grote files voor gesloten IJTunnel

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: Di 07 Jul 2009, 12:38

grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor midnet » Wo 11 Jul 2012, 13:39

ook deze zomer is de IJtunnel weer gesloten voor groot onderhoud-8 weken, vanaf afgelopen weekend.
vanaf MA 9/8 ontstonden er grote files van bussen aan beide zijden. dat komt:
a.omdat de bussen deze week nog normale dienst rijden- volg. week gaat de zomerdienst in met minder bussen
b.EBS krijgt vooral de schuld-''zij hebben veel meer bussen als ARV''-terwijl de regeling precies hetzelfde is als vorig jaar. deels komt dat door a-deels omdat EBS inderdaad meer gewone en minder geledes heeft-dus hogere frequenties.
Op di.10 stonden vele kranten er vol van, o.a. Spits en dus Telegraf en Parool.
Vanaf vandaag heeft EBS besloten om meer bussen naar de pont te sturen in Noord.
(het aantal reizigers is toch al stukken minder als normaal-om wat halflege bussen bvb op Winkelcentrum Nrd elkaars last te laten opvangen is blijkbaar onmogelijk-oja, dan heb je dat sjipgedoe).
Petra faber, zo gekend als spreekdame van het GVB, is blijkbaar overgestapt en werkt nu dito voor DIVV-dienst Infra etc.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor Etienne » Wo 11 Jul 2012, 13:50

Kan jij ook wat meer interpunctie gebruiken :?:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor Vinny » Wo 11 Jul 2012, 19:19

Tja, logistiek niet handig aangepakt...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Delftse Chauff
Berichten: 127
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 02:00

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor Delftse Chauff » Wo 11 Jul 2012, 23:09

Ik ben er vandaag is wezen kijken. Aan beiden zijden van de tunnel staan doseerlichten die eens in de 20 seconden een voertuig doorlaten. Taxi's en touringcars mogen ook gebruik maken van de tunnel. Die doseerlichten veroorzaken de ellende. Ik heb totaal het nut van die doseerlichten niet kunnen vinden vandaag.
Ik ben 3x door de tunnel gegaan en in de daluren kostte het een minuut of 2 á 3 om door het doseerlicht te komen.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor webguy » Do 12 Jul 2012, 08:59

In de spits zal het toch niet een constante stroom van bussen zijn? Neem aan dat bussen zichzelf redelijk doseren / gespreid gebruik maken van de tunnel.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 12 Jul 2012, 15:50

Sorry Webguy, dat is niet het geval. Uit Waterland vertrekken er 6 bussen per minuut naar Amsterdam in de spits. + Al het verkeer tussen Amsterdam-Noord en Amsterdam-Centrum dat door deze trechter moet. Zoals Meltrain al aangaf rijden er te veel bussen door de tunnel heen maar een andere route is er niet. De enige oplossing zou zijn alle bussen naar de noordzijde van t IJveer te laten rijden.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor Michael » Do 12 Jul 2012, 15:53

GVB zet inmiddels wel extra veren in las ik gisteren
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Delftse Chauff
Berichten: 127
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 02:00

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor Delftse Chauff » Vr 13 Jul 2012, 15:17

JeffreyMeijer schreef:Sorry Webguy, dat is niet het geval. Uit Waterland vertrekken er 6 bussen per minuut naar Amsterdam in de spits. + Al het verkeer tussen Amsterdam-Noord en Amsterdam-Centrum dat door deze trechter moet. Zoals Meltrain al aangaf rijden er te veel bussen door de tunnel heen maar een andere route is er niet. De enige oplossing zou zijn alle bussen naar de noordzijde van t IJveer te laten rijden.


Als de N/Z-lijn gaat rijden moeten al die lijnen toch ingekort worden tot het Buikslotermeerplein en dan met zijn allen overstappen op de metro?

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 13 Jul 2012, 18:49

Wel de bedoeling. En misschien nog wel het handigste.
Leven, en laten leven.

waldo79
Berichten: 3626
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor waldo79 » Vr 13 Jul 2012, 18:50

Maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek :idea:
Mij best :)

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 13 Jul 2012, 18:56

Als die lijn afkomt ben ik in ieder geval al 20 en zijn we bijna alweer met de nieuwe concessie Waterland bezig.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor Vinny » Za 14 Jul 2012, 00:51

En toen ik 20 was waren ze bezig met de vorige concessie waterland en toen was het plan om 1/3 deel van de bussen af te kappen op Buikslotermeerplein, 1/3 deel eindbestemming Amsterdam Centraal en 1/3 deel eindpunt elders in de stad..., maar toen zou de Noord-Zuidlijn al enige jaren hebben gereden ;(
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Delftse Chauff
Berichten: 127
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 02:00

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor Delftse Chauff » Zo 15 Jul 2012, 11:00

Vinny schreef:En toen ik 20 was waren ze bezig met de vorige concessie waterland en toen was het plan om 1/3 deel van de bussen af te kappen op Buikslotermeerplein, 1/3 deel eindbestemming Amsterdam Centraal en 1/3 deel eindpunt elders in de stad..., maar toen zou de Noord-Zuidlijn al enige jaren hebben gereden ;(


In principe kunnen alle (spits)ritten die MAT terug gaan naar Waterland voor hun volgende rit gelost kunnen worden bij de pont. En andersom kunnen alle ritten die MAT vanuit Waterland komen bij de pont kunnen beginnen. Scheelt een hoop ritten door de tunnel.

mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: grote files voor gesloten IJTunnel

Berichtdoor mm8_nl » Di 17 Jul 2012, 16:17

Delftse Chauff schreef:
Vinny schreef:En toen ik 20 was waren ze bezig met de vorige concessie waterland en toen was het plan om 1/3 deel van de bussen af te kappen op Buikslotermeerplein, 1/3 deel eindbestemming Amsterdam Centraal en 1/3 deel eindpunt elders in de stad..., maar toen zou de Noord-Zuidlijn al enige jaren hebben gereden ;(


En andersom kunnen alle ritten die MAT vanuit Waterland komen bij de pont kunnen beginnen. Scheelt een hoop ritten door de tunnel.


Hoe moet de passagier dan weten waar hij moet opstappen :?: Die heeft geen benul ervan hoe de bus naar het CS komt, als lijndienst of als mat-rit. Dus in de namiddag moeten wel alle bussen door de tunnel heen.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] en 1 gast