Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door 010jongen »

Vinny schreef:Bovenleidingsmasten hoeven niet te worden vervangen. Die dingen hebben een lange levensduur.
klopt, maar het zijn zo van die lelijke masten daar vandaar dat ik ze het liefst zie verdwijnen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door Ardan »

Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of ze functioneel zijn :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door Daniel »

010jongen schreef:ik neem aan dat er GVU bussen worden ingezet. zou niet weten waar men ineens allemaal gelede lagevloers bussen vandaan gaat halen.
Echter gaan er geen GVU-bussen rijden maar gelede bussen in de kleuren geel, groen en grijs. Oftewel zo'n beetje alle gelede Citaro's van Connexxion zelf :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door 010jongen »

Ardan schreef:Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of ze functioneel zijn :wink:
vroeg niet om jou mening.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door 010jongen »

Daniel schreef:
010jongen schreef:ik neem aan dat er GVU bussen worden ingezet. zou niet weten waar men ineens allemaal gelede lagevloers bussen vandaan gaat halen.
Echter gaan er geen GVU-bussen rijden maar gelede bussen in de kleuren geel, groen en grijs. Oftewel zo'n beetje alle gelede Citaro's van Connexxion zelf :wink:
ah oke
hoe kom je aan deze info?
GVU bussen hebben wel meer capaciteit. zeker als het gaat om kinderwagens etc. vind die citaro''s maar krap.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door Suus »

De bovenleidingsmasten zijn inderdaad niet moeders mooiste, maar een overgebleven restant toen in de ontwerpsfase nog rekening werd gehouden met de inzet van SGM onder 1500 Volt. Daarvoor was een stevige paal nodig die de relatief zware bovenleidingsconstructie kon dragen. Ze vervangen is echter behoorlijke geldverspilling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door Daniel »

010jongen schreef:hoe kom je aan deze info?
Die komt bij een chauffeur van Connexxion Nieuwegein vandaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:De bovenleidingsmasten zijn inderdaad niet moeders mooiste, maar een overgebleven restant toen in de ontwerpsfase nog rekening werd gehouden met de inzet van SGM onder 1500 Volt. Daarvoor was een stevige paal nodig die de relatief zware bovenleidingsconstructie kon dragen. Ze vervangen is echter behoorlijke geldverspilling.
Het is ook een bovenleiding met dubbele rijdraad als ik mij vergis. Dat is bepaald niet gebruikelijk voor een tram.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door 010jongen »

klopt, dit gaat naar enkeldraad deze zomer. (stadacentrum-remise)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Bericht door Daniel »

Net op tijd heeft Connexxion toch nog bedacht dat het niet heel handig is om met Citaro G's in Vreeswijk te moeten kruisen, al noemen ze het zelf "vanwege overlast" op de site. De vervangende lijn 377 rijdt daarom vanaf morgen op doordeweekse dagen tot het einde van de 10-minutendienst (rond 18.39 uur) richting Nieuwegein Zuid een alternatieve route.

Voor de niet ter plaatse bekenden twee plaatjes van het stuk route wat dan slechts in één richting bediend wordt die ik afgelopen zaterdag maakte. Met de kwartiersdienst komt het dan zo uit dat de bussen elkaar hier net niet tegenkomen.
Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten