Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Vinny »

Dat is niet relevant. Er "moeten" nu eenmaal 6 keer per uur Intercities en Sprinters gaan rijden, en dan kun je dus geen gefixeerd systeem hebben, want dan gaat het fout.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 24 jun 2008, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic afgesplitst uit de nieuwe CTA's
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Daniel »

Ja dat merken we vaker bij ProRail, dat het blijkbaar niet relevant is dat er reizigers in een trein zitten :P Tussen Dordrecht en Den Haag gaat het overigens prima hoor met zeven IC's (nouja, twee heten er nog sneltrein) per uur én vaste vertreksporen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Vinny »

Die stations hebben voldoende perron-capaciteit ;), de bottleneck is daar het baanvak Delft Zuid - Schiedam Centrum, alsmede storingen in de tunnel van Barendrecht. Stations als Schiphol, Amsterdam Zuid, Amersfoort en Utrecht Centraal hebben dat om verschillende oorzaken veel minder. Een ander punt is dat door NVW-regelgeving er veel vaker dan vroeger perronsporen gedurende een korte tijd buitendienst zullen worden genomen. Op dit moment is het experiment op Schiphol succesvol; en zullen we de komende jaren een uitrol in de rest van het land krijgen. Op de belangrijkste corridors gaan op termijn ook de vaste vertrektijden eruit en worden treinpaden zoveel mogelijk dynamisch toegekend. Hoe e.e.a. precies zal worden uitgevoerd is nog steeds onderwerp van studie. Wel is het zo dat het vertrek van treinen via digitale borden wordt aangekondigd; mensen hoeven dus niet bang te zijn dat ze de weg kwijt raken. Bij een storing in het informatiesysteem wordt de ouderwetse omroep gehanteerd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Wubbo »

Die ouderwetse omroep was van de week ook weer eens stuk op Utrecht, dus dat schiet lekker op.

Volgens mij is het belangrijk om de discussie even helder te krijgen: gaat het bij dynamische perrontoewijzing alleen om cross-platform switches zoals nu op Schiphol, of gaat het ook om perronwijzigingen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Die stations hebben voldoende perron-capaciteit ;)
Ow, daar vertel je me wat nieuws... is ook echt te merken dat er hier in Dordrecht voldoende perroncapaciteit is. Ik zou zeggen, kom eens gezellig in de treinfile staan vanuit Rotterdam, dan reageer je wel anders.
En dan hebben we ook nog de stoptreintjes als ze moeten keren via 4a op 3b binnenkomen om conflicten met een vertrekkende stoptrein vanaf 3a te voorkomen.

En dan heb ik het nu nog over de situatie als er geen verstoringen zijn: als er iets ten zuiden van Dordt aan de hand is moet je een deel van de IC's al in Rotterdam gaan opheffen. Anders is 't gewoon onmogelijk ze nog te laten keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:
Vinny schreef:Die stations hebben voldoende perron-capaciteit ;)
Ow, daar vertel je me wat nieuws... is ook echt te merken dat er hier in Dordrecht voldoende perroncapaciteit is. Ik zou zeggen, kom eens gezellig in de treinfile staan vanuit Rotterdam, dan reageer je wel anders.
Inderdaad, zojuist heb ik het alwéér ondervonden. Wanneer de sneltrein naar Breda en de één of twee minuten te late internationale trein naar Brussel allebei gebruik moeten maken van spoor 4 omdat men spoor 5 op een of andere manier niet efficienter weet te gebruiken (tot vorig jaar ging dat wel!)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Daniel »

Tja, nou heb je wel net een lastig geval te pakken... de s2200 naar spoor 5 is niet zo praktisch omdat dan de s2100 juist weer voor rood komt te staan. Zal wel teveel nadenken voor de trdl zijn om dan juist de s9200 naar 5 te sturen (die zit immers ruimer voor de s2100) en de s2200 gewoon over het gebruikelijke spoor 4 te laten rijden.

In ieder geval is het dagelijkse kost met de opvolging van de s1900 door de s5100 en dan ook echt elk halfuur: in de daluren komt de s5100 zowiezo al later binnen vanwege de brugopening en moet 'ie ook nog via 4a naar 3b vanwege de vertrekkende s5000.
Maargoed, de situatie is al ietsje beter als vorige drgl toen de tot Dordrecht rijdende s2100 (toen nog 2400) nog op spoor 2 keerde. Daar stond'ie pas echt in de weg bij gebrek aan een apart spoortje voor de doorgaande goederentreinen. Die kan je nu tenminste via spoor 2 om een halterende reizigerstrein heen sturen waardoor niet al teveel filevorming voor het station ontstaat. En vergeet niet dat je toen in de daluren ook nog de s2200 had die continu spoor 4 bezet hield (kering van precies een uur), dan is de nu weer teruggekeerde korte kering toch wel 'n stuk handiger.

De enige oplossing zou het weer afrangeren van de s2100 zijn als 'ie tot Dordrecht rijdt. Die kan zonder problemen op het spoor richting Stadspolders staan: 'tis daar immers dubbelsporig nog en Arriva heeft aan één spoortje meer dan genoeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Karl »

De s9200 naar vijf is ook een stuk logischer omdat de s9200 en s2200 dan tegelijk Ddr binnen kunnen rijden. Ik heb al zovaak stilgestaan om praktisch niets. Eventueel doe je de mensen van Rotterdam Blaak en Lombardijen nog een plezier met een onverwachte overstap naar Rsd en verder richting Zeeland of België.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Vinny »

Tja, nou heb je wel net een lastig geval te pakken...
Het uurpatroon van de treinen in Dordrecht (vooral richting Breda en Roosendaal) laat ook danig te wensen over. Bij de reconstructie van de 'Oude lijn' moeten deze zaken tot het verleden gaan behoren, door een strakke halfuursdienst naar Roosendaal (IC) en Breda (Sprinter) aan te bieden.

De volgende stations die worden gedecompliceerd zijn Eindhoven en Arnhem. Helaas zit Amersfoort daar niet bij. Dynamische vertreksporen worden overigens nog niet gelijk meegenomen in de decomplicering, dat volgt in een later stadium.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Het uurpatroon van de treinen in Dordrecht (vooral richting Breda en Roosendaal) laat ook danig te wensen over. Bij de reconstructie van de 'Oude lijn' moeten deze zaken tot het verleden gaan behoren, door een strakke halfuursdienst naar Roosendaal (IC) en Breda (Sprinter) aan te bieden.
De strakke halfuursdienst naar Breda is er anders al, zowel per IC als per stoptrein (hoewel die laatste alleen in de spits bestaat, daarbuiten is en blijft het een uurdienst). Of de doortrekking van de tot Dordrecht rijdende s2100-en naar Vlissingen enige verlichting geeft is nog maar de vraag: toen dat tijdelijk het geval was (i.v.m. de werkzaamheden in Zeeland) presteerde ProRail het om maarliefst drie treinen per dag van spoor 5 te laten vertrekken. En zelfs toen werd er bij vertraging niks naar spoor 5 gestuurd!!! Da's toch te gek voor woorden, dat spoor lag gewoon een beetje weg te roesten (dat doet 't nogsteeds de helft van de tijd overigens)

Als je de aansluitingen in Rotterdam wilt behouden (s5100 -> s2100 en s5000 -> s1900) en die in Dordrecht (s5100 -> s1900 en s5000 -> s2100) en uiteraard ook de andere kant op moet je trouwens de stoppertjes wel in hetzelfde patroon houden ten opzichte van de IC's en kom je dus automatisch met je dan naar Breda rijdende s5000 in hetzelfde pad terecht als de huidige s2200. Het enige wat daadwerkelijk verlichting geeft is de verhuizing van de s9200 naar de HSL, want die zit er nu echt tussen gepropt.
Je kan er zelfs nog een knelpunt bij krijgen: in het eindbeeld voor de Oude Lijn is er een kwartiersdienst Dordrecht - Haarlem met de s2100 en s2200 wat dus automatisch betekend dat de s2200 nagenoeg gelijk met de s1900 komt te liggen. Daarmee krijg je een keertijd van iets van 25 minuten terwijl je eigenlijk geen perron hebt wat je daar volledig voor kunt gebruiken.
In de spits kan je 'm kwijt op spoor 3 (dan rijden immers alle Sprinters door naar Rsd danwel Bd) en heb je in beide richtingen een spoor voor de doorgaande IC's en eentje voor de Sprinters wat in opvolging prima past.
In de daluren ligt het er maar net aan hoe je de sprinters naar Breda en Roosendaal afstemt: als de planners slim zijn handhaven ze de situatie zoals 'ie nu is (of wisselen ze het precies om, kan ook), want als je de verlengde s5000 in het huidige dal-pad van de s2200 naar Bd door laat rijden heb je in ieder geval al geen conflict daarvan met de kerende s5100. De andere kant op heb je precies dezelfde situatie (s5100 door naar Rsd als de s5000 staat te keren) en dan kan je dus gewoon op spoor 2 keren. Zit alleen nog één maar aan: een potentieel conflict van de vertrekkende s2200 en aankomende s5100 in geval van kleine vertragingen danwel als de brugopening geweest is. En dat is domweg onoplosbaar, want de s2200 op 2 keren en de s5000/s5100 indien van toepassing op 3 verhuist dit potentiële conflict alleen maar naar een ander tijdstip (vertraagd binnenkomende s2200 kan in de knoop komen met een vertrekkende s5100 en een vertraagd vertrekkende s5000 met de binnenkomende s2200)

Zo, 'tis een lange reactie geworden, maar hopelijk geeft dit wat meer inzicht in de situatie in de praktijk. Dat inzicht miste ik toch wel heel erg in jouw bericht Vinny. (En ik denk dat ik dit topic zo maar eens ga splitsen, d'r is nog zat te discussiëren hierover)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Vinny »

Zo, 'tis een lange reactie geworden, maar hopelijk geeft dit wat meer inzicht in de situatie in de praktijk. Dat inzicht miste ik toch wel heel erg in jouw bericht Vinny. (En ik denk dat ik dit topic zo maar eens ga splitsen, d'r is nog zat te discussiëren hierover)
Het is in januari 2007 geweest dat ik voor het laatst op een doordeweekse dag in Dodrecht ben geweest; ik heb toen niet echt gemerkt dat er problemen waren. Daarnaast zeg je zelf dat één spoor nauwelijks gebruikt wordt: mijn praktische geest zegt: neem dat spoor dan in gebruik. Daarnaast wordt de s1900 ook volledig omgegooid voorzover mijn informatie strekt. De NS weet nog steeds niet op welke stations deze trein gaat stoppen; als het ICK mat blijft wordt de serie sowieso problematisch in de Rotterdamse Blaaktunnel. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Ik verwacht een redelijk strakke 10 minuten ligging van de IC's Den Haag - Dordrecht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Vinny »

zowel per IC als per stoptrein
Dat is dan verbeterd, want ik kan me herinneren dat ik toch eens 45 minuten heb staan wortel schieten richting Breda-Prinsenbeek (was trouwens ook in het weekend, dan is de situatie ongetwijfeld anders)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Daniel »

Dat ene spoor dat nauwelijks gebruikt wordt is nu spoor 5 ja, daar staat alleen de s2100 te keren een half uur lang. Toen jij in januari 2007 in Dordrecht was keerde dat ding nog op spoor 2, waar in het halfuur dat de s2100 er niet stond gewoon gebruik van werd gemaakt. Maar eigenlijk heb je daar nog vrij weinig aan, want het probleem met de krappe opvolgingen treedt ook op op de momenten dat de s2100 staat te keren natuurlijk. Dat ding buiten het station parkeren in de keertijd is dus stukken handiger en een trein op spoor 20 neerzetten is qua bereikbaarheid, perronlengte en hoeveelheid te kruisen sporen ook weer niet echt handig.

Met een strakke 10-minutendienst tussen Dordrecht en Den Haag wordt het trouwens wel wat krap tussen Schiedam en Delft, maar het past net zie ik na een blik in het spoorboekje en wat gereken: de stoptreintjes kunnen in ieder geval in het huidige pad blijven, zodat de kwartiersdienst daarvan gehandhaafd kan worden.
Wat de s1900 betreft: dat zou ICRm moeten gaan worden in de loop van de komende jaren, maar ik betwijfel of dat wel beter optrekt dan ICK. Het blijft een getrokken treintje natuurlijk.
Niet stoppen levert alleen weer een scheve verdeling van de treinen op Rotterdam Blaak op en zal je hoe dan ook met een langere stop op Rotterdam Centraal moeten compenseren om niet achter een stoptrein te belanden.

Na nog even verder gekeken te hebben lijkt de combinatie van een fatsoenlijke kering van de s2200 in Dordrecht in combinatie met de 10-minutendienst goed te doen. Moet nog even goed kijken of de stoppertjes er tussen passen en ten zuiden van Dordrecht ook nog goed uitkomen. Maar volgens mij moet dat precies gaan passen. Zie alleen net dat ik de aansluiting van de stopstations tussen Rotterdam en Dordrecht richting Roosendaal om zeep geholpen heb, maar dat werk ik morgen nog wel even verder uit.

En nog een reactie op je laatste quote: er is alleen een halfuursdienst in de spits, daarbuiten uurdienst naar zowel Roosendaal als Breda per stoptrein :wink: Volgens de plannen die ik tot nu toe voor de Oude Lijn gezien heb bleef dat ook zo...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Vinny »

Niet stoppen levert alleen weer een scheve verdeling van de treinen op Rotterdam Blaak op en zal je hoe dan ook met een langere stop op Rotterdam Centraal moeten compenseren om niet achter een stoptrein te belanden.
Wel stoppen levert op dat je de tunnel niet meer uitkomt en dat lijkt me zelf een groter probleem... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe vertrekstaten en lijnnummers spoorlijnen

Bericht door Wubbo »

Huh? Rijdt ICK daar onder het goederenregime dan? Nooit geweten, terwijl me wel vaag verhalen bijstaan van op Blaak gestrande s1900-en.

Btw: geldt dat dan ook voor de s9200-en of komen die wel de tunnel uit met getrokken mat?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Vinny »

^^ Die hebben problemen gehad in de tunnel van Antwerpen Centraal. Hoe dit is opgelost weet ik niet, wel dat het probleem nu uit de wereld is en de Beneluxtrein gewoon door te tunnel kan.
terwijl me wel vaag verhalen bijstaan van op Blaak gestrande s1900-en.
Het voorstel is nu om de treinen in de s1900 serie te laten stoppen in Rotterdam Lombardijen i.p.v. Blaak (althans dat is het laatste wat ik er over gelezen heb).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Wubbo »

Die problemen in Antwerpen ken ik, maar ik ken ze niet van de Rotterdamse tunnel. Bij mijn weten is die veel minder steil dan de Antwerpse.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Geert »

Lijkt me ook sterk dat ICK niet meer op kan trekken na een haltering op Rtb. Er zijn daar in het verleden wel meer ICK-treinen gestrand en die zijn ook weer weggekomen zonder problemen ;)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door playertwo »

De problemen in de tunnel van Antwerpen hebben te maken het vermogen van de locs uit de serie 11.8. Als deze met onvoldoende vermogen kunnen rijden (slijtage, achterstallig onderhoud, niet kunnen opschakelen onder het 3 KV van België voorbij de spanningssluis), dan moet de Benelux omrijden via Berchem en kopmaken op Centraal. In normale omstandigheden is dit niet het geval, en kan de trein dus netjes via niveau -2 rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Die problemen in Antwerpen ken ik, maar ik ken ze niet van de Rotterdamse tunnel. Bij mijn weten is die veel minder steil dan de Antwerpse.
Als er toevallig iemand weet te vinden wat de helling in de Antwerpse tunnel is dan zal ik m'n vader weleens aan 't zoeken zetten... die heeft jaren vlakbij de bouwput van de tunnel in Rotterdam gewerkt en heeft zodoende ooit een kopie van de originele bouwtekening weten te bemachtigen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef: Het voorstel is nu om de treinen in de s1900 serie te laten stoppen in Rotterdam Lombardijen i.p.v. Blaak (althans dat is het laatste wat ik er over gelezen heb).
Laat dat alsjeblieft doorgaan. :D :D
Rotterdam Blaak wordt toch al overbediend, terwijl op Lombardijen (waar nota bene het grootste ziekenhuis van de omgeving komt) alle maar stoptreinen komen? :? Nee, de s1900 op Lombardijen laten stoppen is een heel goed plan. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Als er toevallig iemand weet te vinden wat de helling in de Antwerpse tunnel is dan zal ik m'n vader weleens aan 't zoeken zetten... die heeft jaren vlakbij de bouwput van de tunnel in Rotterdam gewerkt en heeft zodoende ooit een kopie van de originele bouwtekening weten te bemachtigen :wink:
Zet je vader maar aan het werk, want ik vond dit op een Belgisch forum: :P
de sterkste helling kant Berchem is 29mm/m kant Luchtbal 28mm/m
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Mark »

meltrain schreef:
Vinny schreef: Het voorstel is nu om de treinen in de s1900 serie te laten stoppen in Rotterdam Lombardijen i.p.v. Blaak (althans dat is het laatste wat ik er over gelezen heb).
Laat dat alsjeblieft doorgaan. :D :D
Rotterdam Blaak wordt toch al overbediend, terwijl op Lombardijen (waar nota bene het grootste ziekenhuis van de omgeving komt) alle maar stoptreinen komen? :? Nee, de s1900 op Lombardijen laten stoppen is een heel goed plan. :D
Wat stopt er op Rtb wat er op Rlb niet stopt?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door mb90 »

Als de plannen doorgaan dan gaat de s2200 weg van Rlb en komen er bij Rtb juist alle IC's (dus de s1900 en de s2100) bij. Dus dan stoppen de s1900, s2100 en s2200 niet op Rlb en wel op Rtb.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dynamische perrontoewijzing (in Dordrecht)

Bericht door Meltrain »

Nu niks.
Vanaf de herstructurering op de Oude Lijn: de s2100, de 'nieuwe' 2200 en mogelijk de s1900.
(Wat mb90 dus ook zegt. :wink: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 51 gasten