Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utrecht.

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Klaasje »

Maar dat is er toch al vanaf Driebergen-Zeist? Alleen wil men daar de IC-stops gaan schrappen in het kader van PHS. Of dat verstandig is, is vraag twee.... Maarja, integraal ov-beleid daar doen we niet aan. We leggen liever een veel te dure tram aan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Meltrain »

mijack1985 schreef:Stukje uit Metro over de BRU concessie. En over Qbuzz en de aandelen NS daarin. Hoe ze er verder bij komen dat NS diensten aanbied in Schotland en Ierland is mij een vraag. In Ierland zit alleen hun NSFS groep. En Northern Rail concessie is volgens mij geen Schotland.
Klopt, het noordelijkste punt in het netwerk van Northern is Chathill en dat ligt bij lange na niet in Schotland (en wordt ook maar twee keer per dag bediend :P ). Wales is bijna goed geweest: Northern rijdt tot Chester, wat minder dan 5 km vanaf Wales ligt.

Uit hetzelfde artikel: sinds wanneer heeft NS een aandeel van 51% in Qbuzz? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Daniel »

@Vinny: Die verbindingen zijn er toch al? Bilthoven heeft een spitsbus erheen, Driebergen-Zeist de hele dag een verbinding, Houten heeft een spitsbus, Lunetten heeft een spitsbus, Overvecht ook. Vanuit Amersfoort is 't al sneller met de bus te gaan i.p.v. trein + lijn 12. En dan heb je ook nog de stationsloze regiogemeenten waarvanuit je met gemak lijn 12 kunt omzeilen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Klaasje »

Maar het gaat erom dat je daar nauwelijks grote reizigersstromen mee pakt. Alles uit Amsterdam, Arnhem en Den Bosch reist het makkelijkst via het CS. Dat moet je niet hebben. Nu is het lastig om dat te verbeteren in Utrecht door de historisch gegroeide structuur van één CS met daaromheen een ov-netwerk maar eigenlijk moet je daar wel een beetje vanaf. Dat is niet makkelijk maar probeer dan zoveel mogelijk de drukste stations van randgemeenten te benutten. In principe zou een bus van Driebergen=Zeist naar de uithof maar een kwartiertje onderweg hoeven te zijn. Dat is nu nog 21 minuten. Als je daar een flinke stroom kunt trekken dan roomt dat lijn 12 al wat af.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Daniel »

Voor Driebergen zou meer bekendheid geven allicht al flink helpen. Immers bespaar je daar een behoorlijke hoeveelheid tijd doordat je niet meer eerst je bestemming voorbij hoeft te reizen en dan weer terug moet. Vanuit Den Bosch mis je een IC station in bv. Houten, want de Sprinter is te traag om een overstap op een snelle bus Houten - Uithof aantrekkelijk te maken.
Vanuit Amsterdam en Gouda wordt het een stuk lastiger, dan blijft lijn 12 al snel de meest snelle verbinding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door webguy »

Meltrain schreef:Uit hetzelfde artikel: sinds wanneer heeft NS een aandeel van 51% in Qbuzz? :?
Foutje - het moet andersom zijn - NS heeft maar 49% geloof ik - Wikipedia vermeldt foutief geloof ik dat NS die andere aandelen al heeft overgenomen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door mijack1985 »

Zouden die DAV lijnen niet een paar rechtstreekse spitsslagen naar de Uithof mogen bieden. Ik weet niet of zoiets kan, concessie technisch zeg maar.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door rm7 »

010jongen schreef:Ik denk dat die amba's makkelijk op enkele stadslijnen kunnen rijden. Weet iemand trouwens welke bussen er komen te rijden op de toekomstige lijn 33?
Het plan is dat vanaf de zomer de gele BRU-bussen vanuit Nieuwegein ingezet gaan worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Voor Driebergen zou meer bekendheid geven allicht al flink helpen. Immers bespaar je daar een behoorlijke hoeveelheid tijd doordat je niet meer eerst je bestemming voorbij hoeft te reizen en dan weer terug moet.
Een nadeel voor reizigers uit bijvoorbeeld Arnhem is wel de lagere frequente, via Driebergen kan maar 2x/u terwijl je via Centraal een kwartierdienst hebt. Zeker als je niet op vaste tijden reist is een lage frequentie onhandig.

Dat terwijl de reistijdwinst niet zo heel erg groot is (scheelt 5 á 10 minuten op een reis van ongeveer een uur.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Busfoto.nl »

Ik zat zelf wel eens te denken aan een spitsbus Leidsche Rijn Centrum/De Meern Oost - Rijnsweerd - De Uithof. Zou daar voldoende potentie inzitten?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door 010jongen »

Er is reeds al een uitgebreid spitsnet naar de uithof vanuit vele plaatsen in de regio. vanuit het DAV gebied kan je makkelijk op Busstation Lekbrug overstappen op de 287? die sinds kort ook tussen de spitsuren rijdt. vanuit Westraven zou een frequente buslijn naar de uithof ook nog wel eens wat reizigers kunnen trekken. vind Westraven trouwens erg geschikt voor een overstappunt. je zou enorm veel buslijnen kunnen inkorten indien de tram een snellere route gaat rijden over de europalaan. bespaart een hoop ruimte op CS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Daniel »

Westraven heeft nu al een best snelle kwartiersdienst (in de spits) met de 71 naar de Uithof. Wellicht win je wel wat tijd als je die bus via de A12 gaat sturen, maar op het stuk dat 'ie nu door Utrecht rijdt heeft 'ie ook wel een ontsluitende functie naar de Uithof. Zie er bv. behoorlijk wat studenten instappen bij het Europaplein die daar in de studentenflat wonen. Om te beginnen zou je die kwartiersdienst wellicht kunnen uitbreiden.

Buslijnen op de tram laten aantakken bij Westraven zou ik niet doen trouwens. Ten eerste mis je bij Westraven de plek om een goed busstation aan te leggen om comfortabel over te stappen en ten tweede is eigenlijk de afstand die de bussen daarna nog afleggen te kort om tijdwinst met de tram zwaarder te kunnen laten wegen dan het reisgemak.
Immers bedienen de bussen in Nieuwegein juist vooral de plekken waar de tram niet echt in de buurt komt en rijden de bussen juist net voorbij Westraven door grote werkgebieden waar veel forensen heen willen. Schiet niet echt op natuurlijk als je dan voor de laatste halte nog moet gaan overstappen (bv. om bij Kanaleneiland Zuid te komen)
Tegelijk heeft de tram juist weer een functie richting andere werkgebieden in Utrecht nu (rond de Graadt van Roggenweg) waar juist geen busverbinding naartoe is (vanuit Nieuwegein dan).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door 010jongen »

naast de tramhalte is genoeg plek om een busstation te realiseren. in de verre toekomst zijn er plannen om de huidige tramlijn te versnellen. het trace door kanaleneiland blijft uiteraard bediend door een andere lijn. volgens mij willen ze in de toekomst sowieso zoveel mogelijk buslijnen laten aantakken op de tramlijnen. ik heb ergens een document gelezen waarbij er onderzoek gedaan werd naar het inkorten van buslijnen om zo ruimte te besparen op CS.

In rotterdam is capelsebrug ook eigenlijk in de middle of nowhere maar toch een goed overstappunt. zeker als de tram in de toekomst door de binnenstad gaat rijden lijkt het mij wel aantrekkelijk om de tram te nemen i.p.v. de bus die ergens op busstation west eindigt.

Zeker bij de ontwikkeling van de A12 zone zullen er vast wel wat bussen daar eindigen. maar dat is misschien in 2050. voorlopig lijkt het me ook gewoon handig om zoveel mogelijk rechtstreekse verbindingen naar CS aan te bieden. hoop dat ze als eerst met een tram naar Leidsche Rijn en Zeist komen.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Busfoto.nl »

Overigens lijkt het er nu al op dat niet alle GVU-bussen in december gelijk van de straat zijn. Ergens tussen de 0 en 50 procent van de wagens blijft in eerste instantie rijden, en wordt bij de instroom van nieuwe bussen alsnog afgevoerd.
AD, 4 mei 2013 schreef: Als Qbuzz op 8 december het bus- en tramvervoer in de stad Utrecht en omgeving overneemt, verdwijnt in een klap ruim de helft van de stinkende blauwe dieselbussen. Op termijn worden alle oude GVU-bussen vervangen door gele, schonere diesels. De 140 gele bussen van Connexxion blijven, maar dan wel mét de naam Qbuzz erop.
Per 8 december verdwijnt merendeel stinkbussen
Na een langdurige juridische kwestie hakte het College van beroep voor het bedrijfsleven deze week de knoop door. De aanbesteding van het openbaar vervoer in de regio Utrecht is naar behoren verlopen en Qbuzz mag definitief de bus- en tramdiensten verzorgen.
Qbuzz, met het hoofdkantoor in Amersfoort, rijdt nu vooral in het noorden van Nederland. Het bedrijf neemt alle bussen van het vroegere GVU en de streekbussen van Connexxion over. ,,Welke voertuigen we vanaf december inzetten, gaan we nu allemaal uitzoeken. Maar zeker is dat van de 180 blauwe bussen meer dan de helft meteen verdwijnt,'' zegt Qbuzz-directeur Rob van Holten. ,,Dat scheelt meteen veel uitstoot en lawaai.'' Ook rijden er per 8 december drie elektrische bussen in de stad.
Mogelijk wordt meteen al meer oude bussen vervangen, dan nu geraamd. Dat wordt in de komende weken duidelijk na overleg met de leverancier van de bussen.
De nieuwe diesels zien eruit zoals de bestaande streekbussen in de kleuren geel met grijs en met oranje stippen. Er is straks geen onderscheid meer in uiterlijk van de stads- en streekbussen. Die keuze heeft Bestuur Regio Utrecht gemaakt, die over het openbaar vervoer gaat. ,,Het hele regionale openbaar vervoer krijgt één stijl,'' zegt BRU-woordvoerder Maarten Hartog. De trams gaan er ook iets anders uitzien. ,,Daar komen nog de oranje stippelvlakken op, die je nu al op de gele bussen ziet.''
Qbuzz neemt het personeel over. ,,Alle chauffeurs, al het technisch personeel en zelfs een aantal mensen van het hoofdkantoor van Connexxion gaan mee,'' zegt Qbuzz-directeur Van Holten. Op voorhand gaat hij er niet van uit dat de overname banen kost.
Eerder toonde personeel van het voormalige GVU zich in deze krant optimistisch over Qbuzz. Volgens de werknemers is het bedrijf achteruit gegaan sinds GVU werd overgenomen door Connexxion.
Vakbondsbestuurder Lutz Kressin van FNV Bondgenoten maakt zich zorgen. ,,We verwachten dat Qbuzz ons snel uitnodigt, want ik weet bijvoorbeeld niet hoe binnen een half jaar arbeidsvoorwaarden kunnen worden geïntegreerd. GVU-personeel had een eigen cao voor 5 jaar. Maar ook over de inrichting van bussen willen we meepraten.''
Eerder toonde Bert de Haas van vakbond Abvakabo zich ongerust over de lage inschrijving bij de aanbesteding. ,,Bedrijven concurreren op kostprijs en moeten dat terugverdienen op personeel en materiaal.''
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door candelaer »

Michael 1988 schreef: Nogmaals, MAN en Evobus leveren geen dubbelgelede bussen. Hess, Van Hool en VDL juist wel. Maar dat er een combinatie komt van verschillende merken bussen in het wagenpark is ook een mogelijkheid. Echter moeten de dubbelgelede bussen dus wel van een andere fabrikant komen.
Ze kunnen voor de dubbelgeledes natuurlijk ook nog kiezen voor deze bus: :lol:
Afbeelding
http://www.autotram.info/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael »

Michael 1988 schreef: Nogmaals, MAN en Evobus leveren geen dubbelgelede bussen. Hess, Van Hool en VDL juist wel. Maar dat er een combinatie komt van verschillende merken bussen in het wagenpark is ook een mogelijkheid. Echter moeten de dubbelgelede bussen dus wel van een andere fabrikant komen.
VDL levert nog geen eens gelede bussen. Dus ook geen dubbelgelede bussen. Wel zou er een gelede Citea op de markt moeten komen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door marvinkok »

Zoals al gezegd heeft VDL de Phileas, en die is toch echt (dubbel)geleed...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael »

Aan de Phileas had ik even niet gedacht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Vinny »

De Failra van Nederland :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael 1988 »

candelaer schreef:
Michael 1988 schreef: Nogmaals, MAN en Evobus leveren geen dubbelgelede bussen. Hess, Van Hool en VDL juist wel. Maar dat er een combinatie komt van verschillende merken bussen in het wagenpark is ook een mogelijkheid. Echter moeten de dubbelgelede bussen dus wel van een andere fabrikant komen.
Ze kunnen voor de dubbelgeledes natuurlijk ook nog kiezen voor deze bus: :lol:
http://www.autotram.info/
Het ging om onder andere VDL, Hess en Van Hool (zie een voorgaand bericht van mij). Dat er nog meer fabrikanten zijn weet ik ook wel, maar vraag niet welke. Die opmerking ging namelijk vooral om het feit dat mensen suggereerden (naar mijn mening) dat Qbuzz bij MAN en Mercedes bussen moesten bestellen en geen Citea's moesten komen. Echter moet er juist ook bij andere fabrikanten worden besteld, waaronder dus voor de Phileas van VDL, de AGG300 en/of ExquiCity van Van Hool en lighTram van Hess. Overigens, even terzijde. Heuliez Bus had in het verleden ook een dubbelgelede bus (de Heuliez TRIBUS GX 237), echter zijn deze al jaren uit productie.
Michael schreef:
Michael 1988 schreef: Nogmaals, MAN en Evobus leveren geen dubbelgelede bussen. Hess, Van Hool en VDL juist wel. Maar dat er een combinatie komt van verschillende merken bussen in het wagenpark is ook een mogelijkheid. Echter moeten de dubbelgelede bussen dus wel van een andere fabrikant komen.
VDL levert nog geen eens gelede bussen. Dus ook geen dubbelgelede bussen. Wel zou er een gelede Citea op de markt moeten komen.
Leer mij nou niet de Nederlandse bustypes kennen ;). Nou ja, ik weet wat er binnen de West-Europese Markt voor een groot deel in productie is (ik ken niet alle bustypes, en dan vooral touringcars niet).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Daniel »

Aangezien het toch ook wel met de ontwikkelingen binnen de nieuwe concessie te maken heeft plaats ik 'm hier. Het BRU houdt momenteel een enquete waarin je, naast enkele algemene vragen over waar je de proriteiten graag gelegd ziet worden (bv. hoge frequenties of ontsluitende lijnen) ook enkele gevallen gepresenteert krijgt waarin je een keuze tussen verschillende varianten voor toekomstige lijnen kunt maken. Ze geven hier steeds twee voorstellen, maar je hebt de vrijheid ook om er wat anders van te maken
Nou is er in de meeste gevallen niet heel veel anders mogelijk, maar met name de vraag over de inrichting van de verbinding Utrecht - Zeist is er eentje waarin je wat meer ideeën kwijt kunt. Of tenminste, dat was bij mij de vraag waarin ik tot een behoorlijk andere visie dan het BRU kwam.

Enquête OV-streefbeeld 2020
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door 010jongen »

Die enquete heb ik pas nog ingevuld, de lijnen naar Zuilen werd ook om gevraagd, evenals de verlegging van lijn 48. Ikzelf heb voorgesteld om bijv. In Nieuwegein wat lijnen te knippen ten zuiden van stadscentrum en een nieuwe buslijn tussen rondweg van houten-Kanaleneiland-papendorp-lage weide. Denk dat die verbinding meer potentie heeft dan Houten-Driebergen. Laatstgenoemde zou wel een ontbrekende verbinding en ver omreizen oplossen.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door matje82 »

Daniel schreef:Aangezien het toch ook wel met de ontwikkelingen binnen de nieuwe concessie te maken heeft plaats ik 'm hier. Het BRU houdt momenteel een enquete waarin je, naast enkele algemene vragen over waar je de proriteiten graag gelegd ziet worden (bv. hoge frequenties of ontsluitende lijnen) ook enkele gevallen gepresenteert krijgt waarin je een keuze tussen verschillende varianten voor toekomstige lijnen kunt maken. Ze geven hier steeds twee voorstellen, maar je hebt de vrijheid ook om er wat anders van te maken
Nou is er in de meeste gevallen niet heel veel anders mogelijk, maar met name de vraag over de inrichting van de verbinding Utrecht - Zeist is er eentje waarin je wat meer ideeën kwijt kunt. Of tenminste, dat was bij mij de vraag waarin ik tot een behoorlijk andere visie dan het BRU kwam.

Enquête OV-streefbeeld 2020
Hallo Daniël,

wat waren jouw ideeen over de verbinding Utrecht-Zeist?

Ik vond het idee van lijn 50 8 x per uur en dan lijn 52/53 maar tot Dreef/Krommerijnlaan niet goed. Wel als er een tram zou zijn met meer capaciteit.

Mijn voorstel is een tram tussen Utrecht Centraal en Zeist Dreef/Krommerijnlaan. De huidige buslijnen eindigen dan bij Dreef/Krommerijnlaan. In de spits rijden op dit traject 18 bussen per uur en vaak vele bussen achter elkaar. Dit traject is altijd druk, zelfs 's avonds laat zitten de bussen vanuit Utrecht vol (regelmatig staan er mensen rond 23 uur in lijn 50 of 53) en i.t.t. de Uithoflijn is het traject in beide richtingen druk in de spits. Op het traject Oorsprongpark-CS zouden dan 2 frequente trams kunnen rijden (die naar Zeist en lijn 11 als tram), dan houd je op de Biltstraat verder alleen bus 10/30 en 77 over. Eventueel kan er een bus/tram van Tunneltje De Bilt aftakken naar De Bilt/Bilthoven. En enkele trams zouden vanaf Zeist Dreef/Krommerijnlaan door kunnen rijden via de route van lijn 50 naar station Driebergen-Zeist. Het is dan wel belangrijk dat de tram via het centrum gaat, want buiten de spits gaat misschien wel de helft van de passagiers uit De Bilt/Zeist naar de binnenstad en niet naar het Centraal Station.

Zonder tram zie ik weinig mogelijkheden. Lijn 53 is bijna altijd te laat en de 52 zit er dan pal achter en dan zouden mensen uit beide bussen uitstappen bij Dreef/Krommerijnlaan om daar over te stappen op 1 bus van lijn 50.

Als voorkeursvariant van een lijn tussen Zeist en Odijk/Bunnik heb ik de keuze gemaakt voor een bus vanuit het centrum van Zeist direct naar Bunnik. Op dit moment is Bunnik niet bereikbaar met OV vanuit Zeist, alleen met een grote omweg. vanuit Bunnik kun je dan ook snel doorreizen richting Den Bosch.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Daniel »

Mijn idee was als volgt:
Lijn 50 wel 8x/uur, maar slechts 4x/uur door naar Driebergen-Zeist. De andere vier ritten buigen na de halte bij Het Rond af naar het busstation en rijden vervolgens als een ringlijn door Zeist-Noordoost: over de route van 56 langs het Lyceumkwartier, dan overgaand via de route van 52 naar de route van 53 terug naar het busstation.
Lijn 56 dan omleggen parallel aan 52 om de frequentie in Vollenhove op pijl te houden en na de Dreef/Krommerijnlaan de route van lijn 74 door de Vogelwijk / Griffenstein over laten nemen en zo door naar het busstation. Dat zorgt dan wel voor het opknippen van de 56 in een aparte lijn Amersfoort - Zeist en Zeist - Wijk bij Duurstede.
In plaats van lijn 74 zou ik dan de 52 door naar Utrecht laten rijden, waarbij de 52 en 56 wel dusdanig afgestemd worden dat je om en om een rechtstreekse verbinding of eentje met overstap op de Dreef/Krommerijnlaan hebt.

Hierbij ga ik overigens wel uit van de al vastgestelde wijziging voor later dit jaar waarbij het stuk van lijn 74 door Kerkebosch aan lijn 59 gekoppeld wordt.

Bij de lijn tussen Zeist en Odijk/Bunnik heb ik gekozen voor de verbinding met Driebergen-Zeist, maar dan wel met een wat strakkere route door Odijk en aanvullend een lusje langs het bedrijventerrein in Bunnik waardoor dit een snellere verbinding vanaf een IC-station krijgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Meltrain »

Volgens mij is deze link hier nog niet geplaatst: een heel klein beetje info over de plannen voor 2014.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten