Pagina 2 van 2

Re: "Chaos door domme bushalte"

Geplaatst: di 21 feb 2012, 14:36
door Anne
_Ari schreef:[Ook de tunnels zonder poortjes zijn toegankelijk, aangezien je toch een OV-chipkaart bij je hebt om te reizen met de bus. Dat is dus een kwestie van aan de ene kant inchecken en aan de andere kant weer uitchecken. Als je dat binnen 60 minuten doet zijn er geen kosten aan verbonden (buiten de borg dan).
Je moet dan wel "reizen met NS" geactiveerd hebben en er moet meer saldo op je kaart staan dan bij het busvervoer.

Re: "Chaos door domme bushalte"

Geplaatst: di 21 feb 2012, 17:37
door Jef400
find_your_spot schreef:
JeffreyMeijer schreef:Volgens mij is er ruimte genoeg om de GVB bussen over de rijbaan te laten rijden
Kan niet, is te krap en kans op schades neemt toe.
Dan heeft het ook weinig zin om te klagen over die halte als alles daar overheen moet.

Re: "Chaos door domme bushalte"

Geplaatst: za 25 feb 2012, 11:20
door OVAMS
Is het niet mogelijk om een uitstaphalte te realiseren op de nieuwe odebrug voor de EBS-lijnen? Dan is het file probleem voor een groot deel opgelost, omdat EBS dan het laatste stuk gescheiden rijden van GVB :)

Re: "Chaos door domme bushalte"

Geplaatst: za 25 feb 2012, 12:27
door Etienne
En hoe wou je de bussen dan boven op IJsei krijgen, de bussen rijden namelijk "links" naar boven. Als de rijrichting op IJsei omgedraaid wordt, krijg je bovenaan wel kruisende bewegingen. :N

Re: "Chaos door domme bushalte"

Geplaatst: za 25 feb 2012, 12:30
door Jef400
Ik blijf er bij dat dit weer eens eenzijdige journalistiek is. Als de PH Kade zo druk is. Waarom rijden ze dan niet via de De Ruiterkade. Haltetje bij de veerponten voor de 22 en de 48 en voila. En ik zou er zelf nog beter van worden ook.
Het is maar een idee.

Re: "Chaos door domme bushalte"

Geplaatst: za 25 feb 2012, 13:54
door hauptbahnhof
Het grootste probleem bij de huidige situatie is dat de bussen ook nog voor een stoplicht staan. Als ze idd via de Odebrug rijden, dan zal het wel minder worden. Het een en ander moet dan nog wel worden aangepast zodat ze alsnog met de klok mee kunnen rijden op het busstation (over het stukje trambaan van de 26).

Re: "Chaos door domme bushalte"

Geplaatst: za 25 feb 2012, 14:08
door Graaf_Panto
Behalve de verskeerslichten die in het artikel van het Parool worden genoemd, zorgt de zebra net over de Kamperbrug ook nog voor oponthoud. De vele passagiers die uit de EBS-bussen zijn gestapt, steken hier over om naar het CS te lopen.
Als een bus hier moet stoppen, zorgt dit ook weer voor oponthoud voor de volgende bussen.

Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 07:48
door OVAMS
Sommige GVB-buschauffeurs maken in de spits gebruik van de linker rijstrook, omdat het hun allemaal veelste lang duurt. Maar dit is toch een tijdelijke situatie? Want in 2013 wordt busstation CSIJsei ook door GVB ingebruik genomen, en ik denk dat buslijn 22 en 48 een routewijziging krijgen. Buslijn 22: Spaarndammerbuurt - Haarlemmerplein - Singel - CSIJsei - Piet Heinkade - Kattenburgerstraat - Nieuwe Vaart - 1e v. Swindenstraat - Dapperstraat - Indische Buurt. Buslijn 48: Station Sloterdijk - Westpoort - Spaarndammerbuurt - Zeeheldenbuurt - Westerdok - CSIJsei - Piet Heinkade - Java-Eiland - KNSM-Eiland - Sporenburg - Borneo-Eiland. Volgens mij wordt dat tot 2013 elke spits aanschuiven in de EBS-file :N -o-

Re: "Chaos door domme bushalte"

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 12:07
door Fles
Bee schreef:
Thijs schreef:
Over die laatste vijfhonderd meter naar het station CS doet de GVB-bus vandaag precies 14 minuten en 37 seconden.
Dit vind ik wel verbijsterend. Of al jaren de normaalste zaak van de wereld daar?
Het was altijd een probleem, dat is waar.

Maar het probleem is verergerd toen EBS de frequentie verhoogde. Er kunnen slechts 4 bussen bij de halte staan en door slecht functionerende kaartlezers van EBS (iets met onleesbare schermen ofzo) duurt het uitstappen langer dan noodzakelijk. Op het moment dat de kaartlezers geen problemen meer hebben gaat de stadsregio de problemen vaststellen en daarna naar een mogelijke oplossingsrichting kijken.

Gaaf. Dus men gaat eerst met de handen in de zakken staan wachten tot het probleem vanzelf weg is gegaan, en DAN gaat men naar een oplossingsrichting kijken? Hmm... Typerend. :mrgreen:

Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 14:42
door Vinny
De oplossing dient zich vanzelf aan als in 2013 de autotunnel onder het busstation van Amsterdam Centraal wordt geopend voor verkeer. De Prins Hendrikkade in westelijke richting wordt dan in zijn geheel een busbaan, waardoor bussen elkaar bij die halte kunnen inhalen. De stadsregio schijnt te studeren op een tijdelijke maatregel, maar de omgeving kennende: die komt er niet. Er is namelijk binnen het huidige profiel niet mogelijk om twee bussen en doorgaand autoverkeer naast elkaar te faciliteiten. Kortom, je moet de halte voor een aanzienlijk aantal buslijnen tijdelijk opheffen of accepteren dat er wel eens vertragingen zijn.

Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 15:10
door TLP
Vinny schreef:De oplossing dient zich vanzelf aan als in 2013 de autotunnel onder het busstation van Amsterdam Centraal wordt geopend voor verkeer. De Prins Hendrikkade in westelijke richting wordt dan in zijn geheel een busbaan ...
En in oostelijke richting dan? Want ik neem toch aan dat die autotunnel in beide richtingen hetzelfde publiek bedient dat over de PH-kade moet of zeg ik nu iets geks?

Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 15:57
door Ruben
In oostelijke richting blijft de Prins Hendrikkade de enige logische route oostwaarts als je vanaf het Damrak komt. En ook vanaf de Geldersekade zal het verkeer ergens heen moeten.

Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 16:11
door Vinny
Lees over de stadhartslus ook hier:
http://www.amsterdamcity.nl/media/uploa ... .-2011.pdf

Het blijft natuurlijk de Telegraaf, maar ze schetsen wel een potientiele misser van het verkeerscirculatieplan. Biedt overigens ook een helder kaartje met de toekomstige verkeersstromen ;)

Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 18:33
door Jef400
En toch blijf ik er bij dat alle bussen van Kattenburg af via De Ruyterkade moeten en bij het busplatform een noodhalte moeten krijgen. Ben je van het hele gezeik af.

Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 18:42
door mm8_nl
JeffreyMeijer schreef:En toch blijf ik er bij dat alle bussen van Kattenburg af via De Ruyterkade moeten en bij het busplatform een noodhalte moeten krijgen. Ben je van het hele gezeik af.
Betekent meer reistijd en kilometers (dus meer kosten passagiers), en aanpassing platform. De file staat er slechts kort, meestal in een half uur is alles weer normaal. Wordt erg opgeblazen.

Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 19:58
door Jef400
Heb je ook gelijk in. Maar het is de stad he. GVB is heilig daarzo.