Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Dosje
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 22 jun 2012, 20:27

Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door Dosje »

De gasbussen van het GVU worden bij elkaar gehouden door ducktape.
Zo sprak een van de buschauffeurs van het GVU en ook, dat de bussen veel problemen hebben en nogal gaar zijn.
Die bussen overleven het niet zei de buschauffeur tot zeker nog wel eind volgend jaar. Dan komt er een nieuwe concessie die daarvoor moesten ze opnieuw doen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door R-Flow »

Moet me denken aan een studiegenoot die terugkwam uit Moskou en een soortgelijk verhaal vertelde over de trolleys daar die met touw bij elkaar gehouden werden. :D

Heerlijk hypocriet landje leven we ook in hè? Als je als burger een keer een fuckup begaat mag je gelijk ik weet niet hoeveel euro's ophoesten, maar als het de regeerders zo uitkomt lappen ze alle regels aan hun laars. Kan me nog goed herinneren dat voor de Combino's hier trams rondreden die al jaren niet door de APK (of wat de tramvariant ook is) gekomen waren.
Dosje
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 22 jun 2012, 20:27

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door Dosje »

En dan te bedenken dat die Den Oudsten vele malen beter was dan die witte vodjes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door Geert »

De gasbussen van het GVU waren een paar jaar terug al een rammelende verzameling van ducktape en onderdelen. Die bussen hadden nu eigenlijk al afgevoerd moeten zijn aangezien BRU al een nieuwe concessie had willen starten, maar zoals bekend heeft dat meerdere malen vertraging opgelopen. Tja, zolang de bussen door de APK komen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door Klaasje »

Het mooiste voorbeeld van de houdbaarheid van ducktape-bussen is wel de serie bussen die in Almere rondrijdt. Die rammelden compleet in uit elkaar, zaten vol met ducktape en waren bijzonder storingsgevoelig. Vervolgens zijn die dingen opgeknapt en rijden ze tegenwoordig weer als een zonnetje rond. Het probleem in Utrecht is alleen dat aan de ene kant de prikkel ontbreekt om wat aan die bussen te doen (een goede concessie) en dat aan de andere kant de verwachting is dat die bussen binnen een korte tijd aan de kant gaan. (Opknappen is duur als je naar de terugverdientijd kijkt.)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door find_your_spot »

Overigens heeft een bus met tape niks te maken met de staat van de bus zelf.
Materieel staat of valt bij het onderhoud.
For Your Railroad Adventures
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door R-Flow »

find_your_spot schreef:Overigens heeft een bus met tape niks te maken met de staat van de bus zelf.
Dat hangt af van de functie van het tape lijkt mij.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door Michael 1988 »

Uhm.... Misschien een domme vraag en opmerking, maar vrijdag zag ik (voor zover ik kon zien die dag en op de fotos) geen ducktape op de gasbussen die ik zag. Waar zit die tape dan? Sommige bussen zagen er wel een beetje vuil/beschadigd uit, maar niet dat ze zo uit elkaar vallen of zo en ik heb erger gezien. Ik heb het overigens over de Van Hool A300 bussen, de gelede bussen had ik niet gezien.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door Zonnig »

Wie weet kunnen ze een aantal bussen uit Friesland of van Zuid-Holland-Noord gaan gebruiken.

(Er vanuit gaande dat ze deze concessies definitief kwijt zijn).
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Gasbussen GVU wordt met ducktape in elkaar gehouden

Bericht door Dagren »

Mooi toch? Ductape is geweldig spul, ze zouden er de hele bus wel van kunnen maken!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 80 gasten