Minder treinen rond Schiphol

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Geert » Di 03 Apr 2012, 20:55

Kan en mag een Fyratrein niet een stuk achteruit rijden met een rangeerder of vergelijkbaar in het achterste rijtuig?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Thom91 » Di 03 Apr 2012, 21:29

Moet die er wel zijn. Die mag het spoor niet in want Asra - Shl is geen PW gebied. Moet je een WBI hebben, duurt uren voordat hij die heeft. Heeft weinig zin he ;)
Komt wel goed schatje.

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Klaasje » Di 03 Apr 2012, 21:36

Dat soort regelzucht is echt dodelijk voor een systeem waarbij een van de weinige punten waar flexibiliteit mogelijk is dit wordt doodgeslagen door regels.

Enneh.. Wat is een PW-gebied? Ik ben goed in spoorse afko's maar deze ken ik niet..

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Thom91 » Di 03 Apr 2012, 21:43

Persoonlijke Waarneming
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Vinny » Di 03 Apr 2012, 21:50

Maar dat is volstrekt begrijpelijk. Het doorzicht in de tunnel is vrij minimaal...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Klaasje » Di 03 Apr 2012, 21:54

Het is logisch dat er bepaalde procedures zijn.. Maar zoiets moet gewoon in een 10 minuten geregeld kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Caspar » Di 03 Apr 2012, 22:04

@Thom91, naar mijn weten is er geen WBI nodig in zo'n geval als deze. De sporen waar het om gaat kunnen natuurlijk veilig worden afgedekt door middel van een paar verhinderingen in de procesleiding. Als een storingsmonteur bij een trein komt en in het spoor moet op een lastige plek is het ook niet ongewoon dat bijvoorbeeld het nevenspoor wordt afgedekt met verhinderingen. Geen WBI voor nodig.
Of bedoel je wat anders?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Thom91 » Di 03 Apr 2012, 22:05

Oh ok, ik dacht dat er gewoon een WBI nodig was, ook bij storingen. Je zal gelijk hebben. ;)
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Minder treinen rond Schiphol

Berichtdoor Caspar » Di 03 Apr 2012, 22:14

Overigens, als er bijvoorbeeld een spoedreparatie aan het spoor moet worden uitgevoerd kan de treindienstleider ook direct met de LWB (=leider werkplekbeveiliging) een WECO (werkcontract) opstellen. De treindienstleider hevelt dan zijn verantwoordelijkheid van het buitendienst gestelde spoor over aan de LWB. Dit contract wordt voor aanvang van de werkzaamheden opgemaakt door de treindienstleider en LWB.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten