Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor david_meyer24 op vr 20 apr 2012, 12:12

Ik zou willen weten wat ze met de buzzer gaat doen na 9 december 2012 en of Lijn 3 in Gouda ook s`avonds om het half uur gaat rijden
david_meyer24

Berichtdoor RoelZ1 op vr 20 apr 2012, 12:55

Ik verwacht dat Arriva over 6 weken, mits er geen bezwaar wordt aagetekend, of anders als het bezwaar is afgewezen met meer duidelijkheid komt over de plannen. Zo lang het niet zeker is of ze echt gewonnen hebben houden ze hun ideeën liever in eigen huis. Er zijn wel meer dingen waar ik benieuwd naar ben, zo hechtte de provincie bijvoorbeeld veel waarde aan doorgaande stadslijnen in Gouda. Als Arriva daar op in gaat kan dat ook het een en ander voor lijn 3 betekenen.

Waar ik ook benieuwd naar ben is de lijnvoering in de ruit Alphen - Leiden - Schiphol - Uithoorn. De verplichte bediening van Langeraar maakt mogelijk dat het hele net op de schop zal gaan, omdat de 'ideale lijnvoering' met Langeraar er bij natuurlijk flink anders kan zijn.
RoelZ1

Berichtdoor Bee op vr 20 apr 2012, 13:43

Lastig geval, dat Langeraar inderdaad. Misschien dan weer na jaren een doorgaande lijn 101 Woerden - Nieuwkoop - Langeraar - Leiden?

Daar zou Noorden ook heel vrolijk van worden :)
Tänka på avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av.
Vær oppmerksom på avstanden mellom tog og plattform.
Bee

Berichtdoor Karl op vr 20 apr 2012, 14:05

Hoeft dat plaatsje nu niet te worden bediend dan?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.
Karl

Berichtdoor RoelZ1 op vr 20 apr 2012, 14:17

Nee, het heeft namelijk geen 3.000 inwoners. In de nieuwe concessie is het echter samengevoegd met het aangrenzende Papenveer en samen hebben ze wel 3.000 inwoners. Er staat expliciet in de eisen dat Langeraar bediend moet worden.

Waar ik zelf aan zat te denken voor Langeraar is de 147 via Ter Aar, Langeraar en Nieuwveen te laten rijden. De 182 hoeft dan niet meer via Ter Aar te rijden en kan worden samengevoegd met de 249 (voor Woubrugge is de omweg via Ter Aar dan ook gelijk weg). Voor de oude route van de 147 is dan een nieuwe buslijn Alphen - Nieuwkoop - Nieuwveen nodig. Door deze lijn door te trekken naar Leimuiden kan een overstap op lijn 370 worden gecreeerd. Eventueel kan deze lijn gekoppeld worden aan lijn 56 naar Leiden. Een aantal pluspunten zijn een verbinding van Ridderveld, Ter Aar en Langeraar naar Uithoorn, snelle reismogelijkheid Nieuwkoop - Schiphol via Leimuiden en strekking van de 182, zodat het ook voor Ridderveld de snelste route naar Leiden is. Nadelen zijn het verbreken van de verbinding Ter Aar - Leiden (wordt via Alphen met overstap op trein of bus) en het verbreken van de verbinding Nieuwkoop - Uithoorn (overstap in Nieuwveen). Maarja, we zullen zien wat Arriva bedenkt!
RoelZ1

Berichtdoor TLP op vr 20 apr 2012, 15:02

Wat betreft de concessieoverschrijding: ik ga er straks wel van opkijken als ik Arrivabussen in Uithoorn, Schiphol en Haarlem aantref! Ik ben daar alleen maar CXX gewend...
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.
TLP

Berichtdoor Meltrain op vr 01 jun 2012, 19:31

Connexxion heeft bezwaar aangetekend tegen de gunning aan Arriva. Wat een verrassing... :P

Bron: OV in Boskoop
Ik houd van:
Treinen: ICM(m), wijlen ICK, wijlen DDM-1, DD-AR, ICRm.
Trams: Citadis, ZGT (vooral 703), Tatra T3, Flexity Outlook.
Metro's: Bommetjes, BOA, Type R.
Bussen: Integro, O408, Citaro, Alliance.
Meltrain

Berichtdoor TLP op vr 01 jun 2012, 20:40

Als de rechter gelijk geeft is het in ieder geval van één van de partijen heel knap...
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.
TLP

Berichtdoor KM46 op ma 11 jun 2012, 17:38

Meltrain schreef:Connexxion heeft bezwaar aangetekend tegen de gunning aan Arriva. Wat een verrassing... :P

Bron: OV in Boskoop

Het zal eens niet zo zijn :wink: .
KM46

Berichtdoor Zonnig op ma 11 jun 2012, 18:33

Als XX het geld dat een bezwaarprocedure kost eens in een scherpere offerte had gestoken .... dan .... hadden ze het misschien wel gered.

We herinneren ons toch nog wel dat XX in Brabant zou gaan rijden maar uiteindelijk de pijp aan Maarten gaf met alles gevolgen van dien. Hadden we toen XX niet aan de gegunde concessie moeten houden!
Zonnig

Berichtdoor Karl op do 21 jun 2012, 15:30

CXX kon tot gisteren het bezwaar motiveren, weet iemand of dat gebeurd is?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.
Karl

Berichtdoor Dagren op vr 29 jun 2012, 09:38

Zonnig schreef:Als XX het geld dat een bezwaarprocedure kost eens in een scherpere offerte had gestoken .... dan .... hadden ze het misschien wel gered.

We herinneren ons toch nog wel dat XX in Brabant zou gaan rijden maar uiteindelijk de pijp aan Maarten gaf met alles gevolgen van dien. Hadden we toen XX niet aan de gegunde concessie moeten houden!

Ik mag toch hopen dat jij ook begrijpt dat de kosten van een bezwaarprocedure verwaarloosbaar zijn in vergelijking met de kosten van het busvervoer in Zuid-Holland Noord? Al zouden ze 20 keer minder bezwaar aantekenen, een betere offerte krijg je er niet door.
Dagren

Berichtdoor KM46 op vr 13 jul 2012, 22:02

Even een vraag: Gaat Arriva in Gouda een Lijn rijden door de wijk Korte Akkeren?

Connexxion was er 2003 of 2004 mee gestopt om veiligheidsredenen.

Is hier wat over bekend?
KM46

Berichtdoor Bee op vr 13 jul 2012, 22:19

Hoe kom je daar nu weer bij? Lijn 190 Gouda - Rotterdam Alexander rijdt al jaren door die wijk hoor..
Bee

Berichtdoor KM46 op vr 13 jul 2012, 22:25

Ja dat weet ik ook wel hoor, maar ik bedoel een stadsringlijn, zoals deze ook de de andere wijken in Gouda lopen.
KM46

Berichtdoor Chauf21 op vr 13 jul 2012, 23:38

Ik denk dat je eventuele buslijnen in Korte Akkeren moet samen zien met de ontwikkelingen in Westergouwe.
Chauf21
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel op do 19 jul 2012, 20:52

Eerste orders geplaatst voor nieuwe bussen in Zuid-Holland Noord
Voor de concessie Zuid-Holland Noord hebben we de eerste bussen besteld bij Volvo Bus Nederland en VDL Berkhof.

Deze bussen zetten we in vanaf de start van de nieuwe concessie op 9 december. Voor de diverse streeklijnen hebben we meer dan 100 VDL bussen van het type Citea LLE120 besteld. Op de Qliner verbindingen in de regio gaan we rijden met 13-meter en 14,7-meter Volvo bussen van het type 8900 RLE. We zijn nu bezig om de laatste materieelbestellingen af te ronden.

Bron: http://www.arriva.nl/zhn/zuid-holland-n ... and-noord/
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...
Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Z2N op do 19 jul 2012, 22:13

Hopelijk hebben we dan binnen twee weken uitsluitsel over het materieel. *bus*
De wereld wordt beter van Infrastruct en Busstruct. Feit.

Flickr!
Z2N

Berichtdoor Daniel op do 19 jul 2012, 22:18

Bij VDL gaan ze het nog druk krijgen trouwens: gemiddeld vanaf nu elke week 5 Citea's voor Arriva is nodig om er op 9 december (over 20 weken) 100 te hebben en ze hebben er meer nodig. Naast dat de order van Arriva vast niet hun enige order is.
Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Bee op do 19 jul 2012, 22:26

Er komen wellicht nog bussen bij voor Friesland :idea:

Anderzijds, hoe lang zou het bouwen van een bus duren? Een auto hebben ze in 24 uur in elkaar gezet bij Volkswagen in Wolfsburg en ze hebben daar minstens elke minuut een bruiloft (moment dat chasis en motorblok bij elkaar komen)
Bee

Berichtdoor Daniel op do 19 jul 2012, 22:29

Een bus is volgens mij nog wel net wat meer handwerk in tegenstelling tot de productie van auto's die redelijk gerobotiseerd is. Maargoed, ik kan me best voorstellen dat de touringcars momenteel wat minder hard lopen en daarmee kan VDL doen wat ze eerder al eens gedaan hebben: een extra OV-bus productielijn in Valkenswaard (VDL Bova) opstarten om Heerenveen te ontlasten.
Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Z2N op do 19 jul 2012, 22:57

Deze ruim 100 zijn niet eens alle Citea's dit jaar: de order-teller stond al op 201!
De wereld wordt beter van Infrastruct en Busstruct. Feit.

Flickr!
Z2N

Berichtdoor Michael op do 19 jul 2012, 23:13

Daniel schreef:Een bus is volgens mij nog wel net wat meer handwerk in tegenstelling tot de productie van auto's die redelijk gerobotiseerd is. Maargoed, ik kan me best voorstellen dat de touringcars momenteel wat minder hard lopen en daarmee kan VDL doen wat ze eerder al eens gedaan hebben: een extra OV-bus productielijn in Valkenswaard (VDL Bova) opstarten om Heerenveen te ontlasten.

En vervolgens ze in Breda bij VDL Steelweld stallen zeker? Hebben ze met de Ambassadors voor Israël ook gedaan. Althans het lijkt me niet dat ie daar gebouwd zijn. Er stonden er toch wel een behoorlijk aantal Ambassadors op het terrein een aantal jaar geleden.
Veolia Transport Brabant reiziger
Michael

Berichtdoor greyhound op vr 20 jul 2012, 00:53

Volgens mij staan er op het terrein van VDL nog wel een aantal ingeruilde Ambassadors, die tijdelijk ingezet zouden kunnen worden......ik weet alleen niet of connexxion een clausule in het verkoop kontrakt heeft opgenomen waarin staat dat bussen niet aan concurenten verkocht of verhuurd mogen worden.

Die voldoen dan misschien niet helemaal aan de normen, maar dat Arriva pas zo laat kan bestellen is het gevolg van de door de provincie geregiseerde aanbestedingsprocedure. Die kunnen van Arriva niet het onmogelijke vragen.
greyhound

Berichtdoor Daniel op vr 20 jul 2012, 08:20

@Michael: Arriva zal wel ergens een terrein huren om ze op te slaan na aflevering. Zo stonden de nieuwe bussen voor HWGO kort voor de start van de concessie op een afgesloten terrein van Netwerk in Dordrecht opgeslagen.
Daniel
OVNL-beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar OV in West-Nederland