NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Bericht door Daniel »

NS voor geschillencommissie gedaagd
Geplaatst op: vrijdag 29 juni 2012 09:37
Laatst bijgewerkt: vrijdag 29 juni 2012 09:38


AMSTERDAM - De website Treinreiziger.nl sleept de NS voor de geschillencommissie openbaar vervoer, omdat het spoorwegbedrijf de toeslag niet terugbetaalt voor Fyra's die vorige week uitvielen. Dat schrijft het dagblad Trouw vrijdagochtend.
Lees verder | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Bericht door Dagren »

Hoe hoog zijn die restituties dan wel niet? Ik geloof dat een stapje naar de Geschillencommissie voor de vervoerder vaak niet goedkoop uitvalt.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Bericht door robert55 »

Ik weet niet of die teruggave zo veel is, maar als je het breder bekijkt is het belang groot. NS zegt dat de klant had kunnen weten dat fyra niet reed en dus geen recht heeft op teruggave van het voor niets betaalde.
Dat past in een bredere lijn van het bedrijf om afwijkingen van de dienstregeling [en dat is inclusief de paarmaandelijkse wijzigingsbladen] bij de klant te leggen. Als ik op woensdag de laatste trein van Zvt naar Hlm op zaterag opvraag verschijnt er sinds kort in de reisplanner een melding dat 'dit reisadvies geen wijzigingen op de dag Zelf bevat' [parafrase]. Oftewel: 'geplande werkzaamheden' verwerken we wel, maar ga kijk nog een keer voor je de deur uitgaat.
Ik interpreteer dat als 'de dienstregeling is ook maar een inspanningsverplichting'. NS ziet ons niet als klanten, maar hoogstens als 'captive customers'
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Bericht door webguy »

Vind die melding in de reisplanner dan ook een zwaktebod - stel de melding anders of ga je processen optimaliseren zodat werkzaamheden er sneller in staan.
Wat er hier vooral aan de hand is dat de NS het op de website als "storing" meldt terwijl het best langdurig is en voor restitutie er dus vanuit gaat dat het "geplande werkzaamheden zijn"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Bericht door Vinny »

Het is vooral een principezaak lijkt mij. Wellicht is het gewoon beter om rond de tafel te zitten en bij langdurige storingen af te spreken dat reizigers bijvoorbeeld een paar dagen vergoed krijgen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra

Bericht door Fles »

robert55 schreef:NS zegt dat de klant had kunnen weten dat fyra niet reed en dus geen recht heeft op teruggave van het voor niets betaalde.
Zo lust ik er nog wel een paar natuurlijk :lol:

Je moet het lef maar hebben :shock:

Ben benieuwd wat die commissie er van vindt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten