ProRail: Utrecht CS kwetsbaar voor verstoringen

Kijk bijvoorbeeld naar het totaal afzweren van logistieke wissels op zo'n station. Die logistiek is van levensbelang voor een vervoerder om de kosten beheersbaar te houden. Dat complete dubbele wisselstraten daarbij misschien ongewenst zijn en dat je die logistiek en bijsturing zoveel mogelijk "binnen de corridor" wilt houden is daarentegen wel weer logisch.Klaasje schreef:Als ik het zo lees komt het bij Klaas Hofstra vandaan. Volgens mij is dat best een slim persoon met visie maar dat betekent absoluut niet dat hij alles compleet overziet. Er staan ook wat twijfelachtige zaken in zoals het voorbeeld over de gebruiksduur van een perronspoor van 8 minuten. Als een trein binnen komt rijden (1 minuut) en niet lang halteert (1 minuut) en vertrekt (2 minuten) dan is het spoor maar 4 minuten bezet. Dat zijn geen onrealistische tijden als er geen overstap aangeboden wordt en niet gekeerd hoeft te worden. Daar hoeft niets voor verbouwd te worden. Zo staan er wel meer van die zaken in waarbij ik denk van..Kijk bijvoorbeeld naar het totaal afzweren van logistieke wissels op zo'n station. Die logistiek is van levensbelang voor een vervoerder om de kosten beheersbaar te houden. Dat complete dubbele wisselstraten daarbij misschien ongewenst zijn en dat je die logistiek en bijsturing zoveel mogelijk "binnen de corridor" wilt houden is daarentegen wel weer logisch.
Desondanks is streven naar 2 minuten opvolgtijd voor vertrek naar de vrije baan vanaf twee sporen en 2 minuten opvolgtijd voor binnenkomst naar twee sporen geen slecht idee. Daar moet je inderdaad ook 80 km/h voor rijden en bij het vertrek zo snel mogelijk naar 130 km/h.

mooiste zou zijn om via bunnik-zeist richting Amf te gaan, dan heb je vrijwel alleen doorgaande treinbewegingen, en dat scheelt een hoop tijd/capaciteit.Daniel schreef:Boogje naar de Maliebaanlijn zou wat dat betreft inderdaad wel handig zijn, kan je die treinen ook nog net een stukje sneller mee maken doordat het kopmaken ge-elimineerd kan worden. Alleen of het tussen alle bebouwing door gaat passen, tja, dat zal wel lastig worden...

Wubbo schreef:Klopt, er zijn tussen 2 sporen altijd maximaal 10 routes mogelijk. Zo is het plan- en bediensysteem ooit opgebouwd. Eigenlijk overal heb je daar genoeg aan, omdat je rijwegen ook op kan delen van sein tot sein (of spoor tot spoor). Volgens mij zijn het alleen de emplacementen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal waarbij je daarin beperkingen tegenkomt, de andere emplacementen kennen niet zo veel mogelijkheden.

Keer terug naar OV in West-Nederland
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast