Geen RijnGouweLijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Edwin

Geen RijnGouweLijn

Berichtdoor Edwin » Wo 27 Jun 2012, 15:36

Einde aan discussie over RijnGouweLijn
DEN HAAG - Provinciale Staten van Zuid-Holland hebben woensdagochtend een einde gemaakt aan de bewogen geschiedenis van de RijnGouweLijn. Het plan voor een tram door Leiden is definitief van de baan.

In plaats daarvan zullen er vier keer per uur treinen rijden tussen Leiden en Utrecht. Ook komen er bussen op vrije banen naar onder meer Rotterdam en Zoetermeer. Het plan kost zeker 380 miljoen euro.

In het debat stelde de PvdA dat de provincie veel te veel betaalt aan ProRail voor spoorviaducten op het traject. Het voorstel van die partij om 150 miljoen euro te bezuinigen haalde geen meerderheid.

Bron

Nou vraag ik mij af, welk plan kost 380miljoen? Bedoelen ze daarmee de Zoro-Bus of de "4 ker per uurs de treinen"?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

erjeebee

Re: Geen RijnGouweLijn

Berichtdoor erjeebee » Wo 27 Jun 2012, 15:46

Zie ook Topicje hier
Op de zijkant "12 Geleen", op de voorkant "12 Geleen". Komt mevrouw langsgelopen, kijkt op zijkant, kijkt op voorkant, komt de bus in: "Chauffeur, gaat deze bus naar Geleen?"

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » Do 28 Jun 2012, 11:41

Edwin schreef:Ook komen er bussen op vrije banen naar onder meer Rotterdam en Zoetermeer. Het plan kost zeker 380 miljoen euro.
Bron

Leuk. :D
Dan vraag ik me alleen af: waarvandaan komen dan die vrije busbanen naar Rotterdam en Zoetermeer? Vanuit Leiden, vanuit Gouda, vanuit Tsjummearum, vanuit Tweede Exloërmond? Dat vertelt het artikel namelijk niet. :wink:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

reisthijs

Berichtdoor reisthijs » Do 28 Jun 2012, 12:01

Vanuit de plaatsen waar de Rijngouwelijn zou gaan rijden natuurlijk, lijkt me logisch toch? Je kan niet alles voorkauwen in een beknopt artikeltje.

Wel raar dat nu ineens Rotterdam genoemd wordt, die verbinding kwam in het plan waar we het nu over hebben niet voor. Rotterdam Is ook te ver buiten het RGL-gebied.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Suus

Berichtdoor Suus » Do 28 Jun 2012, 12:09

Zoetermeer vanuit Leiden kan ik nog volgen (lijn 206 rijdt daar al met groot succes), maar waar die bus naar Rotterdam vandaan moet komen?
Rame à l'approche

Chauf21
OVNL-beheerder

Berichtdoor Chauf21 » Do 28 Jun 2012, 12:31

Je kan er donder op zeggen dat dat de Zoro-buslijn is.

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » Do 28 Jun 2012, 12:57

Lijkt me niet, want dat is geen vrije busbaan naar Rotterdam, maar slechts t/m Rodenrijs.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Chauf21
OVNL-beheerder

Berichtdoor Chauf21 » Do 28 Jun 2012, 13:21

PS van Zuid-Holland hebben gisteren ingestemd met dat plan voor het HOV-NET Zuid-Holland Noord. In een van de eerdere berichten en in andere topics wordt naar dat document gelinkt. Er wordt daarin gesproken over zeven buscorridors, voornamelijk rondom Leiden.
Waarschijnlijk heeft Omroep West dat rijkelijk vrij geïnterpreteerd en gecombineerd met andere plannen, waardoor men tot een busverbinding naar Rotterdam komt. De praktijk zal zijn een bus (Katwijk-)Leiden-Zoetermeer, een bus Zoetermeer-Rodenrijs en een metro Rodenrijs-Rotterdam. Dat de media niet altijd even secuur zijn, is voor jou toch niets nieuws? ;)

Terug naar “OV in West-Nederland”