Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Maar ik als reiziger tussen Diemen Zuid op lijn 53 richting CS zie dat in de spits net niet genoeg zitplaatsen zijn voor iedereen. Had het nieuwe materieel net wat meer zitplaatsen gehad dan had zelfs iedereen in de spits kunnen zitten. Uiteindelijk geeft een absolute meerderheid van de reizigers de voorkeur van een zitplaats boven een staanplaats, zeker buiten de spits.
En dat begrijpen steden als Parijs, Berlijn, München, Oslo en Stockholm wel :Y
En dat begrijpen steden als Parijs, Berlijn, München, Oslo en Stockholm wel :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Buiten de spits kun je ook echt zitten in de metro hoor. Daar zijn die 20 stoelen echt geen drama.
Enne, hoe kom je erbij om Berlijn op te noemen? Het kleinprofiel-materieel heeft alleen maar langsbanken en de H-serie heeft ook alleen maar langsbanken.. Enige verschil is dat deze serie 3 ipv 4 deuren per bak heeft. Alleen daar valt het wel mee met ophoping van passagiers op de balkons, ik denk vooral omdat de metro's ook grotendeels op volle sterkte rijden overdag (behalve een lijn als U1/U3/U4).
Enne, hoe kom je erbij om Berlijn op te noemen? Het kleinprofiel-materieel heeft alleen maar langsbanken en de H-serie heeft ook alleen maar langsbanken.. Enige verschil is dat deze serie 3 ipv 4 deuren per bak heeft. Alleen daar valt het wel mee met ophoping van passagiers op de balkons, ik denk vooral omdat de metro's ook grotendeels op volle sterkte rijden overdag (behalve een lijn als U1/U3/U4).
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Als je (zoals ik) ziet hoeveel mensen graag niet naast iemand anders willen zitten en dan staan maar voor lief nemen voor dat handje vol minuten reistijd dan vraag ik mij af hoe groot dat probleem is. Maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ik op een andere wereld leef.Bee schreef:Maar ik als reiziger tussen Diemen Zuid op lijn 53 richting CS zie dat in de spits net niet genoeg zitplaatsen zijn voor iedereen. Had het nieuwe materieel net wat meer zitplaatsen gehad dan had zelfs iedereen in de spits kunnen zitten. Uiteindelijk geeft een absolute meerderheid van de reizigers de voorkeur van een zitplaats boven een staanplaats, zeker buiten de spits.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Het is gewoon zo dat mensen graag klagen en Rover moeilijk doet om dingen die niet echt belangrijk zijn.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Een stoel is een stoel en tenzij de dikke zwerver met zijn zwarte legging en een heuptasje er naast zit ga ik er gewoon zitten :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Mag het dan nu weer terug naar het onderwerp? Voordat we weer in een discussie over de huidige kwaliteit van de metro belanden.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Het is goed om tram 4 weer terug op het Rembrandtplein te zien.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
En ik heb er nog steeds niet mogen rijden. Straks maar 's een mailtje sturen voor rond IBC. Dan hebben ze toch meer diensten op lijn 4 (en op lijn 11).
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Aan de 11 heb je alleen weinig aangezien die niet door de Utrechtsestraat rijdt toch?
PS Viel me trouwens vorige maand in de 358 op dat tram 11 bij Leidseplein, Hobbemastraat, Museumplein en Roloef Hartplein als overstap mogelijkheid stond vermeld. Niet echt handig.
PS Viel me trouwens vorige maand in de 358 op dat tram 11 bij Leidseplein, Hobbemastraat, Museumplein en Roloef Hartplein als overstap mogelijkheid stond vermeld. Niet echt handig.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Er zitten helaas nog wel meer onmogelijke overstappen in het computersysteem, ze hebben gewoon alle lijnnummers van Google Maps gepakt en erin gesmeten vrees ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Op Google Maps zie je nergens de 11 als je op een halte klikt.Bee schreef:Er zitten helaas nog wel meer onmogelijke overstappen in het computersysteem, ze hebben gewoon alle lijnnummers van Google Maps gepakt en erin gesmeten vrees ik.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Soms wel, soms niet, hangt er vanaf of de dienstregeling vanuit het GVB naar Google is doorgestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Heeft tram 11 al gereden dit jaar?Bee schreef:Soms wel, soms niet, hangt er vanaf of de dienstregeling vanuit het GVB naar Google is doorgestuurd.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Durf ik zo niet te zeggen, maar ik denk het wel, er is tegenwoordig ook zo'n medisch congres waarvoor hij rijdt volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Is lijn 11 niet rendabel zonder congressen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Lijn 11 is vooral bedoeld om de populaire hotels rondom het Leidseplein te verbinden met de RAI.
Veel grote internationale congressen laten zalen een bidbook indienen zodat ze kunnen bepalen waar het congres de komende jaren georganiseerd kan worden. De RAI heeft de mogelijkheid om tramlijn 11 in een bidbook op te nemen, en de kosten van het rijden ervan worden dan betaald door de RAI/organisator. De lijn maakt verder geen deel uit van het kernnet en wordt ook niet betaald door de stadsregio.
Veel grote internationale congressen laten zalen een bidbook indienen zodat ze kunnen bepalen waar het congres de komende jaren georganiseerd kan worden. De RAI heeft de mogelijkheid om tramlijn 11 in een bidbook op te nemen, en de kosten van het rijden ervan worden dan betaald door de RAI/organisator. De lijn maakt verder geen deel uit van het kernnet en wordt ook niet betaald door de stadsregio.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Klopt, lijn 11 gaat niet door de Utrechtsestraat maar ik hou ook van niet-alledaagse zaken. Ben dus ook gek op omleidingen: passagiers informeren, wissels met de hand bedienen, soms voor auto's afslaan als ik geen eigen verkeerslicht heb....
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Op het hele traject rijden al een of meerdere tramlijnen. De meerwaarde is hoogstens dat je geen overstap maakt. Maar goed, het blijft altijd grappig om plotseling weer de 11 in de stad te zien rijden.JeffreyMeijer schreef:Is lijn 11 niet rendabel zonder congressen?
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Zeker. Al pleit ik wel voor een herziening van de lijnnummering. Aan torenhoge nummers zonder tussenvoegsel. ( 25,26 ) heb je ook weinig. En dan vanaf 20 de bussen. Metro's met U aanduiden en je bent klaar met dat gedoe.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Amsterdam: Hoge Sluis en Utrechtestraat
Metrolijnen met "U" aanduiden slaat helemaal nergens op in Amsterdam. De voertaal hier is nog altijd Nederlands dus zullen we het maar gewoon bij "M" houden? ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten