Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
VIRM schreef:@Geert: ik zat ook al meteen aan RR te denken.
Maar punt is: steek eerst even geld (en aandacht, energie, mensen, etc.) om ervoor te zorgen dat alles in eigen huis op rolletjes verploopt, voordat je ergens een een nieuw speeltje aanschaft.
Jaja, een speeltje. Ronduit beledigende term voor het nemen van een serieus belang.
Verder zijn al je argumenten al onderuitgeschoffeld dus ik snap niet dat je blijft hameren op deze stroman.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
HTM benaderde NS zelf voor samenwerking Geplaatst op: donderdag 27 september 2012 14:16
Laatst bijgewerkt: donderdag 27 september 2012 14:17
DEN HAAG - Het Haagse vervoersbedrijf HTM heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) zelf benaderd voor een ''vergaande samenwerking".
Dat hebben HTM-directeur Dirk le Clercq en NS-topvrouw Merel van Vroonhoven donderdag bekendgemaakt. ''De HTM is een gezond bedrijf, maar wij zijn niet rijk. Zo kunnen we verder innoveren en uitbreiden", aldus Le Clercq.
Als alles doorgaat kunnen reizigers zowel in de tram als in de trein informatieborden vinden met onderlinge overstapmogelijkheden. ''Als er bijvoorbeeld een concert van Coldplay is, willen we zorgen dat al het vervoer goed op elkaar aansluit", legt Van Vroonhoven uit. Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik hoop dat NS een paar overtuigende vervoerskundigen detacheert naar HTM. Die kunnen dan een keer met sterke inhoudelijke argumenten de Stadsregio overtuigen dat ze hele domme dingen aan het doen zijn met de tramdienstregelingen die ze bedenken. De inhoudelijke vervoerskundige kennis is langzaamaan helemaal weggevloeid in Haaglanden, dus die zou NS mooi terug kunnen brengen.
bepaalde stadsregio's hebben totaal geen verstand van efficient om te gaan met dienstregelingen. vind de verlaging van de frequentie op lijn 2 bijv. enorme onzin. de totale vervoerscapaciteit blijft hierdoor gelijk. het inkorten van tram 19 is echt een doodsteek voor die lijn. :N. hoe verzinnen ze het. leg dan op zijn minst een overloopwissel aan waardoor de tram snel keert t.h.v. station delft.
Ns wil ook steeds meer een totaalconcept aanbieden van A naar B. Zie bijvoorbeeld de ontwikkeling van OV-fiets, Greenwheels auto's huren en dergelijke, daar past BTR goed bij. Qbuzz zou in BRU toch ook gekoppelede abonnementen gaan aanbieden?
Ik zie het al voor me: Gewoon al het OV in Nederland omschakelen naar NS-net. Intercity's, sprinters, overige regionale treinen, metro's, sneltrams, trams, bussen, buurtbussen, taxi's, veren, alles!
Dat zou niet de eerste keer zijn als NS dat wil, ze wilden volgens mij in de jaren '70/'80 ook busmaatschappijen overnemen. Vanuit het perspectief van NS natuurlijk zo gek niet, een treinreis is minder aantrekkelijk als het voor- en natransport van lage kwaliteit is.
Herhaling van de naoorlogse (WO II) jaren toen NS ook aandeelhouder was/werd van interlokale tram/busbedrijven.
Opheffen van die trams! Geen concurentie op parallelroutes. Zoetermeer - Den Haag in de trein proppen.
Geert schreef:Dat zou niet de eerste keer zijn als NS dat wil, ze wilden volgens mij in de jaren '70/'80 ook busmaatschappijen overnemen. Vanuit het perspectief van NS natuurlijk zo gek niet, een treinreis is minder aantrekkelijk als het voor- en natransport van lage kwaliteit is.
Interessant perspectief gezien het feit dat ik de laatste jaren stukken meer ellende heb gehad met de NS dan het stadsvervoer van/naar de stations toe. GVB M50 in de winter van 2010 uitgezonderd.
De NS heeft al een belang van 49 procent in streekvervoerder Qbuzz. Ook heeft het een belang van 50 procent in openbaarvervoerbedrijf Syntus. Daarnaast bezit het spoorbedrijven twee regionale spoorvervoerders in Engeland.
Jeej, ik mag weer gaan zeuren. *O*
Ten eerste hebben de NS haar aandelen in Syntus enkele tijd geleden doorverkocht en daarnaast hebben ze twee concessie samen met Serco en één concessie zelfstandig. Aan de andere kant: als je dat optelt (0,5 + 0,5 + 1) kom je inderdaad op 2.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
vind het persoonlijk concurrentie vervalsing als NS zich gaat mengen in hwt stad-/streekvervoer, terwijl andersom niet mogelijk is...
ook geeft het mij het beeld van tterug naar vroeger ttoen ook bijna alle streekvervoerbedrijven van NS waren...
dat moest dan uit elkaar getrokken worden, maar nu kan dit blijkbaar allemaal wel...
heeft NS zoveel jaren lopen mekkeren over de Zoetermeer-lijn, gaan ze nu opeens aandelen nemen van een bedrijf dat belangen heeft in deze lijn.
is dat de poging van NS om van oude lijnen, die nu een succes zijn, de winst eruit te halen?
het is trouwens NS Internationaal dat aandeelhouder van Qbuzz is en dat is gebeurt, omdat daarmee Qbuzz bepaalde financieringen rond kon krijgen.
zonder zo'n aandeelhouder als NS Int hadden ze de financiering voor de bussen niet rond kunnen krijgen...
NS Int zou ook alleen maar aandeelhouder blijven als Qbuzz binnen enkele jaren winst zou maken.
nu is dat idee wel losgelaten, maar Qbuzz blijft een zelfstandig bedrijf en zal net hard mee moeten bieden op concessies als andere bedrijven...
zone5324bericht... schreef:vind het persoonlijk concurrentie vervalsing als NS zich gaat mengen in hwt stad-/streekvervoer, terwijl andersom niet mogelijk is...
Dat snap ik ook niet inderdaad. Wat je zegt: De NS heeft een oneerlijke concurrentiepositie.
Eenmaal raden wat Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia ervan vinden: 'Stadsvervoer openbaar aanbesteden'
Veolia, Arriva, Connexxion en Syntus willen openbare aanbesteding van het stadsvervoer.
De vier vervoersbedrijven zeggen niet blij te zijn met overeenkomst tussen NS en de gemeente Den Haag.
Het spoorbedrijf wil 49 procent van de aandelen van stadvervoerder HTM overnemen. Volgens die commerciële vervoerders nemen beide partijen het niet zo nauw met de regels. Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Eeh, die aanbesteding hebben we toch net gehad in het geval van Den Haag :? En rara wie waren daar de grote afwezigen, juist ja, degenen die nu het hardst roepen dat er aanbesteed moet worden (alleen Veolia deed zelf nog wel mee)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Eeh, die aanbesteding hebben we toch net gehad in het geval van Den Haag :? En rara wie waren daar de grote afwezigen, juist ja, degenen die nu het hardst roepen dat er aanbesteed moet worden (alleen Veolia deed zelf nog wel mee)
Dat is inderdaad een beetje apart. Misschien kwestie van om aandacht jengelen? :D
NS betaalt 45 miljoen voor belang in HTM
De Nederlandse Spoorwegen nemen voor 45 miljoen euro een belang van 49 procent in de Haagse stadsvervoerder HTM.
Dat is woensdag bekendgemaakt. De gemeente Den Haag houdt 51 procent van de aandelen in HTM.
De komende jaren wordt bovendien voor 75 miljoen euro geïnvesteerd in het openbaar vervoer in Den Haag.
De plannen voor de samenwerking waren in september al aangekondigd. HTM en de NS denken dat ze onder meer de service en aansluitingen van bussen en trams op treinen kunnen verbeteren door samen te werken.
Door: ANP
DEN HAAG - Het Haagse stadsbusvervoer komt weer helemaal in handen van HTM. De Haagse vervoerder is samen met Qbuzz eigenaar van HTMbuzz, maar Qbuzz heeft besloten haar aandelen terug te geven aan HTM.
De NS is 100 procent eigenaar geworden van Qbuzz, maar is ook voor 49 procent eigenaar van HTM. Door de nieuwe constructie houden de spoorwegen op deze manier ook aandelen in het busbedrijf.
Geen gevolgen voor dagelijkse gang van zaken
HTMbuzz blijft wel een aparte onderneming en de aandelenoverdracht heeft volgens de betrokken partijen geen gevolgen voor de dagelijkse gang van zaken.
HTM en Qbuzz wonnen vorig jaar samen de vergunning voor het verzorgen van het busvervoer in de Haagse regio.