Pagina 2 van 2

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: vr 15 jun 2012, 18:44
door 010jongen
Vinny schreef:Bovenleidingsmasten hoeven niet te worden vervangen. Die dingen hebben een lange levensduur.
klopt, maar het zijn zo van die lelijke masten daar vandaar dat ik ze het liefst zie verdwijnen.

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: vr 15 jun 2012, 19:36
door Ardan
Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of ze functioneel zijn :wink:

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: vr 15 jun 2012, 20:46
door Daniel
010jongen schreef:ik neem aan dat er GVU bussen worden ingezet. zou niet weten waar men ineens allemaal gelede lagevloers bussen vandaan gaat halen.
Echter gaan er geen GVU-bussen rijden maar gelede bussen in de kleuren geel, groen en grijs. Oftewel zo'n beetje alle gelede Citaro's van Connexxion zelf :wink:

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: za 16 jun 2012, 00:05
door 010jongen
Ardan schreef:Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of ze functioneel zijn :wink:
vroeg niet om jou mening.

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: za 16 jun 2012, 00:09
door 010jongen
Daniel schreef:
010jongen schreef:ik neem aan dat er GVU bussen worden ingezet. zou niet weten waar men ineens allemaal gelede lagevloers bussen vandaan gaat halen.
Echter gaan er geen GVU-bussen rijden maar gelede bussen in de kleuren geel, groen en grijs. Oftewel zo'n beetje alle gelede Citaro's van Connexxion zelf :wink:
ah oke
hoe kom je aan deze info?
GVU bussen hebben wel meer capaciteit. zeker als het gaat om kinderwagens etc. vind die citaro''s maar krap.

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: za 16 jun 2012, 00:44
door Suus
De bovenleidingsmasten zijn inderdaad niet moeders mooiste, maar een overgebleven restant toen in de ontwerpsfase nog rekening werd gehouden met de inzet van SGM onder 1500 Volt. Daarvoor was een stevige paal nodig die de relatief zware bovenleidingsconstructie kon dragen. Ze vervangen is echter behoorlijke geldverspilling.

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: za 16 jun 2012, 08:23
door Daniel
010jongen schreef:hoe kom je aan deze info?
Die komt bij een chauffeur van Connexxion Nieuwegein vandaan.

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: za 16 jun 2012, 08:39
door Klaasje
Bee schreef:De bovenleidingsmasten zijn inderdaad niet moeders mooiste, maar een overgebleven restant toen in de ontwerpsfase nog rekening werd gehouden met de inzet van SGM onder 1500 Volt. Daarvoor was een stevige paal nodig die de relatief zware bovenleidingsconstructie kon dragen. Ze vervangen is echter behoorlijke geldverspilling.
Het is ook een bovenleiding met dubbele rijdraad als ik mij vergis. Dat is bepaald niet gebruikelijk voor een tram.

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: za 16 jun 2012, 14:59
door 010jongen
klopt, dit gaat naar enkeldraad deze zomer. (stadacentrum-remise)

Re: Grootschalige vervanging infra sneltram utrecht

Geplaatst: zo 08 jul 2012, 23:21
door Daniel
Net op tijd heeft Connexxion toch nog bedacht dat het niet heel handig is om met Citaro G's in Vreeswijk te moeten kruisen, al noemen ze het zelf "vanwege overlast" op de site. De vervangende lijn 377 rijdt daarom vanaf morgen op doordeweekse dagen tot het einde van de 10-minutendienst (rond 18.39 uur) richting Nieuwegein Zuid een alternatieve route.

Voor de niet ter plaatse bekenden twee plaatjes van het stuk route wat dan slechts in één richting bediend wordt die ik afgelopen zaterdag maakte. Met de kwartiersdienst komt het dan zo uit dat de bussen elkaar hier net niet tegenkomen.
Afbeelding

Afbeelding