Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2013
Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2013
Aangezien over ruim 4 maanden al weer de dienstregeling wijzigt w.b. de CXX concessie Amstel-Meerlanden heb ik op internet gezocht naar info daarover. Er schijnt op dit moment inmiddels een Concept-vervoerplan versie 3 te zijn, waar de SRA en RAR van op de hoogte zijn gebracht door CXX. Normaal gesproken is er wel het een en ander te vinden op internet over veranderingen die CXX wil doorvoeren per 9 december a.s., maar dit keer kan ik niks vinden, behalve dat CXX lijn 300 wederom terug wil hebben over de Oranjebaan in Amstelveen. Is er iemand die meer weet over de plannen voor de dienstregeling vanaf 9 december a.s?
Dit is het enige document wat ik gevonden heb: http://www.amstelveen.nl/upload/384510_ ... 28_6_1.pdf
Dit is het enige document wat ik gevonden heb: http://www.amstelveen.nl/upload/384510_ ... 28_6_1.pdf
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Er wordt dus flink getwijfeld of lijn 300 terug moet naar de Oranjebaan of niet.
Maar is het geen optie om lijn 300 om-en-om via de Langerhuize of Oranjebaan te laten rijden?
Op de momenten dat lijn 300 iedere zes minuten rijdt (ma-vr overdag), rijdt er via beide routes iedere twaalf minuten een bus.
Maar is het geen optie om lijn 300 om-en-om via de Langerhuize of Oranjebaan te laten rijden?
Op de momenten dat lijn 300 iedere zes minuten rijdt (ma-vr overdag), rijdt er via beide routes iedere twaalf minuten een bus.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Er zijn altijd al kritische geesten geweest die niets zagen in de langere route voor lijn 300, want via de Oranjebaan is meestal sneller en biedt een betere overstap op de railverbinding naar Amsterdam.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Die omweg is er alleen gekomen voor KPMG, waar onlangs van bleek dat slechts een handjevol medewerkers met de bus reist. Oranjebaan is verreweg het beste OV-aanbod.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Klopt, want zeer veel medewerk(st)ers van KPMG hebben een lease-bak!
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
En die zitten allemaal in hun auto de bus uit te foeteren als die er weer eens voor zorgt dat het verkeerslicht van en naar de parkeergarage op rood moet omdat de bus er langs moet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Zit KPMG er dan nog?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
KPMG is verhuisd van dat oude megakantoor naar een nieuw megakantoor een paar honderd meter verder. Dat oude kantoor staat ondertussen leeg en daar zit Amstelveen nu maar mooi mee in de maag :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Stond vandaag nog een stukje over in de Volkskrant. En Deloitte verlaat hun toren bij Amsterdam Centraal voor een pand op de Zuidas, en dan beweren ze nog met droge ogen dat dat duurzaam is. Yeah right... :')
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Wat lege gebouwen betreft: kom eens een rondje doen bij mij door de wijk, de ogen vallen uit je hoofd van schrik :X
Maargoed, rechtdoor met de Zuidtangent in Amstelveen: volgaarne :Y
Maargoed, rechtdoor met de Zuidtangent in Amstelveen: volgaarne :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Ah 100 meter verderop. Ik dacht echt dat ze Amstelveen uit waren... (sorry voor de off topic vraag)Bee schreef:KPMG is verhuisd van dat oude megakantoor naar een nieuw megakantoor een paar honderd meter verder. Dat oude kantoor staat ondertussen leeg en daar zit Amstelveen nu maar mooi mee in de maag :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
MIjn eigen draadje maar even naar boven gehaald. Ik heb nog steeds geen info gevonden over de aanstaande nieuwe dienstregeling in deze concessie van CXX, zelfs geen concept-vervoerplan 2013. Iemand die iets weet? Over 7 weken is het zover en en ik heb niets bruikbaars gevonden op het internet. _O-
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Dat is een bekend issue in die regio. Toen het Schiphol Sternet werd geintroduceerd werden reizigers pas op de hoogte gebracht van de nieuwe dienstregeling toen deze al gewijzigd was..., zo zout is het in de jaren erna nooit meer voorgekomen, maar dat er een maand van te voren handzame foldertjes met meer informatie dan: "hoi, we gaan op andere tijden rijden" rijden lukt op een of andere manier nooit... :')
Overigens het uitstel van de openstelling van de N 201, de provinciale weg tussen Hoofddorp en Mijdrecht, heeft ook wel tot gevolg dat veel buslijnen nog hun vertrouwde trage route blijven rijden. Als de weg helemaal klaar is, dan wordt de 140 omgezet in R-net 340 en krijgt snellere reistijden en een kortere route.
Overigens het uitstel van de openstelling van de N 201, de provinciale weg tussen Hoofddorp en Mijdrecht, heeft ook wel tot gevolg dat veel buslijnen nog hun vertrouwde trage route blijven rijden. Als de weg helemaal klaar is, dan wordt de 140 omgezet in R-net 340 en krijgt snellere reistijden en een kortere route.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Ik vermoed dat je het half november kan verwachten. Meestal wordt er begin november een laatste definitief advies uitgebracht, Connexxion doet eventueel de laatste aanpassingen en komt dan met de wijzigingen voor 2013. Ik verwacht eerlijk gezegd weinig nieuws.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
*O*
Vinny en Bee, bedankt voor jullie reacties. Gezien de informatiestilte, ook vanuit de kant van de RAR en de SRA zou het inderdaad zo maar kunnen zijn dat er niet veel verandert. Maar desalniettemin vind ik wel, dat de reiziger dat ook ruim van tevoren hoort te weten. Maar goed, het zou mooi zijn als er weinig verandert, als ik zie in andere vervoerplannen/concessies hoe er geschrapt wordt in lijnen en frequenties, dan mogen we hier in onze handen knijpen. *bus*Bee schreef:Ik vermoed dat je het half november kan verwachten. Meestal wordt er begin november een laatste definitief advies uitgebracht, Connexxion doet eventueel de laatste aanpassingen en komt dan met de wijzigingen voor 2013. Ik verwacht eerlijk gezegd weinig nieuws.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Vorig jaar veranderde er ook best wel veel, en toen was het insiders ook pas halverwege november bekend wat ze gingen doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Vorig jaar is er een fors bezuinigingspakket doorheen gedrukt waar slechts een klein deel van de reizigers last van heeft ondervonden, daardoor daalt de noodzaak om dit jaar weer te bezuinigen, dat is immers al gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Het enige concrete wat ik kan melden is dat er ruimte in het budget is gekomen dankzij de Stadsregio om lijn 186 via de voormalige route van lijn 199 door te laten rijden om de nu ontevreden bewoners aldaar weer een bus voor hun deur te geven. Ben er achtergekomen door de lokale krant maar ik heb hier nog wel een artikeltje erover.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Volgens Arriva (pagina 14) komt er een buslijn 162 van Lisse via Lisserbroek naar Nieuw-Vennep, die wordt ontwikkeld door de SRA.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Viel me ook al op, alleen snap ik dan niet dat ze de lijn niet doortrekken naar Hoofddorp want dat leek juist altijd het probleem met de 52 i.v.m. de concessiepolitiek. Het zou de verbinding met de Haarlemmermeer immers sterk verbeteren voor de Lissenaars zolang lijn 310 niet doorgetrokken wordt. Bovendien doet de lijn in deze opzet meer concessieoverschrijdende haltes aan dan dat hij binnen AM blijft dus ik ben benieuwd...
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Volgens dit document (pagina 5) gaat lijn 162 inderdaad doorrijden naar Hoofddorp.
Het kan zijn dat Arriva dat pas later wist.
Het kan zijn dat Arriva dat pas later wist.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Dit is een interessant document. Arriva heeft gekozen voor doublures in stadsdienstlijnnummers, terwijl dat tot nu toe niet het geval was. Raar, dat plaatsen als Alphen, Gouda, Leiden, die vlak bij elkaar liggen, allemaal bijna dezelfde (lage) lijnnummers hanteren w.b. de stadsdiensten. Lijn 1,3, 4 etc komen in alle bovengenoemde plaatsen voor. Dat zou ik toch, binnen 1 concessie anders gedaan hebben. Dat komt bijvoorbeeld ook voor in de SAN (Stadsregio Arnhem/Nijmegen) waar per 9 december Hermes (CXX) gaat rijden. Daar heet het concept BRENG, maar je hebt dus bijv. BRENG lijn 1 in Arnhem en BRENG lijn 1 in Nijmegen en ook BRENG lijn 2,3 etc.in beide steden. Ik blijf dat heel apart vinden, binnen één concessie en in het geval van de SAN zelfs binnen één stadsregio dezelfde lijnnummers.Meltrain schreef:Volgens dit document (pagina 5) gaat lijn 162 inderdaad doorrijden naar Hoofddorp.
Het kan zijn dat Arriva dat pas later wist.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Ik heb weleens zitten denken of je niet veel beter een integraal stadsbusnet tussen alledrie de steden kunt aanbieden, zoals je bijvoorbeeld ook in Zuid-Limburg hebt in de Parksteden. Het zijn dan geen echte stadsbussen meer maar er ontstaat wel een stevige 'ruit', d.w.z. dat de drie plaatsen met elkaar vanuit elke wijk met hoge frequenties met elkaar verbonden worden. Dat heeft als voordeel:
- dat je geen lijnnummerconflicten krijgt.
- dat je vanuit de belangrijke knooppunten als Leiden Centraal of Alphen aan de Rijn Station gemakkelijk naar de meeste wijken van Alphen, Leiden/Leiderdorp en Gouda kan wat het reizen vergemakkelijkt en versnelt doordat het aantal overstappen verminderd wordt.
Maar goed, dit gaat off-topic dus we kunnen dit beter verder bespreken in het algemene topic over de concessie.
- dat je geen lijnnummerconflicten krijgt.
- dat je vanuit de belangrijke knooppunten als Leiden Centraal of Alphen aan de Rijn Station gemakkelijk naar de meeste wijken van Alphen, Leiden/Leiderdorp en Gouda kan wat het reizen vergemakkelijkt en versnelt doordat het aantal overstappen verminderd wordt.
Maar goed, dit gaat off-topic dus we kunnen dit beter verder bespreken in het algemene topic over de concessie.
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Toevallig ben ik hier gisteren ook naar op zoek geweest. Er is al een vervoersplan, want er is al een advies van RAR Amsterdam (Reizigers Advies Raad Stadsregio Amsterdam), zie http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/nl/p508560c3bee78 en http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/nl/p50855fe34f0fe. Het vervoersplan zelf is echter nergens te vinden. Wel kwam ik ergens anders de toekomstige route van lijn 179 tegen: http://www.haarlemmermeer.nl/bis/dsreso ... 3&type=org (pagina .
Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2
Goed gevonden! Vreemd dat de RAR of CXX de (concept-)vervoerplannen niet publiceren. Lijkt wel of het geheime stukken zijn of zo. Ik dacht dat de RAR er voor de reiziger was, u en ik dus.KapiteinT schreef:Toevallig ben ik hier gisteren ook naar op zoek geweest. Er is al een vervoersplan, want er is al een advies van RAR Amsterdam (Reizigers Advies Raad Stadsregio Amsterdam), zie http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/nl/p508560c3bee78 en http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/nl/p50855fe34f0fe. Het vervoersplan zelf is echter nergens te vinden. Wel kwam ik ergens anders de toekomstige route van lijn 179 tegen: http://www.haarlemmermeer.nl/bis/dsreso ... 3&type=org (pagina .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 154 gasten