Lage Vuursche

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Lage Vuursche

Bericht door visgraat »

De Lage Vuursche is heel toeristisch, maar de dorpskern kent nauwelijks inwoners. Als er één dag is waarop ik in de Lage Vuursche bussen verwacht, dan is het wel op zondag. Echter is juist het tegendeel het geval. Er rijden dagelijks bussen, behalve op zondag. Is dit geen vreemde situatie?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Lage Vuursche

Bericht door Fles »

Ja :)
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Lage Vuursche

Bericht door R-Flow »

Natuurlijk niet. Zondag hoor je thuis te rusten. :wink:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lage Vuursche

Bericht door Ronald »

Die bussen op zondag op lijn 59 zijn een aantal jaren terug niet geschrapt omdat ze zo vol zaten ;-) Het aantal toeristen in de bus is waarschijnlijk te verwaarlozen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lage Vuursche

Bericht door Vinny »

Ja. Dat is het afbraakbeleid waar sommige concessieverleners zo goed in zijn. Het laatste jaar dat de bus op zondag reed, reed deze eens in de drie uur... :| (Dan kun je dus beter naar Hollandsche Rading lopen en de trein pakken. Dat is als je een beetje doorstapt in 45 minuten te doen).

Overigens is het één van mijn favoriete herfstuitjes om in de bossen daar een flinke wandeling te maken en dan terug met de trein (of de bus)... :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lage Vuursche

Bericht door Daniel »

Toen zat 'ie dan vast net als nu in één omloop met lijn 58 die dezelfde eindpunten maar een andere route heeft. Lekker goedkoop natuurlijk om het dan met één bus te kunnen rijden.
Wat dat betreft verbaast het me dat lijn 47 (in dezelfde concessie) nogsteeds op zondag rijdt met een 2-uursdienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Lage Vuursche

Bericht door Busfoto.nl »

Ter informatie: in maart was het totaal gemiddeld aantal uitstappers op een zaterdag in Lage Vuursche met een OV-chipkaart 15,6. Er stapten 11,8 personen in. Niet veel voor een buslijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lage Vuursche

Bericht door Suus »

Lage Vuursche is meer iets waar je naartoe gaat op de fiets of wandelend, en anders met de auto. Er is een redelijk groot parkeerterrein dat bij mooi weer goed vol staat, de route ernaartoe is ook erg leuk om te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lage Vuursche

Bericht door Vinny »

testtest schreef:Ter informatie: in maart was het totaal gemiddeld aantal uitstappers op een zaterdag in Lage Vuursche met een OV-chipkaart 15,6. Er stapten 11,8 personen in. Niet veel voor een buslijn...
Gaat het hier om de plaats of de buslijn? Ik geloof dat 16 reizigers de norm is voor een busbediening van een bepaalde plaats. Gaat om 2 per uur (gedurende de 8 belangrijkste daguren). Meen een dergelijk cijfer wel eens gelezen te hebben in een rapport van de stadsregio Amsterdam.
Minder dan twee reizigers per instapmoment wordt als onwenselijk gezien voor collectief vervoer, en men opteert dan voor een taxibediening, of een belbus ofzo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Lage Vuursche

Bericht door Busfoto.nl »

Het gaat hier om het aantal in/uitstappers van lijn 59 in Lage Vuursche, dus alleen die plaats, alleen die lijn. Voor wie zich afvraagt waar ik die data vandaal haal: ze staan in de aanbesteding.

De vraag of 2 reizigers per uur per plaats de minimumgrens is voor OV-bediening is natuurlijk arbitrair en afhankelijk van de wensen die de opdrachtgever heeft.

Ik kan het verkeerd zien trouwens, maar lijn 70 rijdt toch gewoon door Lage Vuursche op zondag? Daar heb ik trouwens geen data van.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lage Vuursche

Bericht door Suus »

Lijn 70 komt niet in het dorpje waar de midgetgolfbaan en de pannenkoekenhuizen zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lage Vuursche

Bericht door Vinny »

Zoiets heet "centrum" :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Lage Vuursche

Bericht door Jurre »

testtest schreef:Ik kan het verkeerd zien trouwens, maar lijn 70 rijdt toch gewoon door Lage Vuursche op zondag? Daar heb ik trouwens geen data van.
Enkel Hooge Vuursche. Dat stelt overigens niks voor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten