Concessie Haaglanden Streek (2009-2019)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

De opmerking was dan ook niet bedoeld als opmerkelijke kleuren, maar eerder dat de HTM in een bijna dezelfde kleurstelling rondrijdt in een deel van het gebied, en binnenkort ook met dezelfde soort bussen. Wordt soms lastig uit elkaar houden lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Karl »

Maar moet je ze uit elkaar kunnen houden dan?
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Dubbele P »

Nou, bij de HTM word je vermoedelijk nog vervoerd en niet getransporteerd. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daniel »

HTM schijnt trouwens over te gaan op een andere kleurstelling :wink: De nieuwe aardgasbussen zouden dezelfde kleurstelling als deze busjes gaan krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Voor mij niet, als de lijn en bestemming maar duidelijk is.

Al heb ik wel eens meegemaakt dat een slechtziende vrouw in een bepaalde bus stapte omdat de bus eruit zag als de bus die ze moest hebben, maar dat het niet zo bleek te zijn. Ze was dus in de verkeerde bus gestapt vanwege de reclame op de bus. Ze moest met een GVB bus, maar stapte in Amsterdam in die met Converse reclame bestickerde witte Connexxion bus. Tja, ik zou ook naar het lijnnummer hebben gevraagd in zo'n geval, maar het kan wel vervelend zijn voor sommigen. Zeker als op een groot busstation alle bussen op elkaar lijken terwijl ze van verschillende bedrijven zijn. Voor sommige mensen is de kleur van de bus een orientatiepunt.

Die nieuwe kleurstelling oogt lekker modern :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

Er staat toch gewoon bij dat het Veolia-kleurstelling is? Ik vind het er persoonlijk helemaal niet duidelijker op worden als alle bussen in een regio van meerder vervoerders dezelfde kleuren hebben maar dat kan aan mij liggen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Dubbele P »

Dat is waar, maar ik denk dat geen enkele vervoerder staat te springen om dan maar even voor een alternatieve kleurstelling te kiezen. :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Ruben »

Misschien niet om die reden, maar als Connexxion bereid is zijn kleur in regio Utrecht geel te maken, zegt dat wel dat het niet onmogelijk is. Zeker bij Connexxion, waar echt alles exact dezelfde kleurstelling heeft (op de taxibusjes en Valleilijn na misschien).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Karl »

En wat dacht je van Twents? CXX doet het in Utrecht omdat de OV-autoriteit dat wil, net zoals er provincie Utrecht op de Utrecht-bussen geplakt zit.
Het is een spectrum.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door bassie92 »

In Arnhem rijdt Connexxion ook nog met blauw ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Vanmiddag rond 16 uur zag ik op de A20 bij het Kleinpolderplein een stuk of vijf Veolia MAN's rijden :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Meltrain »

Weet je toevallig ook wanneer Veolia de tijden voor Haaglanden op haar site gaat zetten?
Nu weet ik wel dat de drgl bijna hetzelfde blijft als bij Connexxion, maar ik zou toch graag de tijden van Veolia zelf willen horen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door JeePee »

*Het vragen naar dienstregelingen is niet....* ow nee das ergens anders :)

Meestal is het 2 weken van tevoren, dus zal dit weekend wel gebeuren verwacht ik. Aan de andere kant, communicatief zijn ze niet de meest sterke bleek de afgelopen tijd wel :?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door mb90 »

En de nieuwe dienstregelingen staan voor een kwart online (alleen in tekst, maar zonder link naar de folders) en er is wel een compleet vernieuwde site (hij blijft alleen bagger) en er zijn wat kleine wijzigingen per 30-08:
http://www.veolia-transport.nl/reisinfo ... aaglanden/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Eh :? Veolia zal nooit verchipte sterabonnementen gaan accepteren. Weten zij iets over de toekomstige abonnementsvormen wat wij niet weten :|

Die dynamische rittenweergave lijkt mij dan wel weer grappig :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door JWM »

Waarschijnlijk gaat dat systeem op termijn ook verdwijnen? Want binnen een zone kan je vast met meerdere vervoerders reizen en waar komen die opbrengsten dan terecht? Wat bedoeld Veolia met verchipte studenten ov kaarten die (nog) niet geacepteerd kunnen worden? Dat je niet met reductie op de studentenchip kan reizen?

Overigens wanneer is de HTM eens zover dan het uberhaupt mogelijk is daar op saldo te reizen? Hun reisgebied blijft wel erg achter bij de rest van regio.

Verder een mooie website :pos: .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Eh :? Veolia zal nooit verchipte sterabonnementen gaan accepteren. Weten zij iets over de toekomstige abonnementsvormen wat wij niet weten :|

Die dynamische rittenweergave lijkt mij dan wel weer grappig :P
Volgens mij worden ster-abonnementen in hun huidige vorm afgeschaft omdat het zone-systeem op de helling staat. Ik heb alleen geen flauw idee wat er voor in de plaats komt... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Tuurlijk staat het zonesysteem op de helling, alleen weet helemaal niemand wat er wel op de plaats komt. Daarom vond ik de vermelding ervan op de website erg opvallend, aangezien een bedrijf als de RET of het GVB wel gewoon zoneabonnementen accepteren op hun poortjes en ook weten wanneer ze moeten beginnen met kilometertarief heffen bij het uitchecken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Ze doen het!
Afbeelding
Veolia 6647 op lijn 45 in Leidschendam.

Weliswaar met flinke aanloopproblemen, maar het rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Wat voor problemen zijn er?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Bussen die bij een halfuursdienst achter elkaar aan rijden, ritten die veel te vroeg of te laat rijden dan wel overgeslagen worden, bussen die uit straten komen waar Connexxion nog nooit gereden heeft etc. ;) De chauffeurs hebben daarbij geen lijnverkenning gekregen, maar hebben een navigatiesysteem aan boord. Naar het schijnt werkt dat niet feilloos en verdwaalt menigeen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Maar er is toch praktisch niets veranderd ten opzichte van Connexxion? Dan vind ik het toch erg opmerkelijk dat alles in de soep loopt :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Een voetnootje is wel op z'n plaats: wat ik zoal hoor en zie is gebaseerd op het concessiegedeelte ten noorden van Den Haag (Wassenaar, Leidschendam-Voorburg, Leiden). Daar hebben de huidige Veoliachauffeurs vrijwel niet gereden want die ritten werden voorheen vanuit andere garages gereden (Leidschendam, Leiden) en daarvan zijn vrijwel geen chauffeurs overgegaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Ah, okee. In Zoetermeer en Delft kan de situatie dus heel anders zijn.

Ik ga nog eens even kijken of dat livetracking via internet werkt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Marc »

Zucht, Veolia wist nu al een lange tijd dat ze het vervoer in de regio Haaglanden mochten verzorgen en toch loopt alles in het honderd (het zal vast en zeker niet zo erg zijn als in Limburg, maargoed)...

Ik hoop dat de chauffeurs daar wél de tijd krijgen om naar het toilet te gaan...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten