Pagina 4 van 5

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: do 14 jun 2012, 07:55
door Vinny
Je krijgt toch sowieso een verschuiving van het materieel? Overigens begrijp ik de weerzin tegen Spakelerweg niet. Van der Madeweg is ook niet veel meer dan een betonnen steenklomp en daar wordt ook overgestapt...

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: do 14 jun 2012, 08:51
door Suus
Van der Made heeft iets wat de Spaklerweg niet heeft: perronkappen!

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: do 14 jun 2012, 10:59
door JWM
Op Spaklerweg zou (vrijwel) iedereen moeten overstappen omdat het dan een eindpunt is, terwijl de 50 en 53 na van der Madeweg gewoon doorrijden naar de bestemmingen waar de meeste reizigers naar toe op weg zijn. Meer dan de helft van de reizigers kan daar dus ook gewoon blijven zitten. Om diezelfde reden ben ik er ook geen voorstander van om de ringlijn naar Gaasperplas te verleggen.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: do 14 jun 2012, 16:30
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Dan moet er weer worden ingeleverd op lijn 53/54 (aangezien naar schijnt de M5 voornamelijk op lijn 50 komt te rijden).
Jeuj! *O*

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: vr 15 jun 2012, 15:21
door hauptbahnhof
We moeten het nog zien hoor... Alle plannen kunnen zo weer veranderen.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: vr 15 jun 2012, 15:32
door R-Flow
-o-

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: di 25 sep 2012, 11:16
door Roeland
Ik hoorde dat de Amsterdamse PvdA deze week in de raadscommissie een voorstel wil bespreken om de Noordzuidlijn door te trekken naar de VU. Zie:
http://zoeken.adam.raadsinformatie.nl/c ... cgi/id=BWK
en dan agendapunt 28 en 29.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: di 25 sep 2012, 13:13
door R-Flow
Roeland schreef:Ik hoorde dat de Amsterdamse PvdA deze week in de raadscommissie een voorstel wil bespreken om de Noordzuidlijn door te trekken naar de VU. Zie:
http://zoeken.adam.raadsinformatie.nl/c ... cgi/id=BWK
en dan agendapunt 28 en 29.
Las laatst dat geen enkele andere partij iets ziet in het plan. Past ook totaal niet binnen de huidige plannen voor het "nieuwe" station Zuid.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: di 25 sep 2012, 20:43
door Vinny
Het is ook gewoon fysiek onmogelijk wanneer de A 10 zuid ondergronds wordt gebracht... :X

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: di 25 sep 2012, 21:43
door R-Flow
Vinny schreef:Het is ook gewoon fysiek onmogelijk wanneer de A 10 zuid ondergronds wordt gebracht... :X
Dat hangt er van af hoe diep de A10 komt te liggen. Het slaat alleen nergens op om zo laat nog met dit idee te komen. Ze hebben het hele Europaplein een meter moeten verhogen om de N/Z-lijn boven te laten komen om 'm vervolgens een station verderop weer naar beneden te laten duiken?

Laat ze dat geld steken in de verbetering van de rest van het metronet. We hebben nog drie lijnen straks die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken en overig materieel dat ook wel vervangen mag worden. Wellicht een verlenging van de Ringlijn of N/Z-lijn om Noord een stuk beter te bedienen. Nee, we gaan weer tonnen, zo niet miljoenen, uitgeven zodat Wim en Ingrid een stukje minder lang hoeven te lopen van tram 5 naar metro 52. Stel je voor dat beetje lichaamsbeweging. :N

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: di 25 sep 2012, 23:16
door Vinny
Jongen, dit is gewoon een gevolg van het beleid om het station Amsterdam Zuid voor de treinen en metro's op het huidig niveau te houden terwijl de snelweg wel ondertunneld moet worden. Oorspronkelijk zou ook het openbaar vervoer ondergronds gaan, en dan had je de mogelijkheid wel gehad om de Noord-Zuidmetro in zuidelijke richting door te trekken. Wat mij betreft gaat de ondertunneling van de snelweg ook niet door: dit is een zinloos prestigeproject terwijl het milieutechnisch en omgevingstechnisch niet nodig is: de zuidas is een bedrijventerrein: er leven dus geen zeldzame diersoorten, en ook de nachtrust van mensen wordt niet verstoord: er woont namelijk niemand... :roll:

Gegeven het feit dat er politiek is afgekaart dat de snelweg wel ondergronds gaat en dat de paar honderd miljoen euro die er voor nodig is om station Zuid WTC af te breken en ondergronds te herbouwen nooit meer beschikbaar komt is het pech, pindakaas. Dan kan de metro dus niet worden doorgetrokken. Dan kun je wel een blauwe vinger aan inspraakbrieven schrijven maar iets dat niet kan, wordt niet mogelijk daardoor ;)

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: di 25 sep 2012, 23:56
door R-Flow
Die metro naar Amstelveen komt er nu toch niet, wel of geen volledig dokmodel. Het nut van de A10 ondergronds ontgaat mij trouwens ook volkomen. De constructie wordt i.v.m. bezuinigingen zo gemaakt dat je er geen gebouwen boven op kunt bouwen, de sporen en station blijven bovengronds. Dus wat moet je er verder mee?

Maak het of zo dat je in elk geval in de toekomst nog er boven op kan bouwen of wacht er gewoon mee tot je meer geld hebt. Maar goed dat is het hele probleem hier in Nederland. Amsterdam wordt geacht relevant te blijven internationaal gezien, maar vervolgens mag de stad wel voor een groot gedeelte zelf opdraaien voor de kosten van dit soort megaprojecten. Dan krijg je dit soort halfbakken tussenoplossingen. Ondertussen worden in tal van kleine nabijgelegen gemeentes groen licht gegeven tot bouw van allemaal loze bedrijventerreinen die de positie van de Zuidas ondermijnen en ook niet bepaald een positieve invloed hebben op het fileprobleem. Breukelen moet zich net zo belangrijk voelen als Amsterdam. Slaat nergens op en op termijn onhoudbaar.

Erg interessante uitzending hierover op Tegenlicht. Amsterdam Make-over 2040:
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -2040.html

Het is vooral jammer dat weinig projecten echt worden aangelegd zoals deze bedoeld zijn. Constant die compromissen, zaniken over geld, downsizen, etc. Ik weet niet beter hier in Amsterdam.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 00:08
door Suus
Het is wel de vraag wat de rest van Nederland heeft aan een ondergrondse ringweg bij Amsterdam, dat stuk van de ring is vooral voor bestemmingsverkeer en trekt relatief weinig doorgaand verkeer (want daarvoor zijn betere alternatieven).

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 00:27
door R-Flow
Het gaat er totaal niet om of Willemien uit Dieverbrug persoonlijk wat heeft aan de N/Z-lijn of een ondergrondse A10. Het gaat erom dat de hele Nederlandse economie gebaad is bij een gezond en op internationaal gebied relevant Amsterdam. Helemaal gezien het feit dat na massale leegloop in de jaren '60-'70 de grote steden weer sterk groeien. Zelfde geldt voor Rotterdam, Den Haag en Utrecht bijvoorbeeld. Het draait om de "big picture" en die visie ontbreekt nu veelal. Breukelen wordt op gelijke voet gezet met Amsterdam (ik chargeer) wat op ieder front negatieve gevolgen met zich meebrengt.

Check de bovenstaande uitzending maar, daar wordt het perfect in uitgestippeld allemaal.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 08:49
door Vinny
Bee schreef:Het is wel de vraag wat de rest van Nederland heeft aan een ondergrondse ringweg bij Amsterdam, dat stuk van de ring is vooral voor bestemmingsverkeer en trekt relatief weinig doorgaand verkeer (want daarvoor zijn betere alternatieven).
Ik wil er wel op wijzen dat tussen Badhoevedorp en Diemen de A 10 korter en sneller is dan de A 9 ;)

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 10:13
door Suus
Alleen vanuit Almere ben je sneller in Den Haag via Utrecht.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 12:29
door Anne
Bee schreef:Alleen vanuit Almere ben je sneller in Den Haag via Utrecht.
Ging even aan mezelf twijfelen want ik rij vanaf Den Haag altijd via de A10-zuid naar de polders.
Volgens GoogleMaps kom ik op de volgende afstanden:
Malieveld - A6 afrit S101 is 77 km via de A10 en 103 km en Utrecht (via A27 en A1 naar A6).
Malieveld - A6 afrit S106 is 90 km via de A10 en 107 km via Utrecht (A27 tot A6 volgen).

Ook in reistijd is de route via Amsterdam sneller (ca. 15 min).

Mijn route is dus ook voor de CO2 uitstoot gunstiger :P
(ja de trein is natuurlijk nog gunstiger maar dan kom ik niet altijd waar ik wil zijn)

Maar hoe staat het met de A9 tussen de A2 en de A1.
Een verbetering van de Gasperdammerweg of vervangend tracé heeft ook invloed op gebruik A10-zuid.
Hoewel de grootste drukte op de A10 natuurlijk wel het verkeer naar A-dam is.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 13:08
door Suus
Alleen mag je via Amsterdam slechts een klein stukje 120, terwijl je via Utrecht tussen Almere en Utrecht en tussen Utrecht en Den Haag altijd 120 of 130 mag. Bij Leiden mag je voor een paar kilometer slechts maar 80 op de A4.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 13:30
door paolie
Vanuit Almere rijdt er waarschijnlijk meer verkeer naar Schiphol, dan naar Den Haag...

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 13:50
door TLP
Bee schreef:Alleen mag je via Amsterdam slechts een klein stukje 120, terwijl je via Utrecht tussen Almere en Utrecht en tussen Utrecht en Den Haag altijd 120 of 130 mag. Bij Leiden mag je voor een paar kilometer slechts maar 80 op de A4.
dat ligt aan de bouw van het nieuwe aquaduct, zodra dat klaar is mag je daar 's avonds 130(!) (En overdag 100 maar ja)

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 14:33
door Ardan
Mag dit effe heul gauwvlugsnel verkassen naar het Wegenforum? :mrgreen:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 19:57
door Vinny
Misschien is de beste manier om regionaal openbaar vervoer op te waarderen een R-net buslijn: Amsterdam Marnixstraat (Leidseplein)-Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn-Wilnis-(evt. Woerden/Breukelen/Hilversum...), door investeringen tussen Schiphol en Uithoorn in vrije busbanen zal dit best sneller kunnen zijn dan via Amstelveen.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 21:11
door TLP
Heu ho ik wil ook wel gebruikmaken van zo'n lijn en ik ben vast niet de enige die er brood in ziet... de vraag hoeveel mensen die via Schiphol reizen dit ook willen/nodig hebben...
Ik bedoel: ik denk dat je bij een verlegging via Schiphol juist reizigersverlies hebt in plaats van winst en dan kunnen mij die 2 minuten ook niet zoveel schelen. Overigens: je zou de Handweg kunnen opwaarderen en de bus via de route van lijn 172 tussen hrt Busstation en Bovenkerkerweg kunnen verleggen en Spinnerij als overstapstation kunnen betitelen. Het is maar een ideetje.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 21:28
door Suus
De halte Spinnerij staat juist op de nominatie als een van de haltes die opgeheven zouden kunnen worden. Het is ook een van de rustigste haltes op de lijn.

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 21:47
door TLP
Dan lopen we tegen een probleem aan ja. Maar goed het komt er dus gewoon op neer dat ik liever een lichte opwaardering zie van de huidige route + eventueel de verlenging die Vinny voorstelt dan een omlegging via Schiphol...