Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Waarvoor is het uitsplitsen van een bus en een tram zinnig dan? Het is een soort onderscheid aanbrengen tussen vervoerssystemen die binnen Amsterdam binnen het frequentnet gelijkwaardig functioneren. We hebben het hier niet meer over de zielige luslijntjes.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Als gebruiker is het erg prettig om van te voren te weten of je op een bus of een tram moet letten als je bij het hokje staat.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Je zou het ook heel subtiel kunnen weergeven, bijvoorbeeld het lijnnummer van een tram in een blokje en die van een buslijn in een rondje :)
P.S. Frequentnet betekend niet dat het een andere huisstijl nodig heeft, zoals R-Net tracht te beweren.
P.S. Frequentnet betekend niet dat het een andere huisstijl nodig heeft, zoals R-Net tracht te beweren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Je kan er ook gewoon direct een legpuzzel van maken. :DBee schreef:Je zou het ook heel subtiel kunnen weergeven, bijvoorbeeld het lijnnummer van een tram in een blokje en die van een buslijn in een rondje :)
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6468
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Aangeven bus/tram ben ik met je eens. Dat kan vrij eenvoudig met kleuren of met bolletjes/blokjes zoals Bee al stelt. Kan me herinneren dat de RET wel zo'n soort onderscheid had, verbaasde me eigenlijk erover dat het nu niet echt duidelijk is.paolie schreef:Aardig idee, dat frequentnet. Maar de uitvoering zou een stuk beter kunnen. Toevoegen van alle haltenamen, aangeven of iets een bus- of een tramlijn is en het uitsplitsen van de lokale NS-lijnen zouden de kaart een stuk waardevoller maken.
De treinen zou ik er juist oplaten. Zeker op het traject op de kaart rijden deze ook minstens elke tien minunten en is het dus net zo goed frequentnet en kan het op sommige trajecten een hoop reistijd schelen om een stukje de trein te pakken.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Ik ben benieuwd of de frequente lijnen van het streeknet voortaan ook als Frequentnet aangeduid gaan worden (bijvoorbeeld de lijnen naar Krimpen).
Is een zeer gebruikelijke methode voor lijnnetkaarten hoor en gebeurt in meer steden in Duitsland dan dat ik op twee handen tellen kan. Bovendien, een kaart heeft een legenda :)R-Flow schreef:Je kan er ook gewoon direct een legpuzzel van maken. :DBee schreef:Je zou het ook heel subtiel kunnen weergeven, bijvoorbeeld het lijnnummer van een tram in een blokje en die van een buslijn in een rondje :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Het zijn er zelfs nog minder dan dit... 37, 41, 47 en 65 zakken na de ochtendspits terug naar een kwartierdienst. Lijn 32 rijdt overdag wel 6x/u.Bee schreef:Zoveel stadsbuslijnen die elke tien minuten of vaker rijden zijn er ook weer niet: alleen de 15, 18, 21, 22, 33, 34, 35, 37, 41, 47, 48 en 65.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
De 37 zakt na de ochtendspits even in, maar rijdt vanaf 11 uur alweer een tien-minutendienst tot aan het einde van de avondspits. De 41 en 47 zakken na de ochtendspits in, maar rijdt vanaf 12 uur weer een tien-minutendienst. Lijn 65 gaat inderdaad pas om 14 uur weer naar een tien-minutendienst, dus die valt dan waarschijnlijk wel af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Bij bus 37 is het maar net welk deel je van de route bekijkt. Vanaf 11 uur wordt de lijn versterkt vanaf Noord richting Amstelstation, voordat de hele lijn dan een 10-minutendienst heeft ben je weer 1,5 uur verder :). Maar goed dit soort afwegingen welke lijnen je wel of niet aangeeft op zo'n kaart zijn meer iets voor een detailuitwerking.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Waar jullie het over hebben is een lijnnennetkaart. De hoofdzakelijke functie van die Combinokaart waar we het over hebben is dat als je in de tram zit, alsnog alle haltes van die lijn kunt zien op een kaart, vergeleken met de routestickers boven de deuren in de metrostellen.
En aangezien trams geen vaste lijn hebben, staan dus alle lijnen erop.
Op het moment dat je op Bos en Lommerplein staat en naar de Van Hallstraat moet, dan kijk je op de halte al hoe je er komt. Je stapt niet in een willekeurige tram en gaat dan pas uitzoeken hoe je daar komt toch????
Het zou pas raar zijn als ze op een tramhalte alleen die combinokaarten gingen ophangen.
Een beetje zinloze discussie dit.
En aangezien trams geen vaste lijn hebben, staan dus alle lijnen erop.
Op het moment dat je op Bos en Lommerplein staat en naar de Van Hallstraat moet, dan kijk je op de halte al hoe je er komt. Je stapt niet in een willekeurige tram en gaat dan pas uitzoeken hoe je daar komt toch????
Het zou pas raar zijn als ze op een tramhalte alleen die combinokaarten gingen ophangen.
Een beetje zinloze discussie dit.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Zo moeilijk is dat echt niet. Dit is een tram/bus kaart van een stad, met een ongeveer vergelijkbare omvang als Amsterdam:
http://www.zvv.ch/export/sites/default/ ... h_2011.pdf
Past prima in voertuigen en op de haltes.
http://www.zvv.ch/export/sites/default/ ... h_2011.pdf
Past prima in voertuigen en op de haltes.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Veelte druk! Een grote spaghettibrei van bus- en tramlijnen... Tegen de tijd dat ik met me rugzak en koffer een weg door een drukke tram heb gebaand om bij zo'n kaart te komen en die kaart ook daadwerkelijk snap ben ik al vier haltes te ver doorgereden… Zo'n kaart is leuk voor op de haltes als je tijd hebt, niet in de voertuigen.
Twee Duitse steden doen het, dus is het een goed idee. IJzersterke logica!Bee schreef:Is een zeer gebruikelijke methode voor lijnnetkaarten hoor en gebeurt in meer steden in Duitsland dan dat ik op twee handen tellen kan. Bovendien, een kaart heeft een legenda :)
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Waar heb jij leren tellen? Mijn twee handen hebben samen tien vingers
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Moet nog wennen aan dat retinascherm in die nieuwe iPad… Zullen we het daar maar gewoon op houden? :DBee schreef:Waar heb jij leren tellen? Mijn twee handen hebben samen tien vingers
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Daarvoor heb je nou schermpjes in de bus (of tram) die de eerstkomende vier haltes aanduiden en de eindbestemming. Zo'n kaart, daar kun je prima op navigeren. :YVeelte druk! Een grote spaghettibrei van bus- en tramlijnen... Tegen de tijd dat ik met me rugzak en koffer een weg door een drukke tram heb gebaand om bij zo'n kaart te komen en die kaart ook daadwerkelijk snap ben ik al vier haltes te ver doorgereden… Zo'n kaart is leuk voor op de haltes als je tijd hebt, niet in de voertuigen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Ik ga er vanuit dat je bedoelt, dat het bus- en tramnet in Zürich van vergelijkbare omvang is als in Amsterdam. De stad zelf is qua oppervlakte en qua inwonertal niet te vergelijken met Amsterdam, daar Zürich half zo groot en half zo bevolkt is dan Amsterdam.Vinny schreef:Zo moeilijk is dat echt niet. Dit is een tram/bus kaart van een stad, met een ongeveer vergelijkbare omvang als Amsterdam:
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
En sinds wanneer hebben alle voertuigen dat hier in Amsterdam?Vinny schreef:Daarvoor heb je nou schermpjes in de bus (of tram) die de eerstkomende vier haltes aanduiden en de eindbestemming. Zo'n kaart, daar kun je prima op navigeren. :Y
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Mooie gelegenheid om die dingen eens aan te schaffen. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Stuur een brief naar de Tweede Kamer met een wetsvoorstel, zou ik zeggen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 85 gasten