Verbouwing station Rotterdam Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal

Bericht door BrengMe »

Zo'n vlaggenmast staat niet in de weg én verpest het stationsplein niet. Ik ben voor :pos:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Maar er komt wél een vlaggenmast:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/143561/Re ... m-Centraal

(Op de Rails had beide berichten op zijn Facebook-pagina gezet en stom toevallig stonden ze op mijn startpagina precies onder elkaar. :') )
Wat een gave foto van het oude Rotterdam Centraal. Kan me nog zo goed herinneren dat het zo was toen ik begon met studeren. En nu is het echt zoveel anders, niet meer voor te stellen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal

Bericht door Geert »

Haha, precies mijn gedachte toen ik die foto zag :)

Mooi dat die bollen er niet komen. Zou een leuk kunstwerk kunnen zijn op heel veel plekken, maar het plein voor Rotterdam CS is gewoon mooi en nuttig door het te laten als het nu is. Het zou zonde zijn geweest om het 2 jaar na opening al te laten verrommelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal

Bericht door Meltrain »

Die foto is inderdaad lekker nostalgisch. Ik heb dat beeld ook tijdens de eerste vier jaren van mijn middelbare schooltijd dagelijks gezien. (Aan het begin van de vijfde klas werd het tijdelijke station geopend.)

En ook ik ben blij dat die bollen er niet komen, precies om wat Geert zegt. Wat mij betreft mogen ze wel op het Schouwburgplein ofzo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal

Bericht door ODRAIL »

BrengMe schreef:Zo'n vlaggenmast staat niet in de weg én verpest het stationsplein niet. Ik ben voor :pos:
Mee eens :pos:

Het Schouwburgplein heeft wat mij betreft al genoeg kunst, maar dit terzijde.

Zelf heb ik het oude centraal station tien jaar mee gemaakt en het tijdelijke slechts drie jaar. Dit kwam in verband met wisseling van vrijwilligerswerk en verandering van reisroute.

Maar nu kom ik gemiddeld 1 a 2 keer per week om het nieuwe centraal station. En het is best mooi geworden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten