor R-Flow » Wo 15 Feb 2012, 20:55

Daniel schreef:Valt op zich wel mee, zo heel veel ex-Connexxion wagens heeft het GVU nu ook weer niet rondrijden.

Nou... Zie er anders altijd genoeg op Utrecht Centraal of vanuit de trein. Die groene en rode randen zijn makkelijk te spotten.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor 010jongen » Wo 15 Feb 2012, 21:24

Op de site van bru staan onder algemeen bestuur al de plannen voor 2013, veel wijzigingen en andere routes. word toch flink bezuinigd terwijl het er toch niet echt op achter uit gaat. Stadsnet was sowieso altijd al erg uitgebreid.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 15 Feb 2012, 22:11

Ik hoop nu dat er dan toch nog andere kandidaten mee gaan doen en dat (ook al worden er weer fouten gemaakt) gewoon gezegd wordt: "Dit is de vervoerder en we blijven bij onze beslissing". Het liefst zie ik nu alleen Syntus, Arriva en misschien nog een andere (buitenlandse) vervoerder i.p.v. Connexxion en Qbuzz. Niet lullig bedoelt, maar Qbuzz, Connexxion en BRU hadden er een flink rotzooitje van gemaakt en ik denk niet dat sommige mensen weer zin hebben in heel die mikmak en problemen van de afgelopen jaren tussen Qbuzz, Connexxion/GVU en de BRU. Wel leuk dat GVU nog iets langer blijft bestaan, maar ze hadden gewoon bij hun eerste keus moeten blijven en Connexxion (na de tweede bezwaar) gewoon sancties moeten geven voor hun gezeur. Ik weet dat iedere partij fouten had gemaakt, maar heel dat theater loopt nu al 3 jaar en dit is onderhand al de 2e verlenging :S.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor JWM » Wo 15 Feb 2012, 22:19

WSM schreef:Bij deze is Utrecht genomineerd om de busmuseum-trofee over te nemen, deze stond sinds dat de Randstadrail naar behoren rijdt stof te trekken in Zoetermeer ;).

Ook hier grijpt het GVB dus weer naast de prijzen :X

KelvinVos
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 25 Apr 2010, 16:22

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor KelvinVos » Do 16 Feb 2012, 07:21

Als ik de provincie Utrecht zou zijn zou ik gewoon tegen de regels in zelf het vervoer gaan verzorgen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Daniel » Do 16 Feb 2012, 08:13

010jongen schreef:Op de site van bru staan onder algemeen bestuur al de plannen voor 2013, veel wijzigingen en andere routes. word toch flink bezuinigd terwijl het er toch niet echt op achter uit gaat. Stadsnet was sowieso altijd al erg uitgebreid.

Inderdaad best een interessant rapportje om te lezen. Vooral goed te zien dat men niet met de botte bijl wil gaan hakken maar dat er echt serieus is nagedacht over manieren om het netwerk zo te optimaliseren dat er besparingen mogelijk zijn zonder dat grote groepen mensen hier last van hebben :pos:

Voor Vianen trouwens wel redelijk forse wijzigingen met een servicelijn gereden door kleiner materieel voor het grootste deel van de bediening. Maargoed, zeker in het weekend was er wel sprake van een vrij zware bediening daar met zowel lijn 74 als 63 die deels overlappen.
Een Arriva-lijn voor de bediening van de Monnikenhof is op zich ook best logisch: de lijn die nu 81 heet heeft daar in het verleden ook al de bediening verzorgt. Al is de frequentie dan wellicht wat karig, want die rijdt slechts een uurdienst.

Opvallendste vond ik nog wel het stukje over de snelwegbus: voor die nieuwe verbinding Breda - De Uithof blijkt men in eerste instantie namelijk een verbinding met overstap op Vianen Lekbrug in gedachten te hebben. De huidige spitslijn 287 zou daartoe uitgebouwd worden tot een volwaardige lijn die ook in het dagdal rijdt. Betwijfel of dit de verbinding daadwerkelijk aantrekkelijk gaat maken, want Vianen Lekbrug is nou niet bepaald een erg comfortabel overstappunt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Etienne » Do 16 Feb 2012, 08:55

Waar zijn die plannen te lezen dan? Ik zie ze niet staan op de website (of ik mag wel heel blind zijn!)
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Daniel » Do 16 Feb 2012, 09:28

Verstopt tussen de vergaderstukken, helemaal onderaan deze pagina: http://www.regioutrecht.nl/Bestuur_en_Organisatie/Algemeen_bestuur/Vergaderstukken
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor 010jongen » Do 16 Feb 2012, 15:55

desondanks zijn er toch ook nog uitbreidingen zoals lijn 10/30 die waarschijnlijk 6x per uur gaan rijden tussen overvecht en de uithof. wat ik wel erg jammer vind is de inkorting van de sneltram en de overstap tussen bepaalde lijnen die van oost naar west gaan.. flinke loopafstanden zullen hierdoor ontstaan. maar het is helaas niet anders.

Vind het idee van de buslijnen in Nieuwegein Zuid top. opsplitsen die handel en Fryskers in gaan zetten daar. voor vianen betwijfel ik of kleiner materieel genoeg is. met 2x p.u. wordt het wel heel kaal daar. zeker als lijn 63 ook nog eens alleen tijdens de spitsuren gaat rijden.

Het idee om te kijken naar de lijnen 24 en 29 vind ik een beetje achterhaald. eigenlijk kan je die 2 lijnen dan in zijn geheel opheffen en mensen met 180 en 195 laten rijden. vind het wel zonde dan dat hier een speciale busbaan voor is aangelegd. jaren geleden was er het plan om lijn 29 met dubbel gelede bussen te laten rijden naar de meern. vind dat al die streeklijnen ingekort moeten worden tot westraven. daar moet dan wel en versnelling en frequentieverhoging van de bestaande sneltram tegenover staan.

Wat ook opvalt is dat er geen verbindende lijn via de A'damsestraatweg is gepland? volgens mij is lijn 3 daar nu één van de drukste lijnen van utrecht.

Verder heb ik nog wel wat ideeen.
* Lijn 10
Deze lijn alle dagen van de week laten rijden, met goede overstappen op trein etc. valt er misschien nog wel wat van te maken. denk alleen wel dat bij een frequentie van 2x per uur de verbinding niet echt populair zal gaan worden

* Lijn 14
Kwam ook ter sprake in het document, snap niet dat deze lijn er meteen uit is gegaan. rijdt grotendeels leeg rond.

* Lijn 66
Gedeelte waar deze lijn apart rijdt is zeer slecht bezet. alleen enkele ritten tijdens de spits met scholieren tussen stadscentrum en het oosterlicht college... Lijn 48 is een goed alternatief. wel versterking nodig van lijn 65. aan de andere kant zal dit misschien wel niet veel schelen omdat 66 misschien gekoppeld is aan een andere lijn op stadscentrum.

* Lijn 77
Route omleggen via Papendorp en Kanaleneiland... scheelt een extra lijn en vult de bussen in beide richtingen op. zeker de eerst komende 5 jaar vraag ik me af of er behoefte is aan een verbinding naar Leidsche Rijn Centrum (geplande lijn 33?). rijdt deze lijn door naar Lage Weide dan wordt het een ander verhaal.

matje82
Berichten: 95
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010, 13:30

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor matje82 » Do 16 Feb 2012, 18:41

het belangrijkste stuk is nu iets makkelijker te vinden, via http://www.regioutrecht.nl/nieuws/uitgangspunten-ov-in-2013-ter-inspraak-bij-gemeenten-en-rocov en dan de link onderaan.

Op zich interessante ideeen, er verdwijnen dan wel veel lijnen. Lijn 4/14, 5 en 6 en lijn 12 in het weekend. Dat laatste is vervelend voor het zwembad en theehuis. Vraag me ook af of er nu veel mensen uit de richting Bunnik/Odijk bij Galgenwaard overstappen op lijn 12 richting de Uithof. Daarover staat niets.

Een lijn 8A en 8B lijkt me verwarrend.

Als lijn 3 gecombineerd wordt met lijn 4 en dan 8 tot 10 keer per uur gaat rijden is dat ook fijn voor het gedeelte van lijn 3 richting Zuilen.

Ik woon zelf in Zeist en de kleine besparingen op lijn 52, 53 en 74 in de woonwijken van Zeist lijken me wel haalbaar.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor 010jongen » Do 16 Feb 2012, 19:37

Lijn 3 gaat gesplitst worden. Want er zijn ideeën voor een koppeling met 28, valt ook te lezen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Daniel » Do 16 Feb 2012, 19:42

Er zit trouwens ook een grappige tegenstrijdigheid in het rapport... men heeft het over een versnelling van lijn 6 door die via de Adama van Scheltemabaan te laten rijden i.p.v. via de Catharijnesingel. Maar een paar pagina's verder komt als beste optie juist weer naar voren het opheffen van het zuidelijke deel van lijn 6 wat dan vervangen wordt door lijn 1 naar Hoograven i.p.v. Lunetten te laten rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Berichtdoor Michael » Za 18 Feb 2012, 16:01

Michael 1988 schreef:Ik hoop nu dat er dan toch nog andere kandidaten mee gaan doen en dat (ook al worden er weer fouten gemaakt) gewoon gezegd wordt: "Dit is de vervoerder en we blijven bij onze beslissing". Het liefst zie ik nu alleen Syntus, Arriva en misschien nog een andere (buitenlandse) vervoerder i.p.v. Connexxion en Qbuzz. Niet lullig bedoelt, maar Qbuzz, Connexxion en BRU hadden er een flink rotzooitje van gemaakt en ik denk niet dat sommige mensen weer zin hebben in heel die mikmak en problemen van de afgelopen jaren tussen Qbuzz, Connexxion/GVU en de BRU. Wel leuk dat GVU nog iets langer blijft bestaan, maar ze hadden gewoon bij hun eerste keus moeten blijven en Connexxion (na de tweede bezwaar) gewoon sancties moeten geven voor hun gezeur. Ik weet dat iedere partij fouten had gemaakt, maar heel dat theater loopt nu al 3 jaar en dit is onderhand al de 2e verlenging :S.


http://www.sktb.nl/multimedia/documents ... d_2011.pdf

In dat PDF bestand staat dat Veolia ook ingeschreven had
Vaste reiziger van Arriva Brabant.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast