Pagina 7 van 7

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 00:53
door deadlock
Vinny schreef:Ik vind het geen oplossing voor het probleem. Een trein Eindhoven-Antwerpen inleggen zou nog zinvoller kunnen zijn.
Dat is precies de conclusie die we in de kroeg hadden.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 08:32
door Geert
mijack1985 schreef:Fyra V250 zeer punctueel.

De Fyra V250, die sinds 29 juli tussen Amsterdam en Rotterdam pendelt, is zeer punctueel. In de periode tot 1 oktober reed 98 procent van de V250-treinen op tijd (bij de 5 minutennorm) in de reizigersdienst.
(...) De getrokken Fyra treinen zijn een stuk minder punctueel; in het eerste half jaar van 2012 was 13% van de rijdende Fyra's vertraagd en werd 9,8% van de Fyra's opgeheven.
Hoeveel V250's zijn er opgeheven en is dat meer of minder ten opzichte van de ICR-treinen? Dat is denk ik interessanter dan de punctualiteit, ik bedoel, als een trein 90 km/h harder kan rijden dan gepland is dat niet zo moeilijk..

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 13:16
door Meltrain
Bee schreef: Klein punt waarvan ik het niet zeker weet: Is wel al het ICR-materieel in België toegelaten?
Volgens mij hebben alleen de rijtuigen waarvan de deuren handgrepen hebben een toelating in België. Sterker nog, de reden dat ze nog handgrepen hebben, is omdat ze nog op de dienst naar België rijden.

Maar waarom van de 186'ers van NS HiSpeed niet toegelaten in België? Het zijn toch exact dezelfde locs als de Reeks 28? :?

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 13:31
door Suus
Iets met beveiliging ofzo...

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 13:37
door RoelZ1
Softwareversie (SW). Versie 7 (Fyra) is nodig om op de HSL te rijden, maar niet toegestaan in België. De Benelux-traxxen rijden onder SW6.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 13:43
door Klaasje
Het schijnt wel degelijk zo te zijn dat inmiddels meerdere Belgische traxxen ook naar SW7 zijn gegaan. Dat is tenminste wat ik een tijdje terug op hgbtf begreep.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 13:45
door deadlock
Klaasje schreef:Het schijnt wel degelijk zo te zijn dat inmiddels meerdere Belgische traxxen ook naar SW7 zijn gegaan. Dat is tenminste wat ik een tijdje terug op hgbtf begreep.
En die mogen vervolgens Lijn 3 niet meer op :lol:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 16:06
door iljitsch
Onvoorstelbaar dat dit na een halve eeuw europese integratie niet beter geregeld is... We hebben zelfs het verschil tussen 220 en 240 volt kunnen overbruggen, maar de grens over met een trein, nee, dat blijft moeilijk.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 21:54
door Vinny
Het is zeker ook een deeloorzaak van de late oplevering van de V250 geweest..., het is klaarblijkelijk vrijwel onmogelijk om een trein te bouwen die in Nederland kan en mag rijden, in Belgie kan en mag rijden en speciaal geschikt is voor het rijden op een hogesnelheidslijn... :mrgreen:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:01
door Suus
Dan moet het wel heel erg moeilijk zijn om een Deense trein op de rails te krijgen, zo moeilijk dat men nu maar uit arremoede alsnog vier drukke spoorlijnen gaat elektrificeren zodat ze die dieseltreinen niet in hoeven te zetten :')

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:04
door Vinny
Volgens mij is er in Belgie geen ander materieel dat naar Breda zou mogen rijden voorradig, en voor het recent opgeleverde materieel van de NS geldt ook dat het zich niet op het Belgische spoorwegnet mag begeven... :evil:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:15
door Suus
De Belgen lijken wel moedwillig bezig om al het materieel dat geschikt is voor het buitenland te verbouwen op zo'n manier dat het niet meer de grens over mag. MW41 mag niet meer de grens over naar Rodagne, MS96 met Frankrijktoelating krijgt een beveiligingsinstallatie ingebouwd waardoor bijna alle treinen Antwerpen - Lille tot Kortrijk zijn ingekort, ze doen echt hun best daar om het netwerk af te sluiten van de buitenwereld :Y

HLE18 en MS08 gaat men pas in het buitenland testen als alles in het binnenland werkt (de HLE18 met 19xx-nummers zijn nog niet voor splitsen en combineren met M6-stammen toegelaten bijvoorbeeld)...

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: za 13 okt 2012, 15:19
door Edwin
De 4811 gister zweol bij Rotterdam als Amsterdam als opleidingstrein gezien. Ook stond de 4804 tegelijkertijd op Rotterdam..

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: zo 14 okt 2012, 21:00
door deadlock
Bee schreef:De Belgen lijken wel moedwillig bezig om al het materieel dat geschikt is voor het buitenland te verbouwen op zo'n manier dat het niet meer de grens over mag. MW41 mag niet meer de grens over naar Rodagne, MS96 met Frankrijktoelating krijgt een beveiligingsinstallatie ingebouwd waardoor bijna alle treinen Antwerpen - Lille tot Kortrijk zijn ingekort, ze doen echt hun best daar om het netwerk af te sluiten van de buitenwereld :Y

HLE18 en MS08 gaat men pas in het buitenland testen als alles in het binnenland werkt (de HLE18 met 19xx-nummers zijn nog niet voor splitsen en combineren met M6-stammen toegelaten bijvoorbeeld)...
Mja maar dat is natuurlijk ook wel logisch. Nadat je TBL1+ inbouwt moet je opnieuw homologeren. Daarom mogen ze niet naar Aken en Nederland rijden. En voor Luxemburg is het omdat ze daar geen adequate beveiliging hebben. Memor 2 was dat geloof ik?

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: zo 14 okt 2012, 21:13
door Suus
Begin dit jaar waren alle lijnen in Luxemburg overgeschakeld op ETCS, alleen Luxemburg - Kleinbettingen moest toen nog en dat zou dit jaar af zijn.