Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Bericht door Daniel »

Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten
Geplaatst op: donderdag 31 mei 2012 19:58
Laatst bijgewerkt: donderdag 31 mei 2012 20:00


PROVINCIE UTRECHT - Het protest van reizigers en politieke partijen tegen de bezuinigingen op het busvervoer in de regio heeft deels geholpen. Het buslijnennet gaat eind dit jaar op de schop, maar minder ingrijpend dan eerder was voorgesteld.
In de avonduren blijven de bussen even vaak rijden als nu het geval is en in de stad Utrecht worden taxibussen ingezet op plaatsen waar een lijn verdwijnt. De ritprijs wordt met gemiddeld 5 procent verhoogd.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Bericht door Ronald »

en in de stad Utrecht worden taxibussen ingezet op plaatsen waar een lijn verdwijnt. Dat gebeurt op de lijnen 8 naar Lunetten en 14 door Lombok en in het weekend op de lijnen 1, 6 en 12.
:?: :?:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Bericht door Gekko123 »

Taxibusjes inzetten op lijn 11 lijkt me echt heel erg stom. Die lijn rijdt ook in het weekend met gelede wagens, zal wel niet voor niets zijn. Zeker op het stuk door het centrum zal een taxibusje veel te klein zijn...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Bericht door Daniel »

Er staat nergens dat ze taxibusjes op 11 gaan inzetten, men heeft het over lijn 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Bericht door Ronald »

Mm, okee. Lijn 11 voor De Uithof; lijn 3/4/41 voor Stadion e.o. neem ik aan? Lijn 12 is dan alleen voor het stukje Stadion-Heidelberglaan of zo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Bericht door Daniel »

Als ik de plannen goed herinner wilde men lijn 11 in het weekend vaker gaan rijden i.v.m. de verbinding P+R Uithof - Centrum en dan lijn 12 daarvoor opofferen. Het gaat om slechts twee haltes (Kromme Rijn en W. Sonneveldlaan, Padualaan ligt vrij dicht op Botanische Tuinen van lijn 11) waar niks anders komt als lijn 12, dus op zich was dat best een logische keuze.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Bericht door 010jongen »

het staat verkeerd vermeld. gedeelte tussen hoograven en lunetten gaat door een taxibus bedient worden op de tijden dat lijn 10 niet rijdt. logische keuze aangezien de bussen er vaak leeg rondrijden. trouwens in de avonden zijn er veel lijnen die leeg rondrijden dus een frequentieverlaging in de avonden vond ik nog geen eens zo''n slechte idee. als je dan al in een kwartierdienst blijf rijden rijdt dan met standaardbussen. of verlaag alle lijnen s'avonds naar een 20 minuten dienst.

Vind het eigenlijk best wel meevallen het lijnennet in utrecht is toch best iets te. vooral de optimalisatie in noordoost en een gecombineerde lijn 3/4 zijn een goede zet. waar ik me minder in kan vinden is het verdwijnen van lijn 14. laat op z''n minst lijn 5 via de kanaalstraat naar oog in al rijden.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Plan buslijnen Utrecht aangepast na protesten

Bericht door Stephan »

Lijn 5 rijdt volgens de plannen volgend jaar via het 24- Oktoberplein naar Oog in Al en vervolgens naar het nieuwe NS- Station Leidsche Rijn Centrum.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 34 gasten