klopt, maar het zijn zo van die lelijke masten daar vandaar dat ik ze het liefst zie verdwijnen.Vinny schreef:Bovenleidingsmasten hoeven niet te worden vervangen. Die dingen hebben een lange levensduur.
Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of ze functioneel zijn
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39218
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
Echter gaan er geen GVU-bussen rijden maar gelede bussen in de kleuren geel, groen en grijs. Oftewel zo'n beetje alle gelede Citaro's van Connexxion zelf010jongen schreef:ik neem aan dat er GVU bussen worden ingezet. zou niet weten waar men ineens allemaal gelede lagevloers bussen vandaan gaat halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
vroeg niet om jou mening.Ardan schreef:Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of ze functioneel zijn
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
ah okeDaniel schreef:Echter gaan er geen GVU-bussen rijden maar gelede bussen in de kleuren geel, groen en grijs. Oftewel zo'n beetje alle gelede Citaro's van Connexxion zelf010jongen schreef:ik neem aan dat er GVU bussen worden ingezet. zou niet weten waar men ineens allemaal gelede lagevloers bussen vandaan gaat halen.
hoe kom je aan deze info?
GVU bussen hebben wel meer capaciteit. zeker als het gaat om kinderwagens etc. vind die citaro''s maar krap.
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
De bovenleidingsmasten zijn inderdaad niet moeders mooiste, maar een overgebleven restant toen in de ontwerpsfase nog rekening werd gehouden met de inzet van SGM onder 1500 Volt. Daarvoor was een stevige paal nodig die de relatief zware bovenleidingsconstructie kon dragen. Ze vervangen is echter behoorlijke geldverspilling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39218
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
Die komt bij een chauffeur van Connexxion Nieuwegein vandaan.010jongen schreef:hoe kom je aan deze info?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
Het is ook een bovenleiding met dubbele rijdraad als ik mij vergis. Dat is bepaald niet gebruikelijk voor een tram.Bee schreef:De bovenleidingsmasten zijn inderdaad niet moeders mooiste, maar een overgebleven restant toen in de ontwerpsfase nog rekening werd gehouden met de inzet van SGM onder 1500 Volt. Daarvoor was een stevige paal nodig die de relatief zware bovenleidingsconstructie kon dragen. Ze vervangen is echter behoorlijke geldverspilling.
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
klopt, dit gaat naar enkeldraad deze zomer. (stadacentrum-remise)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39218
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht
Net op tijd heeft Connexxion toch nog bedacht dat het niet heel handig is om met Citaro G's in Vreeswijk te moeten kruisen, al noemen ze het zelf "vanwege overlast" op de site. De vervangende lijn 377 rijdt daarom vanaf morgen op doordeweekse dagen tot het einde van de 10-minutendienst (rond 18.39 uur) richting Nieuwegein Zuid een alternatieve route.
Voor de niet ter plaatse bekenden twee plaatjes van het stuk route wat dan slechts in één richting bediend wordt die ik afgelopen zaterdag maakte. Met de kwartiersdienst komt het dan zo uit dat de bussen elkaar hier net niet tegenkomen.
Voor de niet ter plaatse bekenden twee plaatjes van het stuk route wat dan slechts in één richting bediend wordt die ik afgelopen zaterdag maakte. Met de kwartiersdienst komt het dan zo uit dat de bussen elkaar hier net niet tegenkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten