Pagina 2 van 2

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: di 06 mar 2012, 21:36
door Daniel
Gekko123 schreef:Bij het hierboven aangehaalde voorbeeld van lijn 74 in Utrecht: die verschillende bestemmingen richting Vianen komen door de wisselende eindbestemming. De bussen naar Vianen via Nieuwegein gaan door naar de halte Van Duvenvoordestraat, terwijl de bussen naar Vianen Lekbrug via Nieuwegein de eindbestemming hebben bij busstation Lekbrug en komen dus niet door Vianen zelf heen.
Dat weet ik ja... het ging niet om de verschillende bestemmingen maar om de manier waarop ze getoond worden (dus met via tot een bepaald punt enzo)

En tja, onbegrijpelijk is Connexxion zowiezo... want waarom op lijn 74 wel "Vianen Lekbrug via Nieuwegein", maar op lijn 65 niet in geval van een rit naar Vianen. Die gaat toch echt ook via Nieuwegein...

Of wat te denken van lijn 6 van het GVU met als bestemming "Overvecht Noord via Overvecht". Tja, als die bus naar Overvecht Noord gaat kan de gemiddelde reiziger vast wel bedenken dat die bus door Overvecht heen rijdt. Neem dan een via ergens eerder op de route...

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 01:13
door rm7
Daniel schreef: Of wat te denken van lijn 6 van het GVU met als bestemming "Overvecht Noord via Overvecht". Tja, als die bus naar Overvecht Noord gaat kan de gemiddelde reiziger vast wel bedenken dat die bus door Overvecht heen rijdt. Neem dan een via ergens eerder op de route...
Die via-bestemming hoort eigenlijk bij "Zuilen via Overvecht", maar dat is er nooit uit gehaald. Ik zet er meestal handmatig "Overvecht Noord" op, zonder via-bestemming.

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 21:37
door TLP
Ik snap überhaupt niet waarom er overal "via" getoond wordt. Het wordt namelijk te pas en te onpas gedaan. Want wanneer het (eigenlijk) WEL gedaan moet worden, zoals bij lijn 172 die langs de Bloemenveiling en Westwijk rijdt, gebeurt het NIET.

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 13:04
door fred1954
Even een oud draadje aanvullen:
De bestemmingsdisplay van de CXX lijnen richting Amstelveen (staduitwaarts) en verder geven nu grotendeels de eindbestemming aan, dus "via Amstelveen" wordt zo te zien niet meer gebruikt. Alleen de 142 geeft nog aan "Wilnis via Uithoorn". Behalve KUDELSTAART wel vaak bestemmingen staduitwaarts in klein lettertype. Waarschijnlijk "scroll-angst" bij CXX. :lol:

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 21:10
door TLP
Maar in ruil daarvoor gaan (in ieder geval de ritten van lijn 174) de bussen naar Amsterdam CS sinds gisteren naar Amsterdam CS via Elandsgracht. Dat is nog gekker!

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 23:04
door find_your_spot
Niks scroll angst. Die MAN bussen kunnen niet scrollen.

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: za 28 apr 2012, 15:59
door Michael
Hoezo kunnen de MAN bussen niet scrollen? Ik heb bij Connexxion MAN's gezien dat bestemmingen scrollen. was wel bij MAN's uit de 8800 serie

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: za 28 apr 2012, 16:54
door Stefan
Ik denk dat FYS de MAN's van AML bedoeld...

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: za 28 apr 2012, 16:57
door Michael
dat dacht ik al. Maar ik vind het opmerkelijk dat de MAN's uit de 8700/8800 serie wel kunnen scrollen en die uit de 3800/3900 serie niet

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: di 01 mei 2012, 20:04
door R-Flow
Michael schreef:dat dacht ik al. Maar ik vind het opmerkelijk dat de MAN's uit de 8700/8800 serie wel kunnen scrollen en die uit de 3800/3900 serie niet
Gevalletje van andere software/firmware lijkt mij.

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Geplaatst: di 01 mei 2012, 23:05
door MdJ
Ander soort display.

8700/8800 hebben bij een korte bestemming hetzelfde lettergrootte als wanneer een tweeregelige bestemming is (Dus in de hoogte gezien is de bestemmingsdisplay 1/3 leeg, 1/3 gevuld met bestemming, 1/3 leeg), terwijl de 3800/3900 bij een korte bestemming zo groot mogelijk de bestemming filmen (gewoon 1/1'de deel van het display gevuld)