Automobiliste ziet locomotief te laat

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Automobiliste ziet locomotief te laat

Bericht door Daniel »

Een 28-jarige bestuurster van een auto is vanavond op de Dokweg in Dordrecht tegen een overstekende locomotief gereden. Ze kwam met de schrik vrij, liet de politie weten.
Vermoedelijk heeft de vrouw de trein en het rode licht niet gezien. De buffers van de loc hebben zich net achter de zitplaats van de vrouw in de auto geboord. De wagen raakte zwaar beschadigd.

Lees verder

Tja, wat moeten we hier van denken... dat je de waarschuwingslichten mist, dat zou nog kunnen. Maar de overstekende locomotief niet zien is redelijk knap gezien de lage snelheid waarmee die oversteekt i.c.m. de zichtbaarheid van de spoorlijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Automobiliste ziet locomotief te laat

Bericht door Justin »

Tja, zodra men de stoplichten voorbij rijdt, voert men de snelheid van de auto op, aangezien er daarna geen flitspalen meer zijn. Bovendien heb je in doorgaande rijrichting toch voorrang, dus dan gaat het vaak nog eens extra hard - en niemand verwacht dan een goederentreintje :'). En voor zover ik weet wordt dat spoor al jaren regelmatig gebruikt; twee weken terug nog loc 6431 (of was het nou 6439) met 4 wagens erover heen zien denderen, terwijl ik braaf achter het rode licht wachtte :').

Overigens leuk plaatje voor het nieuwsbericht eronder, van hoe het stationsplein dik een jaar geleden er uit zag - lekker actueel 8-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten