Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Suus » Zo 10 Jun 2012, 10:09

Voor de reiziger is reizen met de Zuidtangent niet leuk, er zijn regelmatig berichten dat de bussen nokkiewokkie zitten, op een gegeven moment stoot dat reizigers af.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Daniel » Zo 10 Jun 2012, 10:16

Vinny schreef:Hoe hard mogen bussen hier?
https://maps.google.nl/?ll=52.096541,5. ... 4,,0,-2.38

70, maar de bussen naar De Uithof komen daar niet :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Geert » Zo 10 Jun 2012, 10:55

Op de HOV-baan tussen de Berekuil en de Uithof (route lijn 11, aan de andere kant van de rotonde van Vinny's link) mogen de bussen ook 70 rijden. Maar zo'n snelheid in die rammelende dubbelgeledes is niet heel comfortabel ;)

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor 010jongen » Zo 10 Jun 2012, 11:02

@klaasje de trams gaan gekoppeld rijden naar mijn weten. dus dan kunnen er telkens ongeveer 400 mensen mee. met een geplande frequentie van 16x per uur zou de capaciteit geen probleem moeten zijn.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor R-Flow » Zo 10 Jun 2012, 13:16

Vinny schreef:De Zuid-tangent vervoert ook zoveel reizigers per dag, en functioneert een stuk beter zonder tramrails. Bussen zijn namelijk flexibeler, die kunnen ook over de snelweg rijden bijvoorbeeld.

De Zuidtangent bussen zitten veelal overvol in de spits. Weet ook totaal niet wat het voordeel is van vast staan/langzaam rijden in de file.

Zonnig
Berichten: 375
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Zonnig » Ma 11 Jun 2012, 18:35

Schultz chanteert met tramlijn Utrecht .... jaja .... maar was het niet de gemeente Utrecht die de plannen jaaaaren tegen heeft gehouden. Boontje komt om zijn ....

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Vinny » Ma 11 Jun 2012, 19:36

Utecht moet gewoon de uitbreiding van De Uithof torpederen. Dat is de oorzaak van het vervoersprobleem
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor 010jongen » Ma 11 Jun 2012, 19:51

wordt gewoon eens tijd voor een vokwaardig tramnet in utrecht

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Klaasje » Ma 11 Jun 2012, 20:00

R-Flow schreef:
Vinny schreef:De Zuid-tangent vervoert ook zoveel reizigers per dag, en functioneert een stuk beter zonder tramrails. Bussen zijn namelijk flexibeler, die kunnen ook over de snelweg rijden bijvoorbeeld.

De Zuidtangent bussen zitten veelal overvol in de spits. Weet ook totaal niet wat het voordeel is van vast staan/langzaam rijden in de file.

Ooit van "Lijnbus op Vluchtstrook" gehoord? Fantastisch concept. Afgelopen week stond er 10 kilometer file op de A6 en A1. Vertraging: -1 minuut. (t.o.v. -2 normaliter) Verder gaat het hier natuurlijk niet over de Zuidtangent maar over de tram in Utrecht.

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Klaasje » Ma 11 Jun 2012, 20:05

Vinny schreef:Hoe hard mogen bussen hier?
https://maps.google.nl/?ll=52.096541,5. ... 4,,0,-2.38


25.000 reizigers per dag is voor een busverbinding erg veel, internationaal gezien wordt dat gezien als het moment waarop tramvervoer efficienter wordt door de grotere capaciteit van de voertuigen. Het verschil is dat in Nederland allerlei grommende mensen proberen deze efficiencyslag tegen te houden terwijl in het buitenland (Duitsland, Frankrijk, Zwitserland) de overheid mooie toekomstvisies voorleggen en in recordtijd nieuwe trambanen openen.
De Zuid-tangent vervoert ook zoveel reizigers per dag, en functioneert een stuk beter zonder tramrails. Bussen zijn namelijk flexibeler, die kunnen ook over de snelweg rijden bijvoorbeeld.

De Zuidtangent vervoert die reizigers natuurlijk verdeeld over de lengte van het traject. De Bussen in Utrecht hebben relatief veel reizigers die de hele rit maken. Anders kan je het ook wel vergelijken met lijn 1 in Almere die ook slechts 8x per uur rijdt maar wel meer reizigers vervoert.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor R-Flow » Ma 11 Jun 2012, 20:15

Klaasje schreef:Ooit van "Lijnbus op Vluchtstrook" gehoord? Fantastisch concept. Afgelopen week stond er 10 kilometer file op de A6 en A1. Vertraging: -1 minuut. (t.o.v. -2 normaliter) Verder gaat het hier natuurlijk niet over de Zuidtangent maar over de tram in Utrecht.

Ooit wel eens gehoord dat de 310 gewoon dagelijks vast staat in de file? :roll:

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Klaasje » Ma 11 Jun 2012, 20:18

Op de A10 zeker.. Maar dat geldt dus niet voor de 300 en voor de 310 wordt binnenkort een busbaan aangelegd.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Geert » Ma 11 Jun 2012, 21:17

Terug naar de tram in Utrecht, jongens :)

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Justin » Vr 15 Jun 2012, 10:26

Dus, de tram naar de Uithof komt ergens in 2084 ofzo? :twisted: :X
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Busfoto.nl » Di 07 Aug 2012, 17:03

Interessant idee wat onlangs bij het BRU langskwam: ter ontlasting van lijn 12 totdat de tram komt een tijdelijk station Utrecht Biltstraat...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor Daniel » Di 07 Aug 2012, 20:32

Was die vergadering op 1 april ofzo? :mrgreen: De enige spoorlijn die de Biltstraat kruist is immers de Maliebaanspoorlijn, willen ze dan de reizigers naar De Uithof met de museumpendel gaan vervoeren? Zoveel ruimte is er immers nu ook weer niet tussen Utrecht en Blauwkapel, ookal omdat je de sprinters naar Bilthoven moet kruisen en voor beide richtingen slechts één spoor hebt om op kop te maken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht

Berichtdoor 010jongen » Di 07 Aug 2012, 21:21

Ben benieuwd hoe het nu àllemaal gaat lopen.. Men is toch wel al bezig met de infrastructuur. Pas geleden nog die rechtszaak. Ging deels over wissels voor o.a. De tramlijn naar de uithof. Het is gewoon jammer dat er niet direct een tramlijn via de binnenstad aangelegd wordt.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten