Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Bericht door Suus »

Op de looproute van het station naar de Zaanse Schans kom je al langs een filiaal van de ABN-Amro met geldautomaat, dus nog eentje op het station lijkt mij niet echt noodzakelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Bericht door R-Flow »

Weet verder niet hoe ver lopen het naar die ABN is. In het algemeen is een pinautomaat in of direct buiten het stationsgebouw echt geen overbodige luxe.
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Bericht door greyhound »

Dat bord moet er natuurlijk direct komen. Maar je maakt mij niet wijs dat de engelsen japanners fransen etc verwachten dat er een wc zit in een sprinter. In de voorstadstreinen in die landen zitten die meestal ook niet en je ziet daar eigenlijk nooit iemand met samengeknepen benen over het station lopen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Bericht door Chauf21 »

Het toilet is in deze discussie/dit nieuwsbericht het probleem helemaal niet. Het probleem is dat degene bij wie je de sleutel van het toilet op/bij het station moet ophalen, geen bordje mag plaatsen met de melding waar je de sleutel kan ophalen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Bericht door fogeltje »

R-Flow schreef:Ik snap het hele probleem niet. De metro's van RET die tussen Slinge en Den Haag CS rijden hebben ook geen plee aan boord. De R-net snelwegbussen tussen Amstel en Hilversum via Huizen idem. Daar hoor je niemand over bitchen. Maar als het om een Sprinter tussen Zaandam en Amsterdam gaat is er opeens crisis. Komt dat door de gele kleur van de NS of zo? Weet je wat? Geef GVB de concessie, zet metro's in en klaar. Geen gezeur meer over WCs.

Hypocrisie ten top. :pos:
Even los of nu wel of niet per direct alle Sprinters verbouwd moeten gaan worden en wie dit betaalt.

Men verwacht dat bussen en trams geen WC's hebben. Van treinen wordt dit in het algemeen wel verwacht. Nederlanders zullen het inmiddels wel weten, maar dit artikel spreekt dan ook specifiek over toeristen die dit in het algemeen niet zullen weten (maar er wel achter komen). Als er op een bepaalde lijn veel toeristen reizen dan mag het op zijn minst aangegeven worden dat er geen WC's in die treinen zijn. En het is erg kinderachtig dat je geen bordje op het station mag plaatsen om de mensen dan naar de enige WC te leiden die er wel is. Of concurreren ze dan met een onzichtbare ProRail plee?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Bericht door Suus »

Is het wel zeker dat toeristen verwachten dat treinen toiletten hebben? Ik geloof dat namelijk niet direct eerlijk gezegd, zeker niet met toeristen die uit een land komen waar treinverkeer niet zo gebruikelijk als in Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Bericht door R-Flow »

fogeltje schreef:Men verwacht dat bussen en trams geen WC's hebben. Van treinen wordt dit in het algemeen wel verwacht. Nederlanders zullen het inmiddels wel weten, maar dit artikel spreekt dan ook specifiek over toeristen die dit in het algemeen niet zullen weten (maar er wel achter komen). Als er op een bepaalde lijn veel toeristen reizen dan mag het op zijn minst aangegeven worden dat er geen WC's in die treinen zijn. En het is erg kinderachtig dat je geen bordje op het station mag plaatsen om de mensen dan naar de enige WC te leiden die er wel is. Of concurreren ze dan met een onzichtbare ProRail plee?
Mensen moeten gewoon goed op de hoogte worden gebracht dat er geen WCs aanwezig zijn. Misschien een leuke aanwinst voor het omroepsysteem op de stations? Haha - Verder heb ik geen idee wat het verwachtingspatroon van toeristen is, maar daar heb jij blijkbaar onderzoek naar gedaan. :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Sprinters zonder WC probleem voor toeristen

Bericht door Wubbo »

Als ik toerist ben in het buitenland verwacht ik op korte afstanden ook geen WC, op lange afstanden wel. Voor Amsterdam - Koog-Zaandijk zou ik als toerist dus geen WC verwachten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 196 gasten