GVB experimenteert met gratis wifi in tram

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: GVB experimenteert met gratis wifi in tram

Bericht door Hainje »

Dank voor de tip, even niet bij stilgestaan. Al zullen nu wel genoeg mensen mijn achternaam hebben gezien inmiddels.
🍉
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: GVB experimenteert met gratis wifi in tram

Bericht door MarkNL »

Hainje schreef:Toevallig vandaag even kunnen oefenen met de wifi gedurende het meten van een traject. Het lijkt er sterk op dat hoe meer wifi apparaten er zijn, des te meer interferentie de GPS heeft. Dit is daar een redelijk goed voorbeeld van. Op deze kaart zie je het resultaat in stedelijk gebied nog een stuk beter. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? #dtv
Interferentie met WiFi zal het niet zijn, WiFi zit op een totaal andere frequentie dan de GPS signalen. Wel is bekend dat GPS het slechter presteert in dichtbebouwde gebieden, zeker als de gebouwen wat hoger worden. Als je laag op de grond staat dan kan je telefoon letterlijk minder goed de satellieten bereiken, doordat gebouwen het zicht op de lucht blokkeren. Je signaal wordt dus minder accuraat. Een oplossing hiervoor bestaat niet echt, behalve zorgen voor meer verbindingen met satellieten, sommige apparaten maken daarom naast GPS ook verbinding met het Russische GLONASS. Assisted GPS, dus gebruik van mobiele of wifi-netwerken als ondersteuning, kan helpen maar geeft ook zeker geen garanties.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GVB experimenteert met gratis wifi in tram

Bericht door JWM »

Hainje schreef:Dank voor de tip, even niet bij stilgestaan. Al zullen nu wel genoeg mensen mijn achternaam hebben gezien inmiddels.
Die wist ik toch al :wink: Maar dat heb je er toch wel voor over om exact te kunnen meten hoeveel millimeter je reist?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten