NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Berichtdoor Daniel » Vr 29 Jun 2012, 09:38

NS voor geschillencommissie gedaagd
Geplaatst op: vrijdag 29 juni 2012 09:37
Laatst bijgewerkt: vrijdag 29 juni 2012 09:38


AMSTERDAM - De website Treinreiziger.nl sleept de NS voor de geschillencommissie openbaar vervoer, omdat het spoorwegbedrijf de toeslag niet terugbetaalt voor Fyra's die vorige week uitvielen. Dat schrijft het dagblad Trouw vrijdagochtend.
Lees verder | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Berichtdoor Dagren » Vr 29 Jun 2012, 11:32

Hoe hoog zijn die restituties dan wel niet? Ik geloof dat een stapje naar de Geschillencommissie voor de vervoerder vaak niet goedkoop uitvalt.

robert55
Berichten: 776
Lid geworden op: Za 20 Feb 2010, 19:27

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Berichtdoor robert55 » Vr 29 Jun 2012, 17:55

Ik weet niet of die teruggave zo veel is, maar als je het breder bekijkt is het belang groot. NS zegt dat de klant had kunnen weten dat fyra niet reed en dus geen recht heeft op teruggave van het voor niets betaalde.
Dat past in een bredere lijn van het bedrijf om afwijkingen van de dienstregeling [en dat is inclusief de paarmaandelijkse wijzigingsbladen] bij de klant te leggen. Als ik op woensdag de laatste trein van Zvt naar Hlm op zaterag opvraag verschijnt er sinds kort in de reisplanner een melding dat 'dit reisadvies geen wijzigingen op de dag Zelf bevat' [parafrase]. Oftewel: 'geplande werkzaamheden' verwerken we wel, maar ga kijk nog een keer voor je de deur uitgaat.
Ik interpreteer dat als 'de dienstregeling is ook maar een inspanningsverplichting'. NS ziet ons niet als klanten, maar hoogstens als 'captive customers'

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Berichtdoor webguy » Za 30 Jun 2012, 11:09

Vind die melding in de reisplanner dan ook een zwaktebod - stel de melding anders of ga je processen optimaliseren zodat werkzaamheden er sneller in staan.
Wat er hier vooral aan de hand is dat de NS het op de website als "storing" meldt terwijl het best langdurig is en voor restitutie er dus vanuit gaat dat het "geplande werkzaamheden zijn"
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Berichtdoor Vinny » Za 30 Jun 2012, 13:14

Het is vooral een principezaak lijkt mij. Wellicht is het gewoon beter om rond de tafel te zitten en bij langdurige storingen af te spreken dat reizigers bijvoorbeeld een paar dagen vergoed krijgen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Berichtdoor Fles » Za 30 Jun 2012, 18:39

robert55 schreef:NS zegt dat de klant had kunnen weten dat fyra niet reed en dus geen recht heeft op teruggave van het voor niets betaalde.


Zo lust ik er nog wel een paar natuurlijk :lol:

Je moet het lef maar hebben :shock:

Ben benieuwd wat die commissie er van vindt.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten