Pagina 6 van 7

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 13 sep 2012, 18:03
door iljitsch
Ik ben goed depressief na het lezen van de laatste twee pagina's hier!

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 13 sep 2012, 21:05
door Vinny
Nergens voor nodig. De overige treinen blijven wel gewoon rijden, en als je naar België wil neem je de bus (goedkoop) of de Thalys (snel) :Y

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 15:45
door reisthijs
Ondertussen is nu de bijna volledige Belgische dienstregeling 2013 terug te vinden in Hafas. Bijna dus want één serie ontbreekt vooralsnog, in wat voor vorm dan ook, en dat is natuurlijk de s9200 ...

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 16:27
door Citaro
Ik zie dat op dit moment in de 1000-serie zowel de rit t1043 (v. 16:08 uit Rtd) als t1052 (v. 16:10 uit Asd) wordt gereden. Als deze ritten nog steeds met V250's wordt gereden, dan zouden er dus 2 stellen V250 tegelijkertijd worden ingezet in de reizigersdienst. Dacht dat er om de 3 uur met 1 stel werd gereden. Weet iemand hier meer van?

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 17:24
door reisthijs
Wat valt er meer van te weten dan wat je hier al concludeert? Het is logisch dat ze vaker gaan rijden als er meer stellen inzetbaar zijn.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 17:53
door Geert
As we speak (17.52) kruist mijn trein een Albatros bij Delft Zuid, richting Rtd. Zou er dan ook nog een derde stel testritten maken vandaag?

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 18:01
door Citaro
reisthijs schreef:Wat valt er meer van te weten dan wat je hier al concludeert? Het is logisch dat ze vaker gaan rijden als er meer stellen inzetbaar zijn.
Is inderdaad logisch. Maar aangezien ik er nog niks over vernomen had via dit forum, zocht ik ff bevestiging dat het zo zou kunnen zijn dat er dus 2 stellen worden ingezet. Maar goed, mocht iemand hier meer info over hebben, dan hou ik me van harte aanbevolen.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 18:03
door Citaro
Geert schreef:As we speak (17.52) kruist mijn trein een Albatros bij Delft Zuid, richting Rtd. Zou er dan ook nog een derde stel testritten maken vandaag?
Non de ju! Gaat de goeie kant op zo.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 18:33
door Thom91
Er schijnen naar verluidt al 3 stellen inzetbaar te zijn en vierde is er bijna..

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 21:04
door Vinny
Ik wil de pret niet drukken, maar er zijn er vijf nodig voor een dienst op Brussel... we zijn er dus nog niet...

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 21:31
door MdJ
Sellen 4804, 4805, 4806 en 4808 hebben al in de serie 1000 gereden en zijn dus inzetbaar. De 4811 is bezig om genoeg kilometers storingvrij te rijden (oa Hanzelijn, Eindhoven-Horst en Utrecht-Arnhem)

Momenteel wordt een 2-uurdienst onderhouden, waarbij er kort gekeerd wordt gekeerd te Asd.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 09 okt 2012, 21:57
door Citaro
MdJ schreef:Sellen 4804, 4805, 4806 en 4808 hebben al in de serie 1000 gereden en zijn dus inzetbaar. De 4811 is bezig om genoeg kilometers storingvrij te rijden (oa Hanzelijn, Eindhoven-Horst en Utrecht-Arnhem)

Momenteel wordt een 2-uurdienst onderhouden, waarbij er kort gekeerd wordt gekeerd te Asd.
Thx, fijne info! :pos:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: wo 10 okt 2012, 19:50
door Edwin
Op een ander forumgedeelte hier ook iemand die vandaag 2x in een V250 zat: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 98#p222598.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: wo 10 okt 2012, 20:07
door groningen
Hoeveel minuten worden met kort keren in Amsterdam bedoeld? Ze moeten die trein wel even schoonmaken en zeker als het niet in Brussel gebeurd.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: wo 10 okt 2012, 20:51
door RoelZ1
Dat is een kering van 21 minuten (Aankomst .49 en vertrek .10). Echt kort is het niet, met 'kort' bedoelen ze dat ze niet naar de Watergraafsmeer rijden.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: wo 10 okt 2012, 21:23
door MdJ
groningen schreef:Hoeveel minuten worden met kort keren in Amsterdam bedoeld? Ze moeten die trein wel even schoonmaken en zeker als het niet in Brussel gebeurd.
Het pendeltje Amsterdam-Rotterdam keert nu -tijdelijk- kort in Amsterdam Centraal.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: wo 10 okt 2012, 21:25
door Caspar
Met een kering van 21 minuten kan je ruimschoots een schoonmaakploeg door de trein heen laten gaan lijkt me zo. Ook als de trein keert op een rit vanuit Brussel...

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 11 okt 2012, 08:19
door Citaro
Edwin schreef:Op een ander forumgedeelte hier ook iemand die vandaag 2x in een V250 zat: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 98#p222598.
Ik las het, maar dat kan natuurlijk ook heel goed hetzelfde stel zijn geweest, ik acht de kans zeer groot eigenlijk.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 11 okt 2012, 10:37
door Edwin
Citaro schreef:
Edwin schreef:Op een ander forumgedeelte hier ook iemand die vandaag 2x in een V250 zat: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 98#p222598.
Ik las het, maar dat kan natuurlijk ook heel goed hetzelfde stel zijn geweest, ik acht de kans zeer groot eigenlijk.
Dat kan inderdaad zo zijn ja.

Ben benieuwd wat ze vanaf 16 oktober gaan doen qua materieelinzet, wanneer de Fyra voor 4 dagen zonder toeslag is.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 11 okt 2012, 18:54
door mijack1985

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 11 okt 2012, 19:55
door deadlock
mijack1985 schreef:was dit al ter sprake gekomen??

IC Zwolle - Deventer - Arnhem - Tilburg - Roosendaal - Antwerpen :!: :roll:
Superhandig joh, Duitsers een crossplatform overstap bieden in Antwerpen in Deventer en Arnhem!

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 11 okt 2012, 22:24
door Vinny
Ik vind het geen oplossing voor het probleem. Een trein Eindhoven-Antwerpen inleggen zou nog zinvoller kunnen zijn.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 11 okt 2012, 23:12
door RoelZ1
Waarom zou de NMBS wel mee willen werken aan een IC Zwolle - Antwerpen of Eindhoven - Antwerpen als ze dat niet willen voor Breda - Antwerpen?

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 11 okt 2012, 23:56
door Suus
Er zijn twee grote problemen met de beoogde dienstregeling van het plan.

Ten eerste: welk opstelterrein hadden ze voor ogen ten zuiden van Antwerpen? Als je de trein vanaf lijn 12 naar -2 stuurt kan je de trein niet in Schijnpoort krijgen zonder kop te maken.
Ten tweede: Een korte kering in Zwolle? Na een rit van 4 uur. Die trein is dan volledig uitgeleefd en moet even gereinigd worden. Bovendien is er geen enkele buffer om opgelopen vertragingen te verwerken.

Er is ook een ander probleem, en dat is de vraag welke locomotieven ingezet moeten worden tussen Roosendaal en Antwerpen.
Serie 28 gaat terug naar Cargo, 13 rijdt ook alleen voor Cargo, 18 is (nog) niet in Nederland toegelaten, 11.8 wordt in december afgevoerd, HSA Traxx heeft geen toelating in België.
Klein punt waarvan ik het niet zeker weet: Is wel al het ICR-materieel in België toegelaten?

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: do 11 okt 2012, 23:59
door mijack1985
Nog een nieuwsitem.

Fyra V250 zeer punctueel.

De Fyra V250, die sinds 29 juli tussen Amsterdam en Rotterdam pendelt, is zeer punctueel. In de periode tot 1 oktober reed 98 procent van de V250-treinen op tijd (bij de 5 minutennorm) in de reizigersdienst.

De hoge punctualiteit valt deels te verklaren door de ruime reistijden. De Fyra V250 is in de dienstregeling ingelegd met een snelheid van 160 kilometer per uur. Echter indien mogelijk rijdt de trein 250 kilometer per uur. Daardoor kan de trein eenvoudig vertraging inhalen.

De getrokken Fyra treinen zijn een stuk minder punctueel; in het eerste half jaar van 2012 was 13% van de rijdende Fyra's vertraagd en werd 9,8% van de Fyra's opgeheven.

NS Hispeed doet er alles aan om per december 2012 voldoende materieel te hebben om de Fyra Amsterdam - Brussel te kunnen starten met de V250-treinstellen. Op dit moment zijn vier treinstellen geschikt voor het reizigersvervoer. De meeste treinstellen worden momenteel ingezet voor het opleiden van personeel. Eén treinstel wordt nu dagelijks ingezet in de reizigersdienst.

Bron:Treinreiziger.nl