Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:De tunnel is bijna 4 kilometer lang en heeft 5 stations. Details, details, ik weet het.
Vandaar die (?) erachter, had geen idee hoe lang die tunnel is. Heb CS expres weggelaten omdat dat weer een verhaal apart is.
En dan nog: 4 KM met een hoeveelheid stations die letterlijk op één hand te tellen zijn, waar hebben we het nou helemaal over? Grootste slapstick in de recente geschiedenis van Amsterdam dat daar zoveel om te doen is...
De eerste metrotunnel in Rotterdam is volledig onder wegen gebouwd, pas later zijn er op sommige plekken gebouwen boven geplaatst. De Oost-Westlijn is in Rotterdam onder bestaande bebouwing doorgebouwd tussen het Oostplein en Gerdesiaweg waardoor alle bewoners in hun huis konden blijven de gebouwen konden blijven staan. Dus ja, in Rotterdam was men slimmer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Graven onder bebouwing is iets wat pas in Amsterdam mogelijk is door nieuwe boortechnieken. Als die wevershuisjes al verzakken van weglekkend grondwater ook maar net zo verstandig.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Bee schreef:[…] De Oost-Westlijn is in Rotterdam onder bestaande bebouwing doorgebouwd tussen het Oostplein en Gerdesiaweg waardoor alle bewoners in hun huis konden blijven de gebouwen konden blijven staan. Dus ja, in Rotterdam was men slimmer.
De kosten voor de renovatie van de Oostlijn, de metrolijn die Amsterdam CS met Amsterdam Amstel verbindt, lopen uit de hand.
Foto: Floris Looijesteijn
Dit meldt Het Parool woensdag op basis van 'goed ingevoerde bronnen'. In 2009 moest de renovatie nog 68 miljoen kosten, nu dreigt de teller boven de 110 miljoen uit te komen door vertragingen en tegenslagen.
Gemeenteraadsleden zouden dinsdagavond vertrouwelijk zijn bijgepraat over de kosten. Noch zij, nog wethouder Eric Wiebes wil echter reageren in de krant, omdat de onderhandelingen met de aannemer nog lopen. 'Als bekend is dat een bedrag X wordt gereserveerd voor een bepaalde post, schrijft een aannemer dat op zijn factuur. Dat willen we natuurlijk voorkomen,' stelt een woordvoerder.
De raadsleden zijn ook bijgepraat over de veiligheid in de tunnel. Dinsdag werd bekend dat de Dienst Milieu en Bouwtoezicht de tunnel eigenlijk dicht wil hebben, omdat deze niet brandveilig zou zijn. Wethouder Wiebes acht de kans op een brand zo klein dat hij de tunnel niet wil sluiten. Een meerderheid in de raad steunt hem hier in.
Beetje jammer dat de discussie nu op een soort welles-nietes Amsterdam vs. Rotterdam-discussie uitloopt. Om maar bij het begin te beginnen:
hauptbahnhof schreef:Nou, als we de reactie van een Rotterdammer op een ander forum moeten lezen:
Dus omdat de kans "klein" is, moeten we het maar negeren. Aldus Eric Wiebes. Beetje rare gedachte vind ik. Als je van tevoren zou zeggen dat er een type T in de fik zou vliegen op De Akkers een paar jaar terug zou ook niemand het geloven, maar hé, het is wel gebeurt. Zou in Amsterdam ook kunnen gebeuren als het noodlot toeslaat. Er ontsporen daar ook geregeld metro's en dan kan het ook zomaar opeens flink mis gaan. Dus snel fixen daar die handel. Hadden jullie maar beter moeten kijken hoe een échte metro in een échte stad word gebouwd...
We hebben het over brand maar hij komt met ontsporingen die geregeld gebeuren (Waarschijnlijk elke maand)?
Hij vindt dat Rotterdam een échte stad is en een échte metro heeft... Sommige mensen hebben echt bevestiging nodig.. :')
De link met ontsporingen is waarschijnlijk dat ook dan geëvacueerd moet worden en dat er dan een veilige vluchtroute moet zijn. Een paar jaar terug was er toch een metro ontspoord waarbij mensen meer dan 1 uur in het donker zaten voordat ze geëvacueerd konden worden? En wat hij verder schrijft, een metrobrand is niet waarschijnlijk maar kan wel voorkomen. Je kunt er over vallen dat hij bevestiging zoekt, maar punt is dat de gemeente Amsterdam gewoon laks is nu en daar ga je niet op in.
Moeten metroreizigers zich zorgen maken?
'Er kan maar beter geen brand uitbreken. Er is een verhoogde kans op een ramp met meer dan honderd doden. Maar als er niet gerookt wordt op de perrons en in de treinen en er geen rommel ligt, is de kans daarop klein.'
Kans erop klein... Vorig jaar is er drie keer brand/rook ontstaan in de metro: twee keer rookontwikkeling bij een metrotreinstel en één keer brand in een schakelkast vlakbij station Waterlooplein. Geeft maar aan dat het prima mogelijk is. Maar goed, laten we dat maar weer héél snel vergeten hè want dat komt stukken beter uit! :pos:
Geert schreef:
De link met ontsporingen is waarschijnlijk dat ook dan geëvacueerd moet worden en dat er dan een veilige vluchtroute moet zijn. Een paar jaar terug was er toch een metro ontspoord waarbij mensen meer dan 1 uur in het donker zaten voordat ze geëvacueerd konden worden? En wat hij verder schrijft, een metrobrand is niet waarschijnlijk maar kan wel voorkomen. Je kunt er over vallen dat hij bevestiging zoekt, maar punt is dat de gemeente Amsterdam gewoon laks is nu en daar ga je niet op in.
Kwam dat niet vooral doordat het zo lang duurde om de persoon te vinden die de spanning veilig kon afschakelen en kon vaststellen dat er geen gevaar voor electrocutie was?
Geert schreef:
De link met ontsporingen is waarschijnlijk dat ook dan geëvacueerd moet worden en dat er dan een veilige vluchtroute moet zijn. Een paar jaar terug was er toch een metro ontspoord waarbij mensen meer dan 1 uur in het donker zaten voordat ze geëvacueerd konden worden? En wat hij verder schrijft, een metrobrand is niet waarschijnlijk maar kan wel voorkomen. Je kunt er over vallen dat hij bevestiging zoekt, maar punt is dat de gemeente Amsterdam gewoon laks is nu en daar ga je niet op in.
Kwam dat niet vooral doordat het zo lang duurde om de persoon te vinden die de spanning veilig kon afschakelen en kon vaststellen dat er geen gevaar voor electrocutie was?
Klopt. Er moest iemand van het GVB langskomen, eerst de sleutel ophalen, vervolgens met de sleutel 3de rail van de stroom halen, wat hij ook niet direct goed deed. Kostbare tijd ging daar verloren. Om die reden zijn de procedures in overleg met de brandweer veranderd. Tegenwoordig heeft ook de brandweer de mogelijkheid om de 3de rail van de stroom af te halen.
Het gaat mij erom dat wat er aan die tunnel gedaan moet worden, niks met ontsporingen te maken heeft maar puur met brandveiligheid.
En natuurlijk kan het gebeuren dat er brand in de tunnel uitbreekt. Dat kan in elke tunnel wel gebeuren Maar om nou met zo'n domme reactie te komen... :N
Er is een verhoogde kans op een ramp met meer dan honderd doden.
Totaal uit de lucht gegrepen stemmingmakerij. "verhoogde kans" Verhoogd ten opzichte van wat? Een "ramp met meer dan honderd doden" Like, een ramp met 99 of 95 of 80 of 60 doden is niet boeiend maar als de drie cijfers gehaald worden opeens wel? :neg: